ltdata Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 etter at jeg måtte resette winsock i registeret har jeg ikke kunnet bruke explorer eller chrome, kun firefox som fungerer. I tillegg er det en del programmer som ikke vil la seg oppdatere selv om jeg er koblet til nett. Kjørte en diagnosetest og fikk følgende mld: "Kunne ikke finne proxyinnstillingene for dette nettverket automatisk. Kontakt systemansvarlig" Nå aner ikke jeg hva proxyinnstillingene er eller hvordan eller hva jeg skal endre dem til for at nettleserne mine skal fungere. Noen tips? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Du skal vel ikke kople til internett via proxy ? Proxy settings are used to tell Internet Explorer the network address of an intermediary server (known as a proxy server) that is used between the browser and the Internet on some networks. Changing proxy settings is something you usually only have to do if you are connecting to the Internet through a corporate network. By default, Internet Explorer automatically detects proxy settings. Auto detect kan du uten videre slå av helt. Bare sjekk i Firefox hvordan det er definert der . Endret 3. januar 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) ok, jeg finner proxyinstillingene i firefox, men jeg kan ikke finne disse i explorer eller chrome. Stiller jeg inn proxy i hver enkelt webleser? eller er det mulig å stille inn proxy i selve internettkoblingen min (felles for alt som kobler seg opp til internet) Jeg vet egentlig ikke om proxy-greiene er selve problemet, men det er det som står når jeg kjører en diagnose i IE. Endret 4. januar 2012 av ltdata Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 i IE8/IE9 trykk på ALT knapp for å få meny linja vist øverst. Da finner du det under tools - internet options - connections tab - LAN Settings knapp. Om du har Norsk Win7 må du prøve å oversette. Tools er vel Verktøy Connections er vel tilkopling Chrome vet jeg ikke da jeg ikke bruker den p.t (kun FF og IE installert) Proxy instilling er i hver enkelt nettleser ja. Som du ser i bilde eksemplene mine over er IE9 satrt opp med automatisk proxy deteksjon mens FireFox ikke er satt opp med aut detektering. Du sier du resatte winsock i registeret til windows. Vet du egentlig hva du gjorde og kan dokumentere eller vise til eksakt hva som ble fjernet i registry. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 problemet startet da internet på studennettverket var nede i en kort periode. når nettet kom opp igjen så kom andre online, men ikke jeg. jeg fikk en winsock feilmelding og jeg fulgte denne prosedyren for å fikse det problemet: http://www.ehow.com/how_2125133_do-winsock-reset.html Etter at det var gjort, virket firefox, men ikke IE og chrome. Jeg har som du har sagt fjernet avkryssningen for automatisk deteksjon av proxy i IE, men alikevel ikke noe resultat. Må jeg selv finne ut hva proxy instillingene til studentnettverket er og manuaelt skrive dem inn? Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 problemet startet da internet på studennettverket var nede i en kort periode. når nettet kom opp igjen så kom andre online, men ikke jeg. jeg fikk en winsock feilmelding og jeg fulgte denne prosedyren for å fikse det problemet: http://www.ehow.com/how_2125133_do-winsock-reset.html Etter at det var gjort, virket firefox, men ikke IE og chrome. Jeg har som du har sagt fjernet avkryssningen for automatisk deteksjon av proxy i IE, men alikevel ikke noe resultat. Må jeg selv finne ut hva proxy instillingene til studentnettverket er og manuaelt skrive dem inn? Noen flere tips? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Avinstaller og reinstaller nettleserne med problemer. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 har prøvd å gjøre dette, men det virker ikke. Det er ikke bare nettleserne som har problemer. Anti spyware vil ikke la seg oppdatere, google earth, diverse programevareoppdateringer vil ikke la seg oppdatere. Virker som dette er mer globalt en kun nettleserne. Meldingene som dukker opp når jeg prøver å oppdatere er at det er ikke noe kontakt med internett (e.l) Men det er jo litt rart siden firefox funker utmerket. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Du kan jo laste ned winsockfix og restarte PC etter du kjører programmet. Litt usikker på om den winsockrutinen du linket til nullstilte alt. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 kan du gi meg en link til sikker nedlasting til en winsockfix? ønkser ikke å risikere at pcen ikke starter. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Denne: http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network-Tweak/WinSockFix.shtml Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Nå har også windows update sluttet å virke med feilkode 8024402C. Kanskje jeg rett og slett må ta en reinstall. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Nå har også windows update sluttet å virke med feilkode 8024402C. Kanskje jeg rett og slett må ta en reinstall. Hvordan kan jeg laste ned windows 7 update manuelt når verken IE eller chrome fungerer? windows vil nemlig ikke la meg oppdatere når jeg bruker firefox Lenke til kommentar
formann Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Har du vært i registeret og redigert winsock keys manuelt? Noen spesiell grunn til det? Du kan prøve følgende: cmd.exe (start som admin) netsh winsock reset catalog netsh int ip reset reset.log hit Reboot. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Har du vært i registeret og redigert winsock keys manuelt? Noen spesiell grunn til det? Du kan prøve følgende: cmd.exe (start som admin) netsh winsock reset catalog netsh int ip reset reset.log hit Reboot. prøvde dette også, men uten resultat. Kan det være at jeg må endre på proxyinstillingene i selve nettverkstilkoblingen? Grunnen til at jeg prøvde å redigere winsock keys manuelt var at metoden med å bruke kommandavinduet ikke virket for meg. Er det mulig å laste ned sikkerhetsoppdateringer for win 7 manuelt (uten IE)? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Det er lenge siden windows brukte browser til å laste ned oppdateringer (pre XP). Nå benyttes v4.0 av BITS og Servicen "Background Intelligent Transfer Service" ved Kontroll Panlel aut eller manuell check for windows updates. Overføringen skjer via http og https (port 80 & 443). Endret 17. februar 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Det er lenge siden windows brukte browser til å laste ned oppdateringer (pre XP). Nå benyttes v4.0 av BITS og Servicen "Background Intelligent Transfer Service" ved Kontroll Panlel aut eller manuell check for windows updates. Overføringen skjer via http og https (port 80 & 443). Men altså automatisk oppdatering fungerer heller ikke hos meg. Se feilmld tidligere i tråden. Er det noen som egentlig vet hva som feiler pcen min? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Vanskelig over forum å diagnosere slikt (når man ikke sitter ved PCn) Om TCP/IP er "broken" og du ikke får fikset - Reinstallasjon av Win. Du har hatt dette problemet "lenge" nå. Hadde du reinstallert den ville det vært iorden for lengst. 1 Lenke til kommentar
formann Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Har du prøvd å avinstallere alt av antivirus, brannmurer, toolbars og annet rask? Under services, kjører alle tjenester som er satt til auto? Laste ned SP1 redist og kjøre denne, evt avinstallere og reinstallere kan muligens løse opp i det. Hva var problemet i utgangspunktet? Kan det være noen sammenheng her? Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Du har hatt dette problemet "lenge" nå. Hadde du reinstallert den ville det vært iorden for lengst. Greia er bare den at det tar meg 1 uke å reinstallere alle programmer og konfigurere dem slik jeg har det nå hvis jeg tar en reinstall av win7 Om TCP/IP er "broken" og du ikke får fikset - Reinstallasjon av Win. Er det andre metoder her som jeg ikke har prøvd som kan fikse tcp/ip? Har du prøvd å avinstallere alt av antivirus, brannmurer, toolbars og annet rask? Under services, kjører alle tjenester som er satt til auto? Laste ned SP1 redist og kjøre denne, evt avinstallere og reinstallere kan muligens løse opp i det. Hva var problemet i utgangspunktet? Kan det være noen sammenheng her? problemet startet da internet på studennettverket var nede i en kort periode. når nettet kom opp igjen så kom andre online, men ikke jeg. jeg fikk en winsock feilmelding og jeg fulgte denne prosedyren for å fikse det problemet: http://www.ehow.com/...sock-reset.html Etter at det var gjort, virket firefox, men ikke IE og chrome. Jeg har som du har sagt fjernet avkryssningen for automatisk deteksjon av proxy i IE, men alikevel ikke noe resultat. Jeg har ingen toolbars, bruker kun windows sin innebygde brannmur, men jeg kan prøve å reinstallere antivirus. Det er kun microsoft.net framework som har forsinket start. Ellers synes jeg alt ser normalt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå