Faller Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Hei folkens. Dette blir egentlig ment som en informasjons/spørretråd da jeg ikke er sikker på hva jeg vil etter studier (enten jobb eller mere studier/kurs). Grunnen til at jeg oppretter denne tråden er fordi jeg har lyst til å undersøke mulighetene for å kanskje ta noen kurs eller lignende i USA. Jeg ser for meg et år eller to hvor jeg utvikler meg selv samtidig som jeg gjør meg mer interessant for arbeidsgivere. Jeg går for tiden andre året på NITH (E-business), og trives ganske godt med det. Det jeg lurer på er om det i det hele tatt finnes noen kurs eller lignende? Jeg er blitt mer og mer interessert i sikkerhet, men jeg kan dog ikke noe spesielt. Generelt sett så er jeg interessert i IT også. Håper på noen innspill. Mvh Faller Lenke til kommentar
Faller Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 Ingen som har noe svar på det? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Hør først med NITH og se hva slags utvekslingsavtaler de har, ev muligheter for en master. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 Det jeg vet er at NITH er med i Erasmus-programmet, men den gjelder kun for skoler i Europa. På Master-siden så var det et samarbeid med Brunel i London, Arcada i Finland, Universidad de Granada i Spania og Universitetet i Skövde i Sverige. Grunnen til at jeg ser for meg USA er pga møte helt andre mennesker, bli bedre i språket osv. Virker ikke som at det er så mange som her peiling på dette, så jeg kan jo alltids prøve et annet sted Mvh Faller Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Det er vel manglende informasjon fra din side som er problemet, du sier ikke hva du vil studere. Er det snakk om kurs, master, nytt studie osv. Å studere i USA er også veldig dyrt og det er ikke alt du får dekket av lånekassen. Jeg har studert i Boston, men det var gjennom Norge og ikke direkte kontakt med en skole. På den måten slapp jeg skolepenger, og fikk det dekket gjennom lånekassen. Å bare si at du har lyst til å studere i USA kommer man ikke veldig langt med. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 Ja, ok. Da skal jeg prøve å oppklare Heller ikke meningen å være nedlatende. Virket som at svarene jeg fikk var litt så som så, men ser at det var jeg som var feilen For å ta det helt fra starten: jeg besøkte en god venn av meg nå i høst, og ble bitt av basillen på å gjøre noe i USA. Siden jeg studerer IT hvor jeg får en bachelor-grad når jeg er ferdig tenkte jeg mest på kurs som utfyller bachelor-graden min i større grad. Jeg lærer en god del busiess-relatert som markedsføring, IT og innovasjon, forhandlingsteknikk, bedriftsøkonomi, ERP-systemer og business intelligence. Jeg kan ikke så mye om IT-sikkerhet, men ønsker meg å lære mer om det. Jeg ser altså ikke for meg å begynne på en ny bachelor-grad. Muligens en master, eller bare noen kurs. Håper det var litt mer oppklarende. Hvis det er noen spørsmål - fyr løs. Så skal jeg svare så godt jeg kan. Mvh Faller Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Anbefaler da dette programmet: http://grunderskolen.no/ Alt det andre lærer du veldig lite av på universiteter og høyskoler i Norge og USA, der er det mest generell kunnskap, som database, programmering som du bruker i en jobb for å kunne jobbe innenfor BI, ERP osv. Jeg har snakket med flere bedrifter om ang det å ta kurs under utdanning, f.eks ITIL da det var noe jeg var veldig interressert når jeg var student og da sa bedriftene at det ikke var vits, da får alt det dekket gjennom jobben og at man lærer slikt med å jobbe med det og ikke ved å lese bøker. Så mitt tips til deg er å heller ta en master i USA, ev en ny bachelor. Å ta småkurs er veldig dyrt og du kommer ikke til å få noe dekket og det er heller ikke sikkert at det du lærer vil du kunne få bruk for hos din eventuelle arbeidsgiver. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 Ah, veldig interessant innlegg. Gründerskolen virket jo ganske interessant. Synd at man ikke var lenger tid i utlandet. Skal ikke se bort ifra at jeg blir med på et sånt program Takk for svar så langt Blåbær Mvh Faller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå