Gå til innhold

BK: Wool


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette likte jeg!

 

Hvilke triggere bestillte du?

 

4 stk Phottix Atlas Pro Studio Wireless Flash Trigger

 

 

(Husk at du må ha en mer enn du har blitzer da en skal som sender på kameraet. Disse fungerer både som sender og mottaker så du har altså ikke en egen sender. Du kan også bruke de som trådløs utløser av kameraet om du setter de opp rett (krever tilleggskabel mellom kamera og utløser/mottaker som står på kameraet). Ellers var de veldig kjekke å sette opp og var i full bruk og testet ut i løpet av noen minutter.

 

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar

Veldig flott, mye jeg liker ved dette bildet men også ting jeg stusser på.

 

Stusser litt på at hun er så skjevt i bildet. Mye luft på venstre side men lua er kuttet på høyre side. Også litt trangt oppe da noe av "ulla" i lua er kuttet av

 

På venstre side er det også en stripe i fra bakgrunnen som er veldig fremtreende og roter til den flotte hvite bakgrunnen. Hadde blidt bedre bakgrunn uten denne hvite vertikale linjen.

Selvfølgelig må modellen ha hendene sine et sted men føler kanskje at den hånden som stikker mørkt frem nede til høyre skulle enten vært plassert et annet sted (dekket til med genseren). Eller du kunne lysnet opp litt på den slik at det ikke blir en mørk flekk nede i hjørnet.

 

Skarpt og flott men noen ting som gjør at det virker litt halvferdig og rotet. Det trekker ned litt helhetsinntrykk. Tror at hvis du hadde satt opp igjen ville du fått et bilde som etter min personlige mening ville vært veldig, veldig mange hakk bedre.

 

Som alltid, min personlige mening.

Lenke til kommentar

Fint og litt underfundig uttrykk du får fram her! Liker det jeg ser. Enkelt, ja, men samtidig et godt stykke arbeid med "lyssettingen"! Ok med det noe mørkere øverst her. God 4'er! :)

 

 

Takker så meget, ja er mer fornøyd med lys og modell enn omgivelsene her. Så snart jeg har fått byttet ut den blitzen som streiker og jeg igjen har tre tilgjengelig så vil det nok falle mer på plass å belyse bakgrunnen mer selektivt etter ønske også...

 

Kan lite eller ingenting om portrettfoto, men førsteintykket sier dette er bra og da skal man følge den. God blikkontakt med jentungen som er godt innpakket i ullgenser, kosedyr og kledelig pelslue. Kompet er bra i mine øyne men jeg blir lettere distrahert av noen loddrette striper i bakgrunnen. God test! :)

 

 

Takker så meget. Ja, valget falt på panelvegg som bakgrunn da den var flatest og mer ensfarget enn omgivelsene ellers i leiligheten. Et utvalg store bakgrunner står på ønskelisten!! Har bevvisst ikke gjort noe med stripene da det for meg fortalte litt om hjemmet osv, men ser at de godt kunne vært tatt..

Lenke til kommentar

Nydelig. Mulig jeg ville hatt mer luft oppe eller kuttet mer ned i lua men det er meg. Veldig bra uansett :):):)

 

 

Takker så meget for godt innspill. Ble ikke komfortabel med klippingene for å få med hele lua og valgte derfor en løsning med litt tettere på for bedre kontakt med ansiktet osv, men har helt klart forståelse for ditt syn. Har flere med litt mer luft rundt, men ikke med fullt så bra treff på blikk og vinklinger osv. Ikke lett å få til å sitte rolig disse 6-åringene....! Jeg vil heller ikke fravike originalformatet med bildene mine. Dvs det skal en god del til før jeg gjør det og grunnen er så enkel som at det blir vesentlig vanskeligere å tilpasse til standardformater på rammer og passepartouter så det vil fordyre en del for de bildene som skal på vegg....

Lenke til kommentar

Veldig flott, mye jeg liker ved dette bildet men også ting jeg stusser på.

 

Stusser litt på at hun er så skjevt i bildet. Mye luft på venstre side men lua er kuttet på høyre side. Også litt trangt oppe da noe av "ulla" i lua er kuttet av

 

På venstre side er det også en stripe i fra bakgrunnen som er veldig fremtreende og roter til den flotte hvite bakgrunnen. Hadde blidt bedre bakgrunn uten denne hvite vertikale linjen.

Selvfølgelig må modellen ha hendene sine et sted men føler kanskje at den hånden som stikker mørkt frem nede til høyre skulle enten vært plassert et annet sted (dekket til med genseren). Eller du kunne lysnet opp litt på den slik at det ikke blir en mørk flekk nede i hjørnet.

 

Skarpt og flott men noen ting som gjør at det virker litt halvferdig og rotet. Det trekker ned litt helhetsinntrykk. Tror at hvis du hadde satt opp igjen ville du fått et bilde som etter min personlige mening ville vært veldig, veldig mange hakk bedre.

 

Som alltid, min personlige mening.

 

Takk for hyggelig tilbakemelding og grundig gjennomgang!!

 

 

Bakgrunner står rimelig høyt på ønskelisten nuh som jeg har det aller meste av belysningsutstyret på plass. Ser helt klart poenget ditt med stripene. Skal være en grei sak å fjerne eller dempe de så jeg gir det et forsøk. Ser poengene dine ellers også. Problemet med å lyssette riktig på disse smårollingene er at de gjerne vil bytte posistur osv hele tiden slik at om man sjekker et bilde som ok så flytter de på armer og bein osv til neste og da er det nødvendigvis ikke blink. Ellers synes jeg også det er vanskelig å se helheten i bildet i opptakssituasjonen da det gjerne går fort og man tar gjerne bilde når ansikt og blikk er bra, noe som ofte ikke henger sammen med når resten er ok. Skal ha en del å gå på mtp lys så skal se om ikke jeg kan lette opp området rundt hånden osv...

 

 

 

Meget taknemlig for slike innspill. Man øver og øver og dersom man ikke har noen til å korrigere seg stagnerer det før eller siden. Takk igjen!

Lenke til kommentar

Dette var jo et pent portrett som jeg likte. Ser du har god kontroll på det tekniske tingen som lys osv. Men det må alltid være et men. Jeg ser at flere her mener du burde hatt mer luft rundt jenta, men jeg ville gjort stikk motsatt. Nå når jeg har sagt det så må jeg vel også argumentere for det. Hvis du hadde gått tettere så ville du fått et mer intenst bilde. Samtidig som du kunne komponert øynene hennes høyere opp i bildeflaten. En tommelfinger regel jeg av og til bruker er at øynene skal være i den nederste delen av den øverste tredelen når man fotograferer i portrettformat. Tilbake til hvorfor jeg ville valgt et tettere snitt. Hvis du hadde brukt lua, genseren, kosedyret og håret til å ramme inne blikket hennes, hadde mesteparten av bakgrunnen forsvunnet. Det tror jeg hadde blitt et mer spennende og intenst bilde.

Lenke til kommentar

Dette var jo et pent portrett som jeg likte. Ser du har god kontroll på det tekniske tingen som lys osv. Men det må alltid være et men. Jeg ser at flere her mener du burde hatt mer luft rundt jenta, men jeg ville gjort stikk motsatt. Nå når jeg har sagt det så må jeg vel også argumentere for det. Hvis du hadde gått tettere så ville du fått et mer intenst bilde. Samtidig som du kunne komponert øynene hennes høyere opp i bildeflaten. En tommelfinger regel jeg av og til bruker er at øynene skal være i den nederste delen av den øverste tredelen når man fotograferer i portrettformat. Tilbake til hvorfor jeg ville valgt et tettere snitt. Hvis du hadde brukt lua, genseren, kosedyret og håret til å ramme inne blikket hennes, hadde mesteparten av bakgrunnen forsvunnet. Det tror jeg hadde blitt et mer spennende og intenst bilde.

 

 

 

 

 

Takker for fylfig tilbakemelding og ja, er også enig i ditt innspill. Gjorde noen forsøk med andre utsnitt, men ettersom jeg i 98% av tilfellene ønsker beholde formatet så slet jeg litt med å finne noe jeg er fortrolig med. Er meget enig i dine tanker og innspill om plassering. Jeg blir også sjelden komfortabel med ansiktet midt i bildebredden og foretrekker gjerne en plassering mot siden selv om det i dette tilfellet gik ut over luen (uten at jeg syntes det gjør noe).

 

Er enig i innspillene dine, men ble ikke komfortabel med det jeg så på skjerm og dette var det nærmeste i farten, men skal helt klart gi det en sjanse til. Dersom jeg avviker fra formatet og forholdet mellom bredde og lengde fant jeg nemlig flere varianter jeg var vesentlig mer komfortabel med.

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar

Skrev det kanskje noe utydelig.

Men ikke bare en løsning å ha mer luft rundt. Kan også fungere ved et enda tettere utsnitt. Det viktigste er bare at det blir noe symetrisk og likt på begge sider, topp og bunn.

 

 

 

 

 

 

Hjertens enig - fant bare ikke noen som gjorde meg komfortabel som nevnt også til Dompap. Takker for at du tok turen innom igjen og tok deg tid til å utdype, slike folk ønsker jeg mange av på Digit ;-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...