Gå til innhold

Nytt tv i stuen (hjelp!)


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og madammen bestemte oss for å droppe felles julegaver i år og heller kjøpe oss et nytt tv da den mange år gamle 37" har fått en svart flekk i selve skjermen. Ikke største flekken, men når du vet den er der blir det vanskelig å ikke legge merke til den. Denne tv'en skal primært brukes til å se på vanlige tvkanaler og filmer. Gjerne litt xbox eller wii når suget er der. Så det var en fin mal til oss som søker hjelp, så jeg tar den i bruk:

 

Størrelse:

46" og oppover. Avstand blir vel 4-5 meter.

Prisklasse:

Tenkte meg et sted rundt 10.000.

 

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?

Har ikke så mye peiling på hva et tv bør ha, men 2xhdmi, scart etc alt det vanlige. 3D løsningen kan vel også være grei å gå for. Mener å ha lest at noen tv'er kommer med lagringsmuligheter (usb til hdd eller lignende), kunne også vært kjekt.

 

Hva slags kildesignal har du?

Akkurat nå er det via RiksTV (digitalt bakkenett), med planer om å gå over til altibox når RiksTV abn. går ut (Det er en god stund til enda)

Hva annet enn tv skal du bruke den til?

Spillmaskiner ja. Xbox, wii. (begge er lite brukt). Har også en blueray som skal kobles til.

 

Skal du koble til pc?

Tv'en skal primært brukes til å se på disney channel, hotel cæsar etc. At pckoblingen er av ypperste slaget er ingen nødvendighet. Dette brukes pcskjermen til =)

Endret av cozmos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmja, hvis vi øker prisen til 15.000 da? Fikk noen feriepenger jeg hadde tilgode ;)

 

50" og oppover helst.

 

Skal jeg holde litt på hatten kanskje? Kommer det noe nytt på markedet snart som trekker ned prisen på det nåværende?

Endret av cozmos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...