Gå til innhold

Linux,cs,ntfs og partisjonering!

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt RedHat et par dager og jeg kan ikke si annet enn at jeg digger det!!

Vil gjerne slutte helt med windows men bare dere kan hjelpe meg med det!!!

har noen problemer enda!

Har en C: partisjon (100gb)! der har jeg alt av filmer og musikk!!! det må jeg enda ha!! denne er ntfs! HAr en D: partisjon (5GB) der ligger windows!(NTFS)

Og så har jeg 10gb til redhat.(fat32).

Prøver å spille cs ved hjelp av winex men da klikker det! fikk vite at det var siden C: der CS ligger er ntfs og linux ikke kan skirve på den!! Det er et problem! Må kunne spille spillene mine :D VIl også ha de siste 100gb over til fat32!

Og Funker spillene likebra selvom jeg bruker winex?

HAr Partion Magic 7, men den NEKTER å konvertere C: til fat32! den gir meg ikke engang muligheten til å trykke! Mens D: funker fint å konvertere! Hva kommer det av! EN kompis sa det var siden jeg hadde lagt windows på D:, men kan ikke helt skjønne hvorofr det skulle være noe problem!

Mvh MArtin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

husker at, jeg konverterte partisjonen min en gang fra NTFS til fat 32, da ble det sånn at den formaterte disken selv automatisk når man konverterte. ville vurdert å flytte det du har på NTFS partisjonen din over på en annen partisjon og deretter konvertert, PM er absolutt et godt verktøy for den jobben. selv har jeg Partition Magic 8.0, før hadde jeg 7.0

Lenke til kommentar

vil tro at ext2 / ext3 er bedre eget til Linux - partisjon enn fat 32...

tror du får ext 2/3 støtte for windows, og PQmagic kan resize NTFS!

Derfor:

Rezise NTFS partisjon nr 2

lag en linux lesbar partisjon hvor du har plass

kopier over alt sammen til den partisjonen

ev.

kopier over til linux-partisjonen skrittvis, og øk størelsen på den skrittvis...

chkdsk på windows-cd kan jo være greit å ha da...

Lenke til kommentar

evt. brenn ut alt du har av viktige ting, eller enda bedre, pakk det til en zip fil så sender du den til en server etteller annet sted, f.eks hos en kamerat, på en server eller noe slikt ;)

Det gjør jeg alltid. Har backup av mine viktige filer på serveren min slik at jeg alltid kan få tak i dem uansett hvor jeg er, og hvis jeg ekspreminterer liiitt for mye med denne pcen gjør det heller lite da jeg har flott backup ;);)

(Lurt om du har egen server, kjøp noen digre disker til den, så bruker du bare fish:/ protokollen til å se på filene dine, se film høre på musikk o.l. :D)

Lenke til kommentar
Kan ikke fatte at redhat i det hele tatt klarer å kjøre med fat32 som grunnsystem da det ikke støtter filrettigheter og symlinks... Tror neppe at du bruker fat32. Mer som ext3, eller bedre reiserfs.

jeps! du har seff rett! :D

MEn jeg får ikke CS til på funke! Med en gang jeg starter opp kommer det en feilmld. Trykker bare ok og kommer ii i CS menyen! derifra prøver jeg å joine et game men den loader i max 2 sek før det kommer en ny feilmeldiing om at en eller annen fil er denided.

hjelp!!?

EDIT: Her er feilmeldingene:

Could not open MCI file for playback: 279: Cannot use 'all' as the device name with the spesified command!

--------

Error opening d:/sierra/Counter-Stirke/cstrike/custom.hp2.

Permission Deniied!

Lenke til kommentar
HAr Partion Magic 7, men den NEKTER å konvertere C: til fat32! den gir meg ikke engang muligheten til å trykke! Mens D: funker fint å konvertere! Hva kommer det av!

Det kommer av at Windows ikke vil konvertere systemdisken til NTFS. Selv om denne ikke ligger på C, fordi det ligger kodet inn i windows og partitionmagic at systemdisken alltid ligger på C. Du kan prøve å lage partitionmagic "rescue disk", boote fra dem, og da skal det funke å konvertere...muligens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...