Elektro-Lars Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Har hatt problem med denne feilen en stund nå: LNK1112: module machine type 'X86' conflicts with target machine type 'x64' Dette skjer med alle prosjekt jeg prøver å koke sammen, og når jeg endrer på target machine type, så får jeg denne feilen: fatal error LNK1112: module machine type 'IA64' conflicts with target machine type 'X86' Jeg forstår ikke hva som er galt her, har prøvd å google men finner ingen svar som fungerer. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Du prøver å lenke x86 kode til en x64 binærfil. Merk at det er linkeren som klager. Sannsynligvis står compileren satt til å kompilere til x86, men linkeren er satt til å lage en x64 binærfil. Lenke til kommentar
Elektro-Lars Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 Ja, men som sagt, når jeg endrer target machine type til X64, så klager den på det motsatte. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Hvis du setter den til x86 regner jeg med at det funker. Sjekk at C++ Compileren er satt til å kompilere til samme arkitektur som linkeren er satt til å generere. En kan ikke blande 32-bit og 64-bit kode. edit: for å sette på 64-bit kompilering, så sett det heller ved å legge til en 64-bit versjon i Configuration manager (bare velg New Configuration så skal den foreslå 64-bit), så skal den fikse de tinga der selv. Endret 4. januar 2012 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Elektro-Lars Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Når jeg går i Configuration manager så får jeg bare opp "Pocket PC 2003 (ARMV4)" og "Smartphone 2003" som tilgjengelig plattformer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå