Petter22 Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Hei Tenkte jeg skulle kjøpe ny TV. Står mellom de tv-ene beskrevet i tittel. Noen som har noen kommentarer osv til hvilken jeg bør velge? Må si at jeg er mest opptatt av bildet. Skader selvfølgelig ikke om det er andre ting å nevne da... Endret 3. januar 2012 av Petter22 Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 CES 2012 er om 1 uke. Vent til du ser hva 2012 bringer. Lenke til kommentar
Petter22 Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 CES 2012 er om 1 uke. Vent til du ser hva 2012 bringer. Har jo helst lyst på ny tv nå... Er vell ikke slik at d kan være så JÆVLI stort hopp i tv-kvaliteten med tanke på at det bare er snakk om noen måneder. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Om OLED kommer i år så er det snakk om noe som er bedre en tilogmed det beste som er idag...men det vil sikkert ta noen mnd før det kommer i salg og det vil nok koste endel.... Jeg har hatt 60" utgaven til Samsung i hus litt og det var et utrolig bilde på den, så du kommer nok til å bli meget fornøyd. OM...du liker veldig lys sterke bilder som er meget skarpt, er mange som liker bildet et plasma gir isteden som har kjøpt denne som har justert bildet i innstillinger til å matche et plasma bilde...totalt bortkastet! Da kan du like greit kjøpe deg et bra plasma tv...jeg bare nevner det liksom. Sony skjermen du nevner har jeg ikke fått sett...så den kan jeg ikke uttale meg om. Så skal en vente....eller kjøpe nå? Og der må en nesten se i lommeboka.....nytt er alltid dyrere. 8005 serien har tross alt falt voldsomt i pris siden den kom i salg... Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 UE55D8005 ville jeg aldri kjøpt, basert på meninger fra samtlige personer jeg har forhørt meg om om denne TVen. Enkelt og greit fordi den sliter med clouding. Lenke til kommentar
Petter22 Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 Kan jeg spørre hva som menes med clouding? Har lest litt andre plasser hvor dette nevnes, og ikke nevnes... Er vell trygt å si at folk har ulike erfaringer når det gjelder alle ting. Grunnen til at jeg sammenligner disse to tv-ene er fordi de selges til samme pris (16999 kr) Vil heller ikke ha plasma da jeg spiller mye, å ikke vil få brent inn noe bilde. Har nå en philips 42" fra 2007/2008 som jeg føler er på tide å bytte ut. Mon tro hvor mye OLED vil koste når/hvis de kommer. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Clouding kommer av at backlighten er ujevn, er tydelig i mørke scener. Eks: Mon tro hvor mye OLED vil koste når/hvis de kommer. Det svaret får du kanskje om 1 uke..? Endret 4. januar 2012 av CAT0 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Viktig å påpeke at dette med clouding er veldig varierende, du kan ta med deg 2st av samme tv hjem og det ene kan ha 0 clouding mens det andre kan ha mye. Det er dessverre veldig varierende i år på diverse feil på panelene til både Philips,Samsung og Panasonic. Om Sony har noe spesielt i år har jeg faktisk ikke lest...så det kan muligens være et "tryggere" valg. Jeg ville laget en tråd om det på Avforum.no og sett hva noen av ekspertene der har å si. Endret 4. januar 2012 av _LarZen_ Lenke til kommentar
samco Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Har hatt en d8000 led med cloading issues den ble byttet inn raskt med 30dagers retur retten for det irriterte meg grønn i mørke rom (trengs for activ 3d) at sort ble grått sonyen er bedre på cloading men utrolig dåligere på 3d crosstalk og man kan ikke tilte hodet mange gradene før 3d effecten forsvinner helt Lenke til kommentar
Petter22 Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 Har hatt en d8000 led med cloading issues den ble byttet inn raskt med 30dagers retur retten for det irriterte meg grønn i mørke rom (trengs for activ 3d) at sort ble grått sonyen er bedre på cloading men utrolig dåligere på 3d crosstalk og man kan ikke tilte hodet mange gradene før 3d effecten forsvinner helt Byttet du til en annen TV? Eller bare byttet du inn den "gamle" med en ny d8000? Kjøpte min d8005 forrige uke, har lagt merke til den satans cloudingen i hjørnene. Lenke til kommentar
samco Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Nei tok bare pengene, ser snasen ut de nye ES8000 Samsungene 2012 som ble vist i går hvist cloading problemene er bedre muligens jeg hoper på en slik for oled blir vel ltt for dyrt enda bruker max 40 000 på en tv Lenke til kommentar
Petter22 Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 Nei tok bare pengene, ser snasen ut de nye ES8000 Samsungene 2012 som ble vist i går hvist cloading problemene er bedre muligens jeg hoper på en slik for oled blir vel ltt for dyrt enda bruker max 40 000 på en tv Jævli dumt og vente da Har jo ikke lyst å gå tilbake til den gamle driten Lenke til kommentar
samco Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Ja uff... Er ikke sikkert 2012 modellene til samsung blir noe bedre med cloading, men håper at de blir det, får lese litt omtaler å viktigst bruker erfaringer for jeg gikk 5 på flatpanels.dk omtale av d8000 led i fjor ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå