Eddie81 Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Hei, Skal kjøpe meg en ny gaming pc til maksimum 13 000. Foretrekker Intel basert PC, men er åpen for Amd, alt hva som gir mest for pengene jeg er villig til å bruke. Overklokking er noe jeg ikke kan så den kommer ikke til å bli overklokket, da jeg uansett ikke har tid til å sette meg inn i dette. Trenger ikke skjerm, mus, tastatur, høytalere osv. Bare kabinett med "fyllet". På forhånd takk. Lenke til kommentar
lumfong Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Sjekk ut denne: http://www.prisjakt.no/list.php?l=18186&view=m Den skal være ganske så fin. correct me if im wrong:) 1 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Kan jo droppe i7 prosessoren da, og legge til en i5 2500k, de er like gode i gaming Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) jeg hadde ventet på 7000 serien til amd (skjermkort), vet enda ikke hvor mye man får for pengene i disse så det kan være genialt av deg å vente. Endret 3. januar 2012 av kjellvr Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 jeg hadde ventet på 7000 serien til amd (skjermkort), vet enda ikke hvor mye man får for pengene i disse så det kan være genialt av deg å vente. Fint lite ytelse mot pris på disse kortene. HD 7970 kommer neste mandag, og å forvente noe lavere enn 4000 er ren ønsketenkning. Sannsynligvis 4500 kr for et kort som er ~15% raskere enn et 580 hjelper ikke særlig når 580 er overpriset til tusen fra før av. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Oppsettet lumfong linker til er slettes ikke dumt. Dog kan du bytte ut minnebrikkene med disse som du ikke vil merke noen forskjell på i tillegg til at det er dobbel mengde. Videre kan du evt. bytte ut hovedkortet med dette som er hakket billigere, fått gode skussmål og har Z68 brikkesett, uten at det nødvendigvis teller stort i en spill-PC. GTX570 er fremdeles et kraftig kort som vil dra det aller meste upåklagelig. Å betale over 2000kr mer for HD7970 som kun yter 20-30% bedre vil ikke være spesielt lurt hvis du er ute etter ytelse for pengene. Du kan også se på Asus GTX560ti 448 Cores DCII som yter likt kortet i oppsettet, men som har en bedre kjøler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå