ChristianH Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Hei, kjøpte meg akkurat nye ram brikker " Corsair vengeance 12gb 1600Mhz. Jeg har Kingston 6GB 2000Mzh fra før, de satte eg over til sekunder slottene og satt inn de nye i primæren. Med andre ord jeg skulle få 18Gb, men jeg får bare 12Gb. Kan forskjellen på brikkene ha noe å si? Eller får skjermkortet de 6 andre Gb? Takk for svar Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Har du sjekket hvor mye minne hovedkortet ditt støtter? Lenke til kommentar
ChristianH Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Har du sjekket hvor mye minne hovedkortet ditt støtter? Hk støtter 24Gb Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Prøvd å endre rekkefølgen? Kan jo være noen av rambrikkene sitter litt løst. Uansett ville jeg prøvd bios oppdatering, om det ikke hjelper, må det være noe kompaktibilitets eller andre feil. Gjelder dette i bios eller windows? Nå er det alltid anbefalt å ha like ram brikker, men har litt liten tro på at du kan miste noen gigabyte i det tilfelle, det kan være hovedkortet deaktiver noen av rambrikkene, eller noen er defekte, ikke godt å si. Endret 3. januar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Kan jo være w7 versionen hans,man må vel ha w7 ultimate 64 bit for støtte over 16GB? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Professional støtter også over 16GB, like mye som Ultimate (192GB) Home Premium støtter kun opptil 16GB. Endret 3. januar 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Windows 7 Home Premium 64bit støtter maks 16GB RAM. Versjonene Professional, Enterprise og Ultimate 64bit støtter opptil 192GB RAM. Har du sjekket at BIOS oppdager alt minnet? Kilde Endret 3. januar 2012 av MarB Lenke til kommentar
ChristianH Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Fann ut av de. Satt de slik de gamle er på primeren, å nye på sekundær. Da funka de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå