Bleenda Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Hei, vurderer beste løsningen for en oppgave jeg skal løse, Microsoft InfoPath løser problemet mitt fint, men da dem som skal bruke løningen ikke har nødvendig programmvare for å fylle ut slike former må jeg tenke annerledes. Programmet skal egentlig være en haug med tekstbokser, checkbokser og datovelger for hver dag i måneden, på hver dag skal ulike valg kunne velges, og i slutten vil jeg ha muligheten for å printe ut på et A4 ark det brukeren har krysset av på i programmet. Er dette noe som er overkommelig i C++ ? Selv for meg som ikke kan så mye? Eller blir dette en veldig vanskelig oppgave? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Lenge siden jeg drev med noe GUI programmering i C++, og generelt sett tror jeg ditt konkrete problem er enklere å løse rent GUI messing i f.eks C# som er noe mer høynivå og bedre støtte for GUI programmering (C++ geeks får rette meg her om jeg tar feil, som sagt lenge siden jeg har drevet med det, og det var relativt komplisert sammenlignet med C#). Det største problemet vil vel uansett være å skrive ut som PDF. Dvs...det er ikke spesielt vanskelig, men du må som regel benytte deg av 3.parts komponenter om du vil skrive/lagre det som PDF. Om dette kun skal sendes til en printer, så trenger du strengt tatt ikke konvertere noe som helst til PDF, men sende ting rett til skriveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå