Gå til innhold

Hvilke eventyr i bibelen er de beste?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne tråden tok en spennende vending, må jeg si! "Jesus var den første sosialisten" er et sitat som springer til minne...

Men kristendom og sosialisme har ingenting til felles.

Sosialismen er en tvers gjennom ond ideologi, det fins ingen kjærlighet eller rettferdighet i sosialismen. Sosialismen handler om undertrykkelse, fattigdm lidelse og død for folket, og et liv i luksus for lederne som sitter på toppen og stjeler fra folket.

Kristendommen bla nettopp om kjærlighet, rettferdighet og frihet fra slike onde sosialistiske tyranner.

Og du viser nestekjærlighet her???

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det som er så dumt i Norge er at folk blir undertrykket og lever i fattigdom og lidelse. Svært mange dør. Gå ut i gata så kan du selv bevitne hvor jævlig vi har det her til lands!

Ta turen til politikernes gater så skal du se hvor flott de har det! Gull og flotte biler har de, mens folket ikke engang har nok mat til å spise seg mette. Kvalmt!

Lenke til kommentar

Ja skikkelig!!

Og revolusjonen hadde vært rett rundt døren OM det faktisk var slik... Men så ille er det ikke riktig enda, det er det bare svartmalere som er ute etter å hvit male dette ørken gufset de tror på som tror....

For hvor er egentlig kjærligheten i kristendom når den fostrer slike hat taler som balty her oppviser?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Noahs ark, Jesus og hans oppstandelse, Jesus som går på vannet, Moses som delte havet - en brøkdel av eventyrene.

Ikke noe av dette er eventyr.

Noah har levd, og restene etter Noahs ark er funnet. Merker etter en verdensomspennende oversvømmelse på den tiden Bibelen beskriver er også funnet over hele verden, og folkeslag over hele

verden har også gamle sagn som beskriver en stor oversvømmelse.

http://www.squidoo.com/noahsarkfound

http://www.arkdiscovery.com/noah's_ark.htm

worldwide flood

http://www.earthage.org/EarthOldorYoung/scientific_evidence_for_a_worldwide_flood.htm

http://www.nwcreation.net/noahlegends.html

http://www.icr.org/geological-strata/

Jesus er også nevnt utenfor Bibelen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Josephus_on_Jesus

http://en.wikipedia.org/wiki/Tacitus_on_Jesus

http://en.wikipedia.org/wiki/Suetonius#Works

At Jesus gikk på vannet var et mirakel som bare er nevnt i Bibelen, men det er riktig som det står i Bibelen.

At Jesus sto opp fra de døde er også riktig. Det er naturligvis ikke nevnt i romersk historie, men det er nevnt at Jesus ble korsfestet, nøyaktig som beskrevet i Bibelen.

Dette har med tro å gjøre, men hvorfor skulle ikke det også våre riktig, når Jesus også er nevnt i bla romersk historie, og hendelser og steder beskrevet i Bibelen også er riktig ?

Moses delte ikke rødehavet, Gud gjorde det, men han brukte Moses til dette..

Ruten som Israel gikk ut fra Egypt er funnet, og steder langs ruten som beskrevet i Bibelen er funnet, med rester etter bebyggelse og lignende. Alteret under fjellet hvor Moses fikk de ti bud er funnet, dvs restene av det.

Det var som kjent der Israel første tilbakefall til avgudsdyrkelse skjedde.

Ruten Israel gikk gjennom rødehavet er funnet, og der ligger strødd i en linje rester etter egyptiske vogner og vognhjul fra den tiden, der er ogdå funnet benrester etter hester og mennesker. Dette er fra de egyptiske soldatene som ble beordret til å forfølge Israel og som fulgte dem ut i havet, disse omkom da havet gikk tilbake etter at Israel var kommet på land på den andre siden av rødehavet.

http://www.wyattarchaeology.com/red_sea.htm

• Liker 1
Lenke til kommentar
Denne tråden tok en spennende vending, må jeg si! "Jesus var den første sosialisten" er et sitat som springer til minne...
Men kristendom og sosialisme har ingenting til felles. Sosialismen er en tvers gjennom ond ideologi, det fins ingen kjærlighet eller rettferdighet i sosialismen. Sosialismen handler om undertrykkelse, fattigdm lidelse og død for folket, og et liv i luksus for lederne som sitter på toppen og stjeler fra folket. Kristendommen bla nettopp om kjærlighet, rettferdighet og frihet fra slike onde sosialistiske tyranner.

Og du viser nestekjærlighet her???

Og hvorfor spør du om det ?

Når ble det forbudt å kritisere sosialismen og sosialistiske tyranner som undertrykker folket ?

Mener du det er nestekjærlighet å late som ingenting og bare la dem fortsette å undertrykke folket ?

Og i mange tilfeller også torturere og drepe folk som ikke er sosialister ?

Lenke til kommentar
Ja skikkelig!! Og revolusjonen hadde vært rett rundt døren OM det faktisk var slik... Men så ille er det ikke riktig enda, det er det bare svartmalere som er ute etter å hvit male dette ørken gufset de tror på som tror.... For hvor er egentlig kjærligheten i kristendom når den fostrer slike hat taler som balty her oppviser?

Dette er ikke noen "hat-tale"

Den første som kritiserte makthaverne for slike ting som jeg gjør, var Jesus selv.

Og hvorfor skal man ikke krtisere makthaverne og sosialismen,når de faktisk undertrykker folket, og når sosialismen har vært og er årsak til folkemord, fattigdom og død blant folket ?

Mener du kanskje det er "nestekjærlighet" å ikke gjøre det, men å la politikere og sosialister få fortsette med sine ugjerninger og ovegrep mot folket i fred og uten å si noe?

Tingene er slik som jeg fremstiller det, og "revolusjonen" er like om hjørnet. Men det blir nok kanskje ikke slik som du tror.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Jesus er også nevnt utenfor Bibelen.

At Jesus sto opp fra de døde er også riktig. Det er naturligvis ikke nevnt i romersk historie, men det er nevnt at Jesus ble korsfestet, nøyaktig som beskrevet i Bibelen.

Dette har med tro å gjøre, men hvorfor skulle ikke det også våre riktig, når Jesus også er nevnt i bla romersk historie, og hendelser og steder beskrevet i Bibelen også er riktig ?

Muhammed (fvmh) er også nevnt utenfor Koranen.

At Muhammed (fvmh) memoriserte Gabriels ord er også riktig. Gabriel er naturligvis ikke nevnt i noen historiebøker, men det er nevnt at Muhammeds ord ble nedskrevet..

Dette har med tro å gjøre, men hvorfor skulle ikke det også være riktig, når Muhammed uten tvil eksisterte, at Koranen også er riktig?

Lenke til kommentar
Og hvorfor skal man ikke krtisere makthaverne og sosialismen,når de faktisk undertrykker folket, og når sosialismen har vært og er årsak til folkemord, fattigdom og død blant folket?

Sosialismen har vært og er årsak til folkemord, fattigdom og død på samme måte som kristendommen har.

Så klart er jo ikke de sosialistene du tenker på ekte sosialister.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Og hvorfor skal man ikke krtisere makthaverne og sosialismen,når de faktisk undertrykker folket, og når sosialismen har vært og er årsak til folkemord, fattigdom og død blant folket?

Sosialismen har vært og er årsak til folkemord, fattigdom og død på samme måte som kristendommen har.

Ha ha, den var god... :D Den fikk meg nesten til å søle farris i tastaturet faktisk...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og hvilket folkemord har kristendommen vært årsaK til ?

Og jo, jeg snakker om ekte sosialister, men jeg er jo klar over sosialistene vet om hvilke lidelser sosialismen har vært årsak til, og er årsak til også i dag.

Men sosialistene snur seg bort og later som ingenting mens de prøver å trøste seg med at dette er ikke "ekte sosialister"

Men faktum er at de selv gjør mange av de samme tingene jeg har nevnt, og mange av dem viser selv en hatsk og morderisk innstilling til folk som ikke er sosislister.

Mange av sosialistene i Norge støtte også sosialistiske regimer som drev folkemord, og de har aldri beklaget det eller tatt avstand fra det.

Disse sosialistene sitter nå i ledende stillinger i staten rundt om i landet, og mange av dem sitter også i regjering for ap og sv.

Lenke til kommentar
Nei, de vet ikke hva kristendom er. Hvem av dere har selv lest Bibelen fra perm til perm ?

Ehh, hvor mange kristne har lest bibelen fra perm til perm? Så godt som ingen.

Med samme logikk må du holde opp å argumentere mot ateisme inntil du har lest the God Delusion, god is not great, The End of Faith og Breaking the Spell.

En ateist kan heller ikke forstå hva kristendom er av to andre grunner,en fordi han eller hun i utgangspunktet er fiendtlig innstilt til kristendom og Gud

Ateister er ikke fiendtlig innstilt til Gud fordi Gud ikke finnes.

, og grunn nr to er at kristendom er åndelig, altså ikke en religion av denne verden. Ateister har ikke noe forståelse for åndelige ting,dvs ting som ikke er fysiske og som de selv ikke kan se.

Vi forstår hva det er ment å være, vi har bare ingen tro på denne fantasien.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Ha ha, den var god... :D Den fikk meg nesten til å søle farris i tastaturet faktisk...

Farris sier du? Da hersker det vel ingen tvil lenger om at Djevelen har tatt bolig i din kropp. Du synes vel at annanas på pizza er en god ide også du? Din skitne djeveldyrker!

Og hvilket folkemord har kristendommen vært årsaK til ?

Srebrenica-massakren er jo et mindre koselig tilfelle hvor serbiske ortodokse kristne tok livet av en god del muslimer. Så klart er jo ikke dette ekte kristne da slike handlinger er direkte ukristne. På samme måte som de som utførte mordene på kulakkene ikke var ekte sosialister da slike handlinger er direkte usosialistiske.

Og jo, jeg snakker om ekte sosialister

Nei, du snakker om revisjonister.

Men sosialistene snur seg bort og later som ingenting mens de prøver å trøste seg med at dette er ikke "ekte sosialister"

Ser du, sosialister og kristne har faktisk mye til felles!

Disse sosialistene sitter nå i ledende stillinger i staten rundt om i landet, og mange av dem sitter også i regjering for ap og sv.

AP er nå ikke et sosialistisk parti, men et revisjonistisk parti, eller sosialdemokratisk om du vil. Det er sant som du sier at partier som SV har iløpet av sin historie støttet sosialistiske regimer. Men disse regimenes handlinger var i strid med sosialismen.
Lenke til kommentar
Nei, de vet ikke hva kristendom er. Hvem av dere har selv lest Bibelen fra perm til perm ?

Ehh, hvor mange kristne har lest bibelen fra perm til perm? Så godt som ingen.

Med samme logikk må du holde opp å argumentere mot ateisme inntil du har lest the God Delusion, god is not great, The End of Faith og Breaking the Spell.

En ateist kan heller ikke forstå hva kristendom er av to andre grunner,en fordi han eller hun i utgangspunktet er fiendtlig innstilt til kristendom og Gud

Ateister er ikke fiendtlig innstilt til Gud fordi Gud ikke finnes.

, og grunn nr to er at kristendom er åndelig, altså ikke en religion av denne verden. Ateister har ikke noe forståelse for åndelige ting,dvs ting som ikke er fysiske og som de selv ikke kan se.

Vi forstår hva det er ment å være, vi har bare ingen tro på denne fantasien.

Alle kristne burde ha lest hele Bibelen, men hvor mange som har gjort det vet jeg ikke, jeg vet bare at jeg har lest Bibelen fra perm til perm , og ingen som ikke har lest hele Bibelen burde uttale seg om Bibelen, eller hva kristendom virkelig handler om.

Bibelen besår egentlig av to bøker, GT og NT, du kan lese dem hver for seg, men for å få hele bildet om hva det dreie seg om så bør du lese hele Bibelen, for selv om kristne følger det nye testamentet så er GT også viktig, for i GT finner du historien om Israels folk, profetiene og ellers mye stoff som er viktig for bedre forståelse av det som står i NT:

Ateister tror at Gud ikke fins, og nettopp av den grunn så forstår de heller ikke, de har heller ikke mulighet til å forstå så lenge de forblir ateister.

Men selv mange som kaller seg kristne kan ikke forstå, fordi de kun går i kirken og blir foret med vrsnglære og ikkke leser Bibelen selv, og heller ikke tar seg tid for bønn og for meditasjon.

Lenke til kommentar

Bibelen besår egentlig av to bøker, GT og NT

Bibelen består egentlig av 66 bøker, 39 i GT og 27 i NT. True story.

Vel, det kommer litt an på hvordan du ser det, for alle disse henger sammen, mao alle må leses i sammenheng fordi de bidrar alle til helheten, derfor vil ikke jeg kalle det flere bøker, men flere kapitler i samme bok.

Det eneste skillet som er så tydelig at man kan snakke om to bøker er skillet mellom GT og NT, men likevel må du lese begge for å forstå hva kristendom dreier seg om.

Lenke til kommentar

Ateister tror at Gud ikke fins,

Nei. De fleste ateister har sluttet å TRO... At det KAN finnes en gud, eller flere, (hvem vet), vet heller ikke jeg (noe de aller fleste "ateister" er enig med meg i (ikke heng deg opp i definisjonen ateist er du snill.) og jeg, og andre, kan derfor heller ikke utelukke gud(er), MEN, (og her kommer rosinen i pølsa), jeg ser ingen grunn til å TRO det før bevis for en eller flere guder kommer på banen, for uten bevis TROR jeg ingenting jeg, jeg stiller meg derimot pip åpen og avventende.

Det religiøse har gjort er det klin omvente, de TROR på noe uten å ha den minste kunnskap OM det er noe der å tro på utenfor sin egen frie fantasi...

og nettopp av den grunn så forstår de heller ikke, de har heller ikke mulighet til å forstå så lenge de forblir ateister.
Med andre ord, hvis man ikke tror på fantasiene man drømmer opp så fort man TROR at påstander er sannhet (Helt naturlig at religiøse gjør dette, da hjernen deres VET at de tror på løse påstander (innerst inne i den vesle ærligheten de har igjen på dette området...) og for at fantasien skal få litt mer kjøtt på bena drømmer de opp vitnesbyrd og det som verre er... Heter kognitiv dissonans på fagspråket dette og burde være et eget fag på skolen.....).

Tror man ikke på løse påstander så har ikke denne guden som balty her tror på noen grobunn i det hele tatt... Ikke rare guden egentlig som må støtte seg så tungt til løse ubekreftede påstander...

M

en selv mange som kaller seg kristne kan ikke forstå, fordi de kun går i kirken og blir foret med vrsnglære og ikkke leser Bibelen selv, og heller ikke tar seg tid for bønn og for meditasjon.

Og så har vi disse deilige elskverdige "ekte" kristne da, som balty åpenbart er en av.... :D Er de ikke flotte eksempler på hva indoktrinering av selvforherligende og fordummende sekt lære kan få til dere? De er så nestekjære og vennelige mot alt og alle at en nesten ikke skulle tro at de kom fra en eller annen forvridd sekt som tar ut hjernen til medlemmene isteden for å bare vaske den....

For alle som syntes anderledes en dem, vel, de er jo finder av denne høyst imaginære guden de tror på.... Vi bør vel alle prise oss lykkelige for at slike som balty ikke lenger kan tre den ignorante troen opp i ræva på oss med makt lenger.... for det er vel ingen som tviler på at balty hadde gjort akkurat det om han hadde kunnet... De tror det er det riktige å gjøre i sin lille innsnevrede verden der DERES gud MÅ være opphøyd til den diktator rollen de syntes han skal ha, selv om det går på bekostning av andres frihet... For det gjør jo ikke noe, målet helliger middlene ikke sant?

For disse har glemt et av jesus kanskje viktigste budskap, nemlig å tilgi...

Lenke til kommentar
Alle kristne burde ha lest hele Bibelen, men hvor mange som har gjort det vet jeg ikke, jeg vet bare at jeg har lest Bibelen fra perm til perm , og ingen som ikke har lest hele Bibelen burde uttale seg om Bibelen, eller hva kristendom virkelig handler om. Bibelen besår egentlig av to bøker, GT og NT, du kan lese dem hver for seg, men for å få hele bildet om hva det dreie seg om så bør du lese hele Bibelen, for selv om kristne følger det nye testamentet så er GT også viktig, for i GT finner du historien om Israels folk, profetiene og ellers mye stoff som er viktig for bedre forståelse av det som står i NT: Ateister tror at Gud ikke fins, og nettopp av den grunn så forstår de heller ikke, de har heller ikke mulighet til å forstå så lenge de forblir ateister. Men selv mange som kaller seg kristne kan ikke forstå, fordi de kun går i kirken og blir foret med vrsnglære og ikkke leser Bibelen selv, og heller ikke tar seg tid for bønn og for meditasjon.

Du har åpnebart ikke lest noen bøker skrevet av ateister og har dermed, med din egen logikk, ikke rett til å uttale deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...