sofiemyr Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jes 13,16; 16 Småbarna skal knuses for øynene på dem, husene deres plyndres og kvinnene voldtas. Vedder høyre armen min på at INGEN prest noensinne har ytret det verst i en preken.... Tenker at et sitat fra første mosebok er temmelig makabert jeg: 20 Noah bygde et alter for Herren, og han tok noen rene dyr og noen rene fugler og ofret brennoffer på alteret. 21 Og Herren kjente den behagelige duften. Da sa Herren i sitt hjerte: «Jeg vil aldri mer forbanne jorden for menneskets skyld, selv om menneskehjertet vil det onde fra ungdommen av. Aldri mer vil jeg drepe alt som lever, slik jeg nå har gjort. Tenk deg en gud som behages av lukten av brente dyr.... ETTER at han har drept så og si samtelige arter på jorden... Og det var den lukten som gjorde at han aldri mer skulle ta livet av hele planeten igjen Denne guden ville jo vært selve personaliseringen av alt som er ondt hvis han hadde eksistert... ...og du som så ofte reklamerer med historiekunnskapene dine RWS Hva er et "antagelig" offer i dag? Hva var det da? Budskapen, dyrene var det mest verifulle menneskene eide - de ofret det mest verdifulle... Hvorvidt det var "duften" av et verdifullt offer eller lukten av grillkos får vær opp til deg... Gud var bare en primitiv stammegud lik resten av gudene folk tilbad, så det er ikke noe rart at han også krevde offer... Dessuten har ikke dette noe med historie-kunnskaper å gjøre, siden dette ikke er noen historisk begivenhet, altså at det virkelig var en Gud som luktet på en velbehagelig duft fra et offerdyr for så å si at "aldri mer skal jeg forbanne og utrydde menneskeheten slik jeg nå har gjort" .... Selvsagt har det noe med historie OG kultur å gjøre uavhengig av religion... http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bible_and_history Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jes 13,16; 16 Småbarna skal knuses for øynene på dem, husene deres plyndres og kvinnene voldtas. Vedder høyre armen min på at INGEN prest noensinne har ytret det verst i en preken.... Tenker at et sitat fra første mosebok er temmelig makabert jeg: 20 Noah bygde et alter for Herren, og han tok noen rene dyr og noen rene fugler og ofret brennoffer på alteret. 21 Og Herren kjente den behagelige duften. Da sa Herren i sitt hjerte: «Jeg vil aldri mer forbanne jorden for menneskets skyld, selv om menneskehjertet vil det onde fra ungdommen av. Aldri mer vil jeg drepe alt som lever, slik jeg nå har gjort. Tenk deg en gud som behages av lukten av brente dyr.... ETTER at han har drept så og si samtelige arter på jorden... Og det var den lukten som gjorde at han aldri mer skulle ta livet av hele planeten igjen Denne guden ville jo vært selve personaliseringen av alt som er ondt hvis han hadde eksistert... Jepp... Han er det... Jes 13,16 viser til 2 Kong 8,12, Sal 137,9 9 Salig er den som griper dine barn og knuser dem mot berget! 16 Småbarna skal knuses for øynene på dem, husene deres plyndres og kvinnene voldtas. Alt dette er fjernet fra barnebibelene.... Kanskje ikke så rart? Se om du finner disse sitatene i: Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Jes 13,16; 16 Småbarna skal knuses for øynene på dem, husene deres plyndres og kvinnene voldtas. Vedder høyre armen min på at INGEN prest noensinne har ytret det verst i en preken.... Tenker at et sitat fra første mosebok er temmelig makabert jeg: 20 Noah bygde et alter for Herren, og han tok noen rene dyr og noen rene fugler og ofret brennoffer på alteret. 21 Og Herren kjente den behagelige duften. Da sa Herren i sitt hjerte: «Jeg vil aldri mer forbanne jorden for menneskets skyld, selv om menneskehjertet vil det onde fra ungdommen av. Aldri mer vil jeg drepe alt som lever, slik jeg nå har gjort. Tenk deg en gud som behages av lukten av brente dyr.... ETTER at han har drept så og si samtelige arter på jorden... Og det var den lukten som gjorde at han aldri mer skulle ta livet av hele planeten igjen Denne guden ville jo vært selve personaliseringen av alt som er ondt hvis han hadde eksistert... ...og du som så ofte reklamerer med historiekunnskapene dine RWS Hva er et "antagelig" offer i dag? Hva var det da? Budskapen, dyrene var det mest verifulle menneskene eide - de ofret det mest verdifulle... Hvorvidt det var "duften" av et verdifullt offer eller lukten av grillkos får vær opp til deg... Gud var bare en primitiv stammegud lik resten av gudene folk tilbad, så det er ikke noe rart at han også krevde offer... Dessuten har ikke dette noe med historie-kunnskaper å gjøre, siden dette ikke er noen historisk begivenhet, altså at det virkelig var en Gud som luktet på en velbehagelig duft fra et offerdyr for så å si at "aldri mer skal jeg forbanne og utrydde menneskeheten slik jeg nå har gjort" .... Selvsagt har det noe med historie OG kultur å gjøre uavhengig av religion... http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bible_and_history Hva har dette med RWS sine historie-kunnskaper å gjøre? Ja, bibelen har noe med kultur og historie å gjøre.. Selve fortelligene i den er sannsynligvis ikke fortellinger om begivenheter som faktisk har funnet sted, men rent oppdiktet. Man kan selvsagt finne ut en del om hvordan samfunnet var på den tiden den ble skrevet, og om hvordan folk tenke og så videre.. Men at noen Gud har gått inn i historiens gang, sagt sine meninger, og oppført seg som en hærfører som knuste flere byer, drepte hundretusenvis av mennesker og så videre samt lot seg stoppe av noen jernvogner; det er ikke virkelige historiske begivenheter... Nesten ingen av bibelfortellignene støttes oppom av arkeologiske funn... Alt blir bare de religiøses blinde tro... (Det er ingen fortellinger i bibelen der Gud er fraværeende, og når man ikke tror at noen slik Gud finnes, eller fantes, så er det ikke nærliggende å tro at fortellingene er annet enn rent oppdiktet heller... Slik jeg ser det... Endret 4. januar 2012 av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°. Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Nesten ingen av bibelfortellignene støttes oppom av arkeologiske funn, og så videre... Alt blir bare de religiøses blinde tro... Tror det er lettere å finne de som IKKE støttes enn det er å ramse opp de som faktisk støttes av arkeologiske funn! Selv om det er en hel del useriøse kilder spesielt på nettet så er det en mengde svært gamle arkeologiske kilder som bekrefter bibelske fortellinger. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Nesten ingen av bibelfortellignene støttes oppom av arkeologiske funn, og så videre... Alt blir bare de religiøses blinde tro... Tror det er lettere å finne de som IKKE støttes enn det er å ramse opp de som faktisk støttes av arkeologiske funn! Faktisk svært få av bibelhistoriene støttes oppom av arkeologiske funn... Selv om det er en hel del useriøse kilder spesielt på nettet så er det en mengde svært gamle arkeologiske kilder som bekrefter bibelske fortellinger. Hvilke? Hvor? Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Under arkeologiske utgravninger i Israel er det blitt funnet en rekke ostraka fra bibelsk tid. Tre samlinger som skriver seg fra 600- og 700-tallet fvt., er spesielt interessante fordi de bekrefter forskjellige detaljer ved historiske opplysninger i Bibelen. De kalles Samaria-ostrakaene, Arad-ostrakaene og Lakisj-ostrakaene. Samaria-, Arad- og Lakisj-ostrakaene bekrefter en rekke detaljerte opplysninger som er nedskrevet i Bibelen. Det dreier seg om slektsnavn, geografiske navn og sider ved det religiøse og politiske klimaet på den tiden. Alle de tre samlingene har imidlertid et viktig felles trekk. De brevene som inngår i Arad- og Lakisj-samlingene, inneholder slike formuleringer som: «Måtte Jehova gi deg fred.» I sju av Lakisj-ostrakaene forekommer Guds navn i alt elleve ganger. Mange hebraiske personnavn som forekommer i alle de tre samlingene, inneholder dessuten den forkortede formen av navnet Jehova. Disse ostrakaene bekrefter altså at Guds navn var i alminnelig bruk blant israelittene på den tiden. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Tenk deg en gud som behages av lukten av brente dyr.... Din brødnisse. Denne lukten du snakker om er det samme som når vi kjenner lukten av fersk stekt biff. Disse ofrene kalles ofre på den tiden, i moderne tid kalles det "matlaging". Gud er god og han bor i dere, kroppen er hans tempel. Han elsker deg. Du skal elske Gud av hele din sjel, av hele ditt sinn og forstand. Gud er god og han elsker alle. Hva er det du legger i GOD? Hva slags kriterier stiller du til GOD? Hva slags kriterier stiller du til det motsatte, altså hva skal til for at noe (f.eks et overnaturlig vesen) kan være ondt? Jeg tipper at dette har du ikke tenkt noe som helst på.. Men vi får se... Jeg har tenkt hele livet mitt på det, men det er bare det siste året av mitt liv jeg har forstått det. Om du ikke forstår det, forundrer meg ikke. Jeg vet også sånn ca hvordan du vil argumentere for hvorfor han ikke måtte være god, det er som forventet, ingen overraskelse. Så hvorfor skal du genierklæres for å peke ut det som alle har foran nesen sin. Ting er mer komplekst enn som så. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Din brødnisse. Din bibellos! Er det slik du ønsker videre tittelering er det greit for meg... Ikke noe av det du klarer å kalle meg som jeg ikke har hørt før allikevel.... Denne lukten du snakker om er det samme som når vi kjenner lukten av fersk stekt biff. Disse ofrene kalles ofre på den tiden, i moderne tid kalles det "matlaging". Så Noah lagde altså mat til guden sin altså... Hvorfor står ikke dette rett frem da, at Noah bahaget herren med et stekt dyr slik at han ikke skulle ødelegge jorden mer... Og var det ALT som skulle til for å stoppe denne rabiate guden så skjønner jeg ikke hvorfor kulehodet Noah ikke disket opp med noe FØR gud ødela alt... Men du stadfester bare hva kristendom har blitt i møte med bedre kunnskap, en eneste lang unnskyldning for alt det dogmatiske og dumme som står i bibelen og som må unnskyldes for at folk ikke skal stemple troende som komplette idioter uten evne til å tenke litt selv og ta til seg faktisk kunnskap... En lang rekke med unnskyldninger er hva kristendommen må være for en kristen som skal snakke med vanlige folk i dag.... 3 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Kutt drittslengingen eller så rapporterer jeg dere begge Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Din brødnisse. Din bibellos! Er det slik du ønsker videre tittelering er det greit for meg... Ikke noe av det du klarer å kalle meg som jeg ikke har hørt før allikevel.... Denne lukten du snakker om er det samme som når vi kjenner lukten av fersk stekt biff. Disse ofrene kalles ofre på den tiden, i moderne tid kalles det "matlaging". Så Noah lagde altså mat til guden sin altså... Hvorfor står ikke dette rett frem da, at Noah bahaget herren med et stekt dyr slik at han ikke skulle ødelegge jorden mer... Og var det ALT som skulle til for å stoppe denne rabiate guden så skjønner jeg ikke hvorfor kulehodet Noah ikke disket opp med noe FØR gud ødela alt... Men du stadfester bare hva kristendom har blitt i møte med bedre kunnskap, en eneste lang unnskyldning for alt det dogmatiske og dumme som står i bibelen og som må unnskyldes for at folk ikke skal stemple troende som komplette idioter uten evne til å tenke litt selv og ta til seg faktisk kunnskap... En lang rekke med unnskyldninger er hva kristendommen må være for en kristen som skal snakke med vanlige folk i dag.... Poenget er det du sa om lukten av døde dyr, herregud da mann. Dette er alle menneskers favoritt, en vanlig duft av middag. Jeg tror du har ett komplekst problem å løse i hodet ditt. Du legger frem ett egg som om det var så komplekst at ingen kan finne ut hva egget er for noe. :!: "naboen min er den verste skapningen på kloden, han elsker duften av slaktet okse" "Min andre nabo er enda verre, han elsker lukten av fersk torsk" Endret 4. januar 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Under arkeologiske utgravninger i Israel er det blitt funnet en rekke ostraka fra bibelsk tid. Tre samlinger som skriver seg fra 600- og 700-tallet fvt., er spesielt interessante fordi de bekrefter forskjellige detaljer ved historiske opplysninger i Bibelen. De kalles Samaria-ostrakaene, Arad-ostrakaene og Lakisj-ostrakaene. Samaria-, Arad- og Lakisj-ostrakaene bekrefter en rekke detaljerte opplysninger som er nedskrevet i Bibelen. Det dreier seg om slektsnavn, geografiske navn og sider ved det religiøse og politiske klimaet på den tiden. Alle de tre samlingene har imidlertid et viktig felles trekk. De brevene som inngår i Arad- og Lakisj-samlingene, inneholder slike formuleringer som: «Måtte Jehova gi deg fred.» I sju av Lakisj-ostrakaene forekommer Guds navn i alt elleve ganger. Mange hebraiske personnavn som forekommer i alle de tre samlingene, inneholder dessuten den forkortede formen av navnet Jehova. Disse ostrakaene bekrefter altså at Guds navn var i alminnelig bruk blant israelittene på den tiden. Ingen ting her som bekrefter historiene i GT, eller NT... At det står Jehova ditt og datt beviser ingen ting annet enn at folk trodde på denne Guden på den tiden, noe som vi alle vet sier seg selv... Det er ikke her noen arkeologiske funn eller beviser for at fortellingene, som utgir seg for å være historiske faktum har funnet sted... Tvert i mot. Ingen ting tyder for eksempel på at det var en verdensomspennende storflom... Ingen ting tyder på noen ark.. Ingen skapelse på sju dager.... Ingen ting tyder heller på at noen Gud noen sinne har blandet seg inn i menneskelige aktiviteter og liknende... Stedsnavn og så videre, sier ingen ting... Du kan dikte opp ei historie og bruke ekte stedsnavn. Mange gode forfattere gjør dette i dag. For eksempel Jo Nesbø er en av de forfatterne. Han nevner Oslo, og en rekke navn som blir brukt av mennesker i dag og virkelige gatenavn og så videre.. Men det er ikke noe som støtter oppom disse historiene.. De er ikke historiske faktum... Fiolin finnes ikke (hviket er det oppdiktede rusmiddlet i den siste boka til Nesbø)... Ville det for eksempel vært vanskelig å funnet sannhetsgehalten i boken Gjenferd? I dag ville det vært utrolig lett å tilbakebevise beskrivelsene inni der, og det er ikke bare fordi forfatteren selv påstår at det er oppdiktet, men man kan faktisk gjøre en research på det... Det er ikke umulig å finne ut om skrevne fortellinger er usanne eller sanne... Mange detaljer i den boka der som kan være med på å avsløre at den er oppdiktet dersom det noensinne blir satt i tvil av iverige Nesbø-tilhengere... 3 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Personlig digger jeg den lille røver historien, om han duden som stabba sønnen sin Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Tenk deg en gud som behages av lukten av brente dyr.... Din brødnisse. Denne lukten du snakker om er det samme som når vi kjenner lukten av fersk stekt biff. Disse ofrene kalles ofre på den tiden, i moderne tid kalles det "matlaging". Så universets store skapende og usynlige kraft har altså sanseorganer? Kan lukte gode og vonde dufter? Siden denne Guden påståes å være allestedsnærværende, så tror jeg han nå syntes det lukter litt vondt, siden jeg slapp en liten sur dunst her nå... Det gjorde jeg for å irritere Gud(...) Gud er god og han bor i dere, kroppen er hans tempel. Han elsker deg. Du skal elske Gud av hele din sjel, av hele ditt sinn og forstand. Gud er god og han elsker alle. Hva er det du legger i GOD? Hva slags kriterier stiller du til GOD? Hva slags kriterier stiller du til det motsatte, altså hva skal til for at noe (f.eks et overnaturlig vesen) kan være ondt? Jeg tipper at dette har du ikke tenkt noe som helst på.. Men vi får se... Jeg har tenkt hele livet mitt på det, men det er bare det siste året av mitt liv jeg har forstått det. Skal vi da høre forklaringen, eller skal vi bare høre mer babbel? Om du ikke forstår det, forundrer meg ikke. Det er mer en oppfattning, enn forståelse... Uansett: Jeg vet at du anser deg selv som smartere enn de fleste, og også meg, så jeg ser det ikke som noe rart at du uttrykker deg på denne måten... Men bare ha det klart for deg at: Selv om du har fått for deg dette, og er overbevist om at du er så overlegen alle andre; så er det ikke nødvendigvis sant... Jeg vet også sånn ca hvordan du vil argumentere for hvorfor han ikke måtte være god, det er som forventet, ingen overraskelse. Så hvorfor skal du genierklæres for å peke ut det som alle har foran nesen sin. Jeg har enda ikke fått noen forklaring på det jeg spurte etter. Det jeg sa var et kort og enkelt spørsmål fordi jeg oppriktig lurer på hvordan du ser på det, hva du mener om det.. Vi kan ha forskjellige oppfattninger av hva som er godt, og hva som er ondt... Hvis for eksempel noen dreper noen, er det rett dersom personen hadde gode nok grunner, eller er det feil fordi drap er uansett feil? Hvordan stiller du deg til det? Ting er mer komplekst enn som så. Enda ikke noe svar, så jeg antar at du ikke har noen klar formening om det, og at du derfor unngår spørsmålet. 1 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Neida, unngår det ikke. Jeg liker faktisk å lytte til deg Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Tenk deg en gud som behages av lukten av brente dyr.... 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Syv innlegg er slettet - trådstarter ba ikke om forkynnelse, men om referanser til bibelhistorier. Reaksjoner på moderering tas per PM, eller som klage til innholdsansvarlig i tråd med retningslinjenes pkt 6. 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Neida, unngår det ikke. Jeg liker faktisk å lytte til deg Hva er det som er så gøy med å ødelegge potensielt gode debatter på denne måten? Det er ikke mulig å se på denne kommentaren i sammenheng med de tidligere kommentarene dine uten å tenke at her er det en som bare troller... Noen burde faktisk stenge deg ute fra forumet en uke eller to.... Det er min mening... Noen tanker omkring det? Jeg tror heller ikke noe særlig på at du er kristen. Kristne generelt holder ikke på slik du gjør... De som oppriktig tror de har fått en åpenbaring fra den gode gud, de går ikke rundt å skryter av egen person og egen fortreffelighet, og de forsøker som regel å svare etter beste evne... Dette gjør ikke du... Du er bare en overlegen troller, som liker å narre andre til å tro du er en sprengt-i-hodet-kristen som har gått fra å være en fornuftig og jordnær ateist, til å bli en oppblåst misjonær som er høy på seg selv... Den skal du lenger ut på landet med... 3 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Det fantastiske med Bibelen er at det gjentatte ganger beskrives massedrap av mennesker, enten av Gud selv eller Guds navn, for å straffe syndere, men paradoksalt nok har ikke denne allmektige, allvitende skapningen innsikt nok til hverken å forutse at hans virkemidler ikke fungerer, eller ta lærdom av sine feilsteg før neste masseslakt iverksettes. Ellers "liker" jeg 5. Mosebok godt, feks. 21:18-21: 18 Det kan hende at en mann har en trassig og opprørsk sønn som ikke vil høre på sin far og mor og ikke adlyder dem, selv om de straffer ham. 19 Da skal faren og moren ta ham og føre ham til de eldste i byen, til byporten, 20 og si til de eldste i byen: «Denne sønnen vår er trassig og opprørsk og vil ikke høre på det vi sier. Han er en fråtser og en dranker!» 21 Da skal alle mennene i byen steine ham i hjel. Du skal utrydde det onde hos deg. Hele Israel skal høre om det og gripes av frykt eller 22:23-29: 23 Om en mann treffer en ung jente i byen, en jomfru som er lovet bort til en annen mann, og han ligger med henne, 24 da skal dere føre begge to til byporten og steine dem i hjel, jenta fordi hun ikke ropte om hjelp enda hun var i en by, og mannen fordi han krenket en annen manns kvinne. Slik skal du rydde ut det onde hos deg. 25 Men er det ute på marken at en mann treffer en jente som er lovet bort, og tar henne med makt og ligger med henne, da skal bare mannen som lå med henne, dø. 26 Jenta skal du ikke gjøre noe; hun har ikke gjort noen dødssynd. For dette er en lignende sak som når en mann overfaller en annen mann og slår ham i hjel. 27 For han traff henne ute på marken. Jenta skrek, men ingen hjalp henne. 28 Om en mann treffer en jente som er jomfru og ikke er lovet bort, og han forgriper seg på henne og ligger med henne, og de blir oppdaget, 29 da skal mannen som lå med jenta, betale hennes far femti sjekel sølv. Hun skal være hans kone fordi han krenket henne, og han får ikke skille seg fra henne så lenge han lever. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Neida, unngår det ikke. Jeg liker faktisk å lytte til deg Hva er det som er så gøy med å ødelegge potensielt gode debatter på denne måten? Det er ikke mulig å se på denne kommentaren i sammenheng med de tidligere kommentarene dine uten å tenke at her er det en som bare troller... Noen burde faktisk stenge deg ute fra forumet en uke eller to.... Det er min mening... Noen tanker omkring det? Jeg tror heller ikke noe særlig på at du er kristen. Kristne generelt holder ikke på slik du gjør... De som oppriktig tror de har fått en åpenbaring fra den gode gud, de går ikke rundt å skryter av egen person og egen fortreffelighet, og de forsøker som regel å svare etter beste evne... Dette gjør ikke du... Du er bare en overlegen troller, som liker å narre andre til å tro du er en sprengt-i-hodet-kristen som har gått fra å være en fornuftig og jordnær ateist, til å bli en oppblåst misjonær som er høy på seg selv... Den skal du lenger ut på landet med... Om jeg fremstår som du legger frem her så beklager jeg det, på tross av at jeg mener jeg ikke er slik. Jeg tror kanskje du har blandet ord fra en tidligere tråd hvor jeg skrev om Gud, så ble innlegget mitt etterfulgt av 17 trollposter fra ateister. Og pga disse trollpostene så beskrev jeg disse menneskene som mindreverdige og underlegne. Men disse 17 trollpostene som fulgte min førstepost er ikke en unnskyldning for å gi MEG den karakteristikken som tilhører de andre. Du blander veldig mye tidligere tråder, jeg har ikke på noen måte skrytt noen verdens ting her inne. Lenke til kommentar
empetre Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Iogmed at det er blitt så mye off-topic her, så skader det vel ikke med et lite sitat fra noen på "TheThinkingAtheist" sin facebook-side i en diskusjon om sjel: "If we have a soul, then how did we evolve a soul?" Endret 4. januar 2012 av empetre 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå