Populært innlegg empetre Skrevet 3. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 3. januar 2012 Tenkte jeg skulle starte litt på Bibelen igjen. Har lest skapelsen og litt diverse før. Hvilken fortelling liker dere best? Hvilken er den ondeste/mørkeste? 10 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Hvilken Eventyr i bibelen? Bibelen er ikke eventyr!! Husk det! 1 Lenke til kommentar
empetre Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 On-topic er du snill. Hva er din favorittfortelling i Bibelen? Bok+kapittel som referanse går greit 5 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Hvilken Eventyr i bibelen? Bibelen er ikke eventyr!! Husk det! Lag din egen tråd om ektheten til bibelen da vel, om dette plager deg så mye... Du vil garantert få svar der og det uten å ødelegge denne tråden... OT: Er så mange flotte forestillinger å velge i at jeg nok må tenke meg om litt før jeg svarer... 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg тurbonєℓℓo Skrevet 3. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Tenkte jeg skulle starte litt på Bibelen igjen. Har lest skapelsen og litt diverse før. Hvilken fortelling liker dere best? Hvilken er den ondeste/mørkeste? Den med når Gud sender to overnaturlige superbjørner på 42 barn, som i sin tur river dem alle i hjel... (...) Mennene i Jeriko sa til Elisja: «Som du ser, herre, ligger byen fint til. Men vannet er dårlig, og jorden bærer ikke grøde.» 20 Da sa han: «Hent et nytt fat til meg og ha salt opp i det!» De gjorde det. 21 Og så gikk han ut til stedet hvor vannet vellet fram, kastet salt nedi og sa: «Så sier Herren: Nå gjør jeg dette vannet friskt. Det skal aldri mer volde død eller ødelegge avlingen.» 22 Siden har vannet vært friskt, helt til denne dag. Det gikk som Elisja hadde sagt. 23 Fra Jeriko dro profeten opp til Betel. Mens han var på veien, kom noen smågutter ut av byen. De gjorde narr av ham og ropte: «Kom deg vekk, din flintskalle! Kom deg vekk, din flintskalle!» 24 Da han snudde seg og fikk se dem, forbannet han dem i Herrens navn. Og to bjørner kom ut av skogen og rev i hjel førtito av barna. 25 Fra Betel dro Elisja til Karmel-fjellet, og så vendte han tilbake til Samaria. Ingen av disse 42 barna klarte å rømme fra disse super-raske bjørnene... De må av den grunnen regnes som overnaturlige drapsmaskiner av noen bjørner, og ikke noen vanlige bjørner... Moralen er her at en voksen skallet profet, er mer verd enn 42 barn... Jødedommen og kristendommen i et nøtteskall... Endret 4. januar 2012 av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°. 11 Lenke til kommentar
code Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Hva jeg liker best er hvordan "gud" er kun snill og god, og har ingen ondskap i seg. Som f.esk blir nevnt her: "Oh give thanks to the LORD, for He is GOOD; for His loving kindness is everlasting." (Psalms 107:1) Også hvordan han tidligere/senere myrder så og si alt på jorden under eventyret "The Flood of Noah".La oss ikke glemme alt det andre onde han har gjort også. Den dagen jeg tror på gud, vil jeg også hate han, for han er det ondeste vesene jeg noen gang har hørt om. Hitler drepte ~11millioner, gud drepte hele jorda. Og hitler var på ingen måte en god person for å si det sånn. Endret 3. januar 2012 av ANONIII 5 Lenke til kommentar
empetre Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Liker selv fortellingen om Samson og Job Hvor i eventyrboka står dette du har sitert, Turbonello? Kunne ikke stått andre steder enn i Bibelen. Noe så vanvittig teit skal du lete lenge etter! edit: skriveleif Endret 9. mars 2012 av empetre 1 Lenke til kommentar
Lycifero Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Johannes' åpenbaring er jo ett storslagent eventyr i all sin prakt. Dessuten er det jo aktuelt med tanke på hvilket år vi nettopp har gått inn i! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Det verste, synes jeg, er dette sitaet om hva fedre bør gjøre med sine barn. "How blessed will be the one who seizes and dashes your little ones against the rock," (Psalms 137:9) Lenke til kommentar
empetre Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) "En filistisk hær dro opp og krevde av 3000 menn fra Juda at de utleverte ham. Med Samsons tillatelse bandt israelittene ham, men da han ble overlevert til filisterne brøt han seg fri fra tauene. Med kjevebeinet til esel slo han ihjel ikke mindre enn tusen menn" "En dag samlet filisternes leder seg i tempelet for å ofre til sin gud Dagon i takknemlighet for at de hadde fått tatt Samson til fange. De tok ham med seg til tempelet slik at deres kvinner og barn kunne se ham fra taket. På taket var det minst 3000 filistere, mente Bibelen. Inne i tempelet fikk den blinde Samson en tjener til å føre ham til templets to sentrale søyler. Han tok rundt midtsøylene, en i hver arm og rykket til. Bygningen kollapset og drepte alle, inkludert Samson selv. "Slik drepte Samson flere ved sin død enn han hadde drept i sin levetid."" Og denne Samson var velsignet av Gud? Jøsses! Gud må være litt av en kjernekar. Flere slike barbariske hendelser? Endret 3. januar 2012 av empetre 4 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Salomos Ordspråk 4:32 "Bevar ditt hjerte fremfor alt det som bevares; for livet utgår fra det." Om du lytter til alle negative mennesker som skriver så mye negativt om bibelen hele tiden, så vil du "forgifte" hjertet ditt, og livet strømmer ut derifra ifølge bibelen. Om du er død på innsiden så har du "spist" for mye av denne negativiteten. Ta dette bibelske verset på alvor, vokt hjertet ditt for negativitet. Det folk definerer som "moderne depresjoner", det er hva bibelen kaller livsfloden fra hjertet. Om du ikke tar verset på alvor vil du risikere dype depresjoner. Styr unna alle de negative menneskene som skriver bare vondt. Endret 3. januar 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
empetre Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Jeg gjorde opp min mening om religion når jeg gikk i 7 klasse. Var aldri på nettfora og leste om religion. Har ikke blitt fôra med noe negativt om bibelen bortsett fra det religiøse har sagt til meg. Vennligst svar på topic om du skal være her - hvis ikke - kan en moderator fjerne off-topic-innlegg? 4 Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Hvilken Eventyr i bibelen? Bibelen er ikke eventyr!! Husk det! Lag din egen tråd om ektheten til bibelen da vel, om dette plager deg så mye... Du vil garantert få svar der og det uten å ødelegge denne tråden... Rent sjangermessig er det ikke eventyr i bibelen, men fortellinger, dikt og krøniker mm 1 Lenke til kommentar
empetre Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Ta dette bibelske verset på alvor, vokt hjertet ditt for negativitet. Det folk definerer som "moderne depresjoner", det er hva bibelen kaller livsfloden fra hjertet. Om du ikke tar verset på alvor vil du risikere dype depresjoner. Styr unna alle de negative menneskene som skriver bare vondt. Risikerer ikke du "moderne depresjoner" av å lese alt vi skriver? 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Liker selv fortellingen om Samsung og Job Hvor i eventyrboka står dette du har sitert, Turbonello? Kunne ikke stått andre steder enn i Bibelen. Noe så vanvittig teit skal du lete lenge etter! Helt enig i det du sier, så det slipper jeg jeg å kommentere Jeg fant det i Andre Kongebok, kapittel 2 vers 19 til 25 (2 Kong 2,19-25) Endret 4. januar 2012 av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Ta dette bibelske verset på alvor, vokt hjertet ditt for negativitet. Det folk definerer som "moderne depresjoner", det er hva bibelen kaller livsfloden fra hjertet. Om du ikke tar verset på alvor vil du risikere dype depresjoner. Styr unna alle de negative menneskene som skriver bare vondt. Risikerer ikke du "moderne depresjoner" av å lese alt vi skriver? Han har blitt et forum-troll. Min anbefalning er å ignorere denne personen og ikke svare ham. (Do not feed the troll) ... Det er helt åpenbart at dette bare er trolling... Men vi har ikke noe konkret bevis enda. Vent til han motsier seg selv, såppas mye at vi kan ha noe å felle ham på.. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Flere slike barbariske hendelser? Dette er ikke en hendelse, men et utsagn tilskrevet Gud, verdens skaper og opprettholder: "Salig er den som knuser dine spedbarn mot klippen" Lykksalig er den som griper og knuser dine spede barn imot klippen. How blessed will be the one who seizes and dashes your little ones Against the rock. Den nye oversettelsen står det: Sal 137,9; 9 Salig er den som griper dine barn og knuser dem mot berget! Dette skriftstedet viser til et enda verre skriftsted i bibelen, nemmelig: Jes 13,16; 16 Småbarna skal knuses for øynene på dem, husene deres plyndres og kvinnene voldtas. Endret 4. januar 2012 av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jes 13,16; 16 Småbarna skal knuses for øynene på dem, husene deres plyndres og kvinnene voldtas. Vedder høyre armen min på at INGEN prest noensinne har ytret det verst i en preken.... Tenker at et sitat fra første mosebok er temmelig makabert jeg: 20 Noah bygde et alter for Herren, og han tok noen rene dyr og noen rene fugler og ofret brennoffer på alteret. 21 Og Herren kjente den behagelige duften. Da sa Herren i sitt hjerte: «Jeg vil aldri mer forbanne jorden for menneskets skyld, selv om menneskehjertet vil det onde fra ungdommen av. Aldri mer vil jeg drepe alt som lever, slik jeg nå har gjort. Tenk deg en gud som behages av lukten av brente dyr.... ETTER at han har drept så og si samtelige arter på jorden... Og det var den lukten som gjorde at han aldri mer skulle ta livet av hele planeten igjen Denne guden ville jo vært selve personaliseringen av alt som er ondt hvis han hadde eksistert... 8 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jes 13,16; 16 Småbarna skal knuses for øynene på dem, husene deres plyndres og kvinnene voldtas. Vedder høyre armen min på at INGEN prest noensinne har ytret det verst i en preken.... Tenker at et sitat fra første mosebok er temmelig makabert jeg: 20 Noah bygde et alter for Herren, og han tok noen rene dyr og noen rene fugler og ofret brennoffer på alteret. 21 Og Herren kjente den behagelige duften. Da sa Herren i sitt hjerte: «Jeg vil aldri mer forbanne jorden for menneskets skyld, selv om menneskehjertet vil det onde fra ungdommen av. Aldri mer vil jeg drepe alt som lever, slik jeg nå har gjort. Tenk deg en gud som behages av lukten av brente dyr.... ETTER at han har drept så og si samtelige arter på jorden... Og det var den lukten som gjorde at han aldri mer skulle ta livet av hele planeten igjen Denne guden ville jo vært selve personaliseringen av alt som er ondt hvis han hadde eksistert... ...og du som så ofte reklamerer med historiekunnskapene dine RWS Hva er et "antagelig" offer i dag? Hva var det da? Budskapen, dyrene var det mest verifulle menneskene eide - de ofret det mest verdifulle... Hvorvidt det var "duften" av et verdifullt offer eller lukten av grillkos får vær opp til deg... Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jes 13,16; 16 Småbarna skal knuses for øynene på dem, husene deres plyndres og kvinnene voldtas. Vedder høyre armen min på at INGEN prest noensinne har ytret det verst i en preken.... Tenker at et sitat fra første mosebok er temmelig makabert jeg: 20 Noah bygde et alter for Herren, og han tok noen rene dyr og noen rene fugler og ofret brennoffer på alteret. 21 Og Herren kjente den behagelige duften. Da sa Herren i sitt hjerte: «Jeg vil aldri mer forbanne jorden for menneskets skyld, selv om menneskehjertet vil det onde fra ungdommen av. Aldri mer vil jeg drepe alt som lever, slik jeg nå har gjort. Tenk deg en gud som behages av lukten av brente dyr.... ETTER at han har drept så og si samtelige arter på jorden... Og det var den lukten som gjorde at han aldri mer skulle ta livet av hele planeten igjen Denne guden ville jo vært selve personaliseringen av alt som er ondt hvis han hadde eksistert... ...og du som så ofte reklamerer med historiekunnskapene dine RWS Hva er et "antagelig" offer i dag? Hva var det da? Budskapen, dyrene var det mest verifulle menneskene eide - de ofret det mest verdifulle... Hvorvidt det var "duften" av et verdifullt offer eller lukten av grillkos får vær opp til deg... Gud var bare en primitiv stammegud lik resten av gudene folk tilbad, så det er ikke noe rart at han også krevde offer... Dessuten har ikke dette noe med historie-kunnskaper å gjøre, siden dette ikke er noen historisk begivenhet, altså at det virkelig var en Gud som luktet på en velbehagelig duft fra et offerdyr for så å si at "aldri mer skal jeg forbanne og utrydde menneskeheten slik jeg nå har gjort" .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå