Sexylubb1 Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Kan jeg bruke mine BSU-midler for å løse ut et lån på en eiendom som ikke er blitt tinglyst i mitt navn (har en "blankofullmakt" for å spare dokumentavgift) uten å risikere en skattesmell? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Innskuddet må brukes til "nedbetaling av gjeld på egen bolig som er anskaffet etter at kontrakt om sparing ble inngått". Vilkåret er egen bolig - du må altså kunne dokumentere at boligen tilhører deg. (Dokumenterer du imidlertid dette kan du få en del nærgående spørsmål om hvorvidt du forsøker å unndra staten dokumentavgift.) Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Takker for svar. Det er vel ikke ulovlig å velge å ikke tinglyse kjøpet/betale dokumentavgift? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Det foreligger ingen lovhjemlet plikt til å tinglyse - det vil imidlertid kunne reises spørsmål når du selger den videre (om du har hjemmel for å selge). Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Det foreligger ingen lovhjemlet plikt til å tinglyse - det vil imidlertid kunne reises spørsmål når du selger den videre (om du har hjemmel for å selge). Jeg har hjemmel til å gjøre hva jeg vil med eiendommen. Har forøvrig nå også hørt fra en advokat at det ikke skal være noe problem. Takker igjen for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå