Steejan Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Hei! Har slitt lenge nå med internettproblemer i BF3, og trenger desperat litt hjelp. Jeg sliter med lag, da spesielt "stuttering" hvor jeg sitter fast i bakken når jeg løper. Jeg kan ikke se pingen min, og det kan heller ikke andre jeg spiller med, hvorav min ping også alltid er den eneste som ikke er synlig. Jeg kan heller ikke se ms/ping på serverlistene i server browser. Har tatt med macen til kamerater hvor alt fungerer brillefint, og jeg har heller ikke problemer med andre spill. Jeg har et Canal Digital bredbånd, tilkoblet med kabel og en hastighet på omlag 12 Mbps (ifølge Speedtest.net) Det er åpenbart ett eller annet som er sperret eller noe jeg ikke har tenkt på ,men fatter ikke hva. Har prøvd å åpne porter og jeg har sluppet både BF3 og Origin gjennom firewallen. Trenger noen med litt peiling for å hjelpe meg her. Lenke til kommentar
grooovy Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Det kan være du må åpne opp porter i FW på routeren din, typisk kalt portforwarding. http://portforward.com/ Gå inne der, finn routeren din og hvilken tjeneste du skal ha (BF3). Kjapt og enkelt. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jeg tror heller at problemet ligger i at en eller annen maskin på nettet ditt spiser båndbredde. Det kan være en bror eller søster med en torrent-klient eller lignende. Sjekk først hva andre maskiner gjør på, og sjekk om det gjelder andre spill enn bare BF3. Det er vanlig at du ikke ser din egen ping når du spiller, men andre skal kunne se den. (kan ikke helt skjønne hvorfor de lager det til sånn, men jaja..) Jeg er ikke helt enig i at problemet kan ligge i portene. Man behøver aldri, eller veldig sjeldent å åpne porter når man lager en tilkobling FRA sin egen maskin TIL noe annet på nettet. Åpning av porter gjør man når andre FRA nettet skal koble seg TIL din maskin, og noen sjeldne ganger med veldig gamle programmer eller spill som ikke er vant til NAT (programmer som ble laget før det ble vanlig at man hadde ruter der man måtte åpne porter). Lenke til kommentar
Steejan Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 Jeg tror heller at problemet ligger i at en eller annen maskin på nettet ditt spiser båndbredde. Det kan være en bror eller søster med en torrent-klient eller lignende. Sjekk først hva andre maskiner gjør på, og sjekk om det gjelder andre spill enn bare BF3. Det er vanlig at du ikke ser din egen ping når du spiller, men andre skal kunne se den. (kan ikke helt skjønne hvorfor de lager det til sånn, men jaja..) Jeg er ikke helt enig i at problemet kan ligge i portene. Man behøver aldri, eller veldig sjeldent å åpne porter når man lager en tilkobling FRA sin egen maskin TIL noe annet på nettet. Åpning av porter gjør man når andre FRA nettet skal koble seg TIL din maskin, og noen sjeldne ganger med veldig gamle programmer eller spill som ikke er vant til NAT (programmer som ble laget før det ble vanlig at man hadde ruter der man måtte åpne porter). Takker for svar, men tviler på at det er dette som er problemet. Bor nå kun sammen med mor og far og tror ingen av dem har den fjerneste anelse om hva et torrentprogram er engang. Det eneste de bruker maskinene sine til er å lese nyheter og se på bilder, så det skal ikke ha den helt store effekten. Har testet flere andre spill online (Left for Dead 1&2, TF2, Starcraft 2, SWTOR) og ikke hatt samme problemet med noen av disse. Det er nettopp dette at ingen kan se pingen min og at jeg ikke får opp serverping som gjør at jeg lurer på om det kan være noe som sperrer for forbindelsen til serverne e.l. Lenke til kommentar
Steejan Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 Det kan være du må åpne opp porter i FW på routeren din, typisk kalt portforwarding. http://portforward.com/ Gå inne der, finn routeren din og hvilken tjeneste du skal ha (BF3). Kjapt og enkelt. Hvis bare min Jensen Airlink 1000g hadde ligget på lista. En relativt ny router, så mulig den ikke har kommet seg inn der enda. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Du kan jo bare se på en annen Airlink. De er sikkert ganske like. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå