Gå til innhold

Snacks og kyssesyke?

KiX

Anbefalte innlegg

Hei.

[Problem]

Min kjære lillesøsster ble nylig diagnosert med kyssesyken av legen etter å ha vært syk noen dager. Som alle de fleste familier er står det en skål med smågodt og potetgull på bordet, som både hun,jeg,og resten av familien har spist av i julen. Jeg har verken spist eller drukket av noe som hun direkte har vert borti med munnen, mens min mor derrimot har spist av en talerken med mat som tilhørte min søsster.

[spørsmål]

Kan jeg eller min mor ha blitt smittet på noen måte, eller må det være en direkte kobling mellom den smittede og indivited som kan evn kan bli smittet?

~Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om din søster har hatt spytt med virus på fingrene og kommet borti biter som du så har spist kan du ha blitt smittet. Din mor har mest sannsynligvis fått i seg viruset.

Mange har hatt kyssesyken (mononukleose) uten å ha vært klar over det, ofte blir det bare tatt for å være vanlig halsbetennelse og går over av seg selv. Så det er ikke sikkert at hverken du eller din mor blir syke selv om dere har fått i dere viruset.

Vanligvis blir man advart mot å dele flasker, mat, bestikk ol. når man blir diagnostisert, for å hindre smitte da enkelte blir alvorlig syke av viruset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...