Lufthode Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Hei. Min kone var i dag ute og kjøpte mobil. Hun pekte på mobil/prisplakaten som viste en "Samsung Galaxy Nexus" med en pris uten abb til ca 3200 kr. Da var summen 5700 overstrøket med penn, og ny sum påført. Når hun kom hjem, og tok mobilen ut av posen, så hun at hun ikke hadde fått en (Samsung?) Galaxy Nexus" men en (samsung?) Nexus S. Slik jeg forstår det er Nexus S en dårligere telefon enn Samsung Galaxy Nexus, som forøvrig var den telefonen hun i utgangspunktet hadde kikket "byen rundt" etter. Har jeg rett i dette? Jeg gikk tilbake til butikken, som benektet at det fantes noe som het "Samsung Galaxy Nexus", og påsto at "en ikke fikk plass til S på slutten, pga plakatens størrelse. Han passet også på å fjerne prisplakaten, (en slik som står ved siden av telefonen i utstillingen) mens jeg sto der. Han tilbød seg å heve kjøpet, så lenge telefonens forsegling ikke var brutt. Spørsmålet er; Kan man kreve å få det man bestiller, eller burde man oppdaget dette ved kjøp? Er det når man sier "jeg vil ha en Samsung Galaxy nexus" man inngår en kjøpsavtale eller ved selve betalingen? Og i tillegg: Er 3200 for en (Samsung?)Nexus S en grei pris? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Jeg vet ikke om 3200 kr er en grei pris for Samsung Nexus S men du kan kreve det du har bestilt det sier nesten seg selv. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Vel, er Samsung Galaxy Nexus en mobil som faktisk finnes? Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Vel, er Samsung Galaxy Nexus en mobil som faktisk finnes? Nå er jo dagens mobilnavn og modellbetegnelser egnet til å gi en grå hår, men slik jeg ser det har de annonsert en slik: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10024620 Og levert en slik: http://www.amobil.no/artikler/samsung_nexus_s/81508 Endret 3. januar 2012 av Lufthode Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Vel, er Samsung Galaxy Nexus en mobil som faktisk finnes? Ja. edit: Når man tror at noen selger en helt ny telefon verdt 4,5k bør man vite at noen tilbud er for gode til å være sann. Og hvilken person er det som ikke ser hvilket produkt man får i butikken? Endret 3. januar 2012 av Skrujernet Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Vel, er Samsung Galaxy Nexus en mobil som faktisk finnes? Ja. edit: Når man tror at noen selger en helt ny telefon verdt 4,5k bør man vite at noen tilbud er for gode til å være sann. Og hvilken person er det som ikke ser hvilket produkt man får i butikken? I dette tilfellet var det hastverk som gjorde at hun ikke kikket på esken, siden den allerede lå i posen. Dessuten hadde det jo ikke gjort noe til eller fra å spørre ekspeditøren, siden man uansett da hadde fått samme svar som jeg fikk ved retur til butikken. Dessuten burde man forvente at butikkansatte klarer å selge rett produkt, og evt komme opp med en mer plausibel forklaring enn blank løgn når kunden kommer tilbake. Og ca tusen kroner i prisavslag er ikke spesielt "utrolig", spesielt ikke i mobilverdenen hvor nye mobiler kommer oftere enn i andre bransjer. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Bare krev det du har bestilt! Du har krav på og få det du bestiller det sier seg selv!! Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Spørsmålet er om det sto Galaxy på plakaten eller ikke. Det er kun den nye som heter Galaxy. Selger sier det ikke var plass til S´en, noe som da helt og holdent fjerner sjangsen for at det sto Galaxy Nexus på plakaten, da Galaxy utgaven ikke har S i navnet.. Navnene er nemlig: Samsung Nexus (på plakaten?) Samsung Nexus S (kom i fjor vår) Samsung Galaxy Nexus (kom i desember) (Google Galaxy Nexus) Jeg mistenker at din kjære kanskje kan ha fått tunellsyn når hun fant noe hun trodde var en Galaxy. (Jeg har selv gjort akkurat det samme, lett byen rundt og så kjøpt nærmest i panikk når jeg fant det jeg trodde jeg skulle ha, all saklighet og kritisk evne er kastet på sjøen i glede over å endelig ha funnet den) Det er leveringsproblemer så det holder på de telefonene, og det er _ingen_ grunn til at den skal være satt ned en eneste krone. På jobb har vi vært på jakt etter en Galaxy Nexus til å utvikle på (4.0) helt siden desember uten å få tak i en. Så en over 40% rabatt på en telefon som er knapt en måned gammel, med leveringsproblemer, og uten binding skjer bare ikke. Utseendemessig er nemlig telefonene helt identiske, og du ser at hun pekte på den som (hun trodde) viste en Galaxy Nexus, ikke at hun sa "jeg vil ha en Samsung Galaxy Nexus. Så, i beste fall er det et tvilstilfelle, og du burde ta til takke med at du har fått tilbud om å heve kjøpet. En Galaxy Nexus har uansett _aldri_ vært på tilbud nå. Det skjer ikke. De har nesten garantert ikke telefonen på lager heller. Uansett så er navnene på disse telefonene helt håpløse, jeg jeg mistenker at alle bruker denne for å lage nye navn: http://androidphonenamegenerator.com/ Endret 3. januar 2012 av Zepticon Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Zepticon: Jeg var selv borte og kikket på labelen før den ble tatt bort, og det sto helt klart "Samsung Galaxy nexus" på den. Nå, noen timer senere står det "Nexus S" på labelen. Om hun bare pekte, eller spesifikt sa "Galaxy nexus" føler jeg også blir litt samma søren, siden Samsung Galaxy Nexus ikke finnes iflg denne Netcom-butikken. Det er ikke nødvendivis selve feilen som er problemet, det er holdningen. Alle kan gjøre feil, og det er ikke dermed sagt at vi hadde gjort oss spesielt vanskelig om de hadde beklaget, og forklart hva som var feilen. Problemet er når ekspeditøren skylder på en manglende S..(som da medfører en helt ukjent modellbetegnelse), påstår at Samsyng Galaxy Nexus ikke finnes, men at det kommer en..som da vil koste 5700-noe.. Forsøker han faktisk da å selge meg en dyrere telefon, sånn i farten? Jeg synes ikke det er greit å forklare butikkfeil med at kunden er gal/evt har galt. Det er derfor man blir litt "eg ska trega deg igjen", mtp hva man faktisk kan kreve. Jeg synes det er åpenbart at ekspeditøren her vet at de har gjort en feil, og at han fryktet at jeg ville kunne kreve noe, all den tid labelen forsvant raskt, og man tåkela samtalen med en rekke ulike galaxy-modeller.. (Bare Samsung har jo en hel haug.. pluss Nexus-modeller.. Det var enklere i de gode gamle Nokia 3210-dagene...) At en Samsung Galaxy Nexus er "hot" og umulig å få tak i, er jo forsåvidt informasjon for butikkansatte, evt spesielt interesserte, men jeg har jo helt klart forståelse for at en så ettertraktet telefon ikke settes ned i pris. Men igjen, er det almennkunskap? Merk at dette ikke er noen egentlig big deal, en Nexus S virker til å være en grei telefon, til en forsåvidt grei pris.. Det er bare jeg som misliker at voksne folk står og lyver meg rett opp i ansiktet som gjør meg litt irritert. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Vell dersom det sto Galaxy i navnet så har du rett. Men det står og faller på om det sto Galaxy eller ikke. Om det sto galaxy har de priset end feil mobil, om det ikke stod et har du og dama di lest feil. Forresten ikke stol på hukomelsen din. Den er _meget_ lite tilregnelig Endret 3. januar 2012 av Zepticon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå