Gå til innhold

Cooler Master slipper verstingkabinett

Anbefalte innlegg

Sjølvsagt hadde eg jo gjerne hatt nokon eg kjenner lasse det med seg på vei til Norge om dei er i USA, men det er både latterlig usannsynlig at eg får mulighet til, ei veldig reell situasjon. :!:

Det er ingen grunn til å glemme moms og toll om det er det som er relevant. Det er ikkje relevant å anta at du kan magiskt trylle greiene forbi alle disse kostnadene.

Og når me kjem til det så trur eg rett og slett ikkje me komme til å være enige. Eg meiner hverken Caselabs, Mountain Mods, etc, er mer for pengene enn Cosmos II (som i utlandet kan oppdras til samme pris tross alt), fordi om eg ikkje skal bry meg om noko anna enn kva det strengt tatt kan gjøre kan eg like gjerne bygge eiga kasse av papp og papir. :!:

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å kjøpe tunge kabinetter fra USA må være galskap. Ellers kan man stort sett gange USD priser med 8-10 som antyder at prisen i norske nettbutikker blir en plass mellom 2800-3500,-. Muligens ser vi det da til 2795,-.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

FrozenCPU.com selger TJ07 til 800 dollar (300 for kabinett... 500 frakt), og det inkluderer ikkje moms og greier ein gang.

Men casekings.de hadde det for markant billigere penge. Trur endelige prisen var 3300kr, skjønt eg mistenker det ikkje inkluderte moms. Om det var tilfellet kan ein like gjerne kjøpe TJ11 fra dustinhome.no...

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Frøken, det er ikkje alltid bare ytelsen ein kikker på. :tease:

I dette tilfellet bestiller eg også fra casekings.de, og eg får det til veil 1200kr. Så kommer moms og toll og kaster prisen opp til veil 1600kr vil eg mistenke, men det er bedre det enn 2000+ kr... :ermm:

Tenker to radiatorer i første omgang i taket på nederste skuff, også ein tredje om eg får bekrefta at det er plass til det i bunn i tillegg.

Får bare håpe at det er greit å jobbe i. :hmm:

Lenke til kommentar

FrozenCPU.com selger TJ07 til 800 dollar (300 for kabinett... 500 frakt), og det inkluderer ikkje moms og greier ein gang.

Men casekings.de hadde det for markant billigere penge. Trur endelige prisen var 3300kr, skjønt eg mistenker det ikkje inkluderte moms. Om det var tilfellet kan ein like gjerne kjøpe TJ11 fra dustinhome.no...

500USD frakt? :O

De hadde TJ07 på Dustin før. Da lå det på 2600kr :p

Lenke til kommentar

I dette tilfellet bestiller eg også fra casekings.de, og eg får det til veil 1200kr. Så kommer moms og toll og kaster prisen opp til veil 1600kr vil eg mistenke, men det er bedre det enn 2000+ kr... :ermm:

Tenker to radiatorer i første omgang i taket på nederste skuff, også ein tredje om eg får bekrefta at det er plass til det i bunn i tillegg.

Får bare håpe at det er greit å jobbe i. :hmm:

You tease :roll:

Nei, et godt kabinett kan levere på flere hold. Hvis man først skal drive med vannkjøling, hvorfor velge et kabinett med minimal mulighet for utvidelse og dårlig plass i utgangspunktet? Hvis du først begynner med CPU kan jeg nærmest love deg at du vil sikle etter å utvide. Med forbehold om at du ikke drukner maskinvaren din that is.

Nå vet jeg ikke hva Casekings tar i frakt, men vil ikke prisen nærme seg 2000kr når du inkluderer 25% moms/mva, tollgebyr og frakt? Momsen regnes såvidt jeg vet utifra hele pakka, dvs. inkludert fraktprisen så det kan jo fort bli rundt 400kr bare i moms. Sist jeg bestilte noe fra UK ribbet posten meg for 250kr i gebyr og det var i tillegg for en vare med verdi under 1000kr.

Lenke til kommentar

Totalprisen eg har fått er 167.89 euro. (Inklusivt frakt.) :!:

Ideen er først og fremst å vannkjøle heila sulamitten i ein loop, og grunnen til at eg absolutt vil ha ein tredje radiator i der når eg først jobber. Tenker å kjøpe inn første ladning, sjå kva som går inn, og bestille litt derifra. (Spesielt siden eg må vente på vannblokkene uansett.)

Kabinettet er noko trangt, men har meir enn nok plass for det eg kan finna på å stappe inn i det for lang tid framover... :roll:

Eg er ikkje hypp på enkle kabinett med overdrevent mykje plass, for det syns eg er samtidig forferdelig ueffektivt på andre måter. :tease:

Lenke til kommentar

Å si Lian-Li uten videre er jo litt for vagt. :thumbdown:

Og dette var ikke vagt?

Kikker nå på Raven 01 + 180 rads i stedet... :tease:

Hvis det kun dreier seg om hvor mange radiatorer man kan klare å presse inn så er det vel greit, men vagt for mange.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...