Itek Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Heisann folkens! Er på utkikk etter ny tv i stua og lurer i den forbindelse på hva som er anbefalt størrelse. Sofaen er ca 4 meter fra tven og mamma klager litt på at teksten er vanskelig å lese på vår 32" skjerm. Finnes det noen anbefalt størrelse/tabell? Noen vil sikkert si å stor som mulig, selv har jeg sett på tver rundt 40" og oppover. Forslag til en rimelig tv mottas også med stor takk. Har sett på denne. På forhånd takk Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Hos oss er det cirka samme avstand til tv'en, vi prøvde først med 42, men endte opp med en 47". Og som jeg altid sier, ikke handle fra pixmania. Forferdelig (om noen) kundeservice. Det er en grunn til at det er så billig! Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Har ca samme avstand som deg. Hadde 42" før men kjøpte meg en ny 46" tv. Det blei helt noe annet. Herligt å se på. Vis tv-en din er gammel i tillegg så er jo bildet mye klarere på en ny tv uansett. Jeg anbefaler Samsung sine nye tv-er. Har en selv, og er strålende fornøyd. =) Lenke til kommentar
Blu-Boss Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Heisann folkens! Er på utkikk etter ny tv i stua og lurer i den forbindelse på hva som er anbefalt størrelse. Sofaen er ca 4 meter fra tven og mamma klager litt på at teksten er vanskelig å lese på vår 32" skjerm. Finnes det noen anbefalt størrelse/tabell? Noen vil sikkert si å stor som mulig, selv har jeg sett på tver rundt 40" og oppover. Forslag til en rimelig tv mottas også med stor takk. Har sett på denne. På forhånd takk Ville valgt en større tv enn 40`.....feks 46 i ditt tilefelle. Spørs hva du skal bruke tvn til også.....noen tver har kun 2 HDMI innganger og det er alt for lite......ville heller ikke valgt Samsung hvis du skal spille på konsoll. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Heisann folkens! Er på utkikk etter ny tv i stua og lurer i den forbindelse på hva som er anbefalt størrelse. Sofaen er ca 4 meter fra tven og mamma klager litt på at teksten er vanskelig å lese på vår 32" skjerm. Finnes det noen anbefalt størrelse/tabell? Noen vil sikkert si å stor som mulig, selv har jeg sett på tver rundt 40" og oppover. Forslag til en rimelig tv mottas også med stor takk. Har sett på denne. På forhånd takk Ville valgt en større tv enn 40`.....feks 46 i ditt tilefelle. Spørs hva du skal bruke tvn til også.....noen tver har kun 2 HDMI innganger og det er alt for lite......ville heller ikke valgt Samsung hvis du skal spille på konsoll. Tven vil ikke bli brukt til annet enn tv og film. Ser at dere anbefaler litt mere tommer. Går nok for en omkring 46 tommer tenker jeg. Takk for svarene! Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Er bare å lese av målene på noen tver på nett og slenge opp noe papp eller tilsvarende for å få inntrykk av hvor stor den vil bli. Jeg har ca. 4m mellom sofa og TV og jeg skal også ha ny TV og går fra en 32". Klippet til noe papp jeg hadde tilsvarende 46" og 55". Jeg skal i alle fall ikke ha noe større enn 46". Delvis fordi det er en loftsstue med skråtak, men også fordi 55" var som å fylle veggen med TV. En 46" er over dobbelt så stor som en 32" bare så det er sagt. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Sitter selv 2 meter fra en 32" på mitt rom og 3 meter fra en 42 i stua. 32" på rommet kan bli litt lite og kunne passet med 46 i stua. Gå for 46++ ( helst samsung sine nye! ) Lenke til kommentar
samco Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 4meter minimum en 55tommer men helst større 64" samsung plasma er ganske så perfekt for 4meters avstand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå