AnonymDiskusjon Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Vet ikke om dette er rett plass, men vil poste anonymt og det gikk visst ikke i forsvarstråden. Hei! Jeg er innkalt til militæret neste uke. Problemet er bare det at jeg har slitt meget med angst og depresjoner denne høsten og har gått til psykolog. legen min mener jeg må utsette førstegangstjenesten, men jeg er supermotivert for et år i forsvaret (tror jeg) og vil egentlig ikke utsette noe som helst. Hva tenker dere om saken? Er det lurt av meg å be om utsettelse? Blir jeg da kastet på hue og ræva ut av systemet for godt?? Postet av anonym: c8d13f668cf8d04308b60f8398ce7383 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 På generell basis så er det dummt å ignorere faglige råd. Dersom legen meiner du bør utsette førstegangstjenesten så har han/ho sikkert ein god grunn til å gi deg dette rådet. Når det gjeld om du blir kasta ut av systemet for godt så vil dette være avhengig av kva grunnlag som blir brukt for utsettelse. Så lenge du ikkje blir erklært tjenestudyktig så vil du fortsatt være i systemet. Dei som er godt motiverte har ein tendens til å komme seg inn likevell. Mest sannsynleg så vil ein slik søknad om utsettelse ha eit vedlegg frå legen din der den medisinske grunnen til utsettelsen blir gitt. Dersom eg skulle tippe så vil eg tru at legen skriv noke så enkelt som at du bør få eit års utsettelse på grunn av pågående medisinsk behandling eller noke anna litt uspesifikt som indikerer at du vil være heilt frisk til neste innkalling. Men dette bør du snakke med legen din om. Lenke til kommentar
Docal22 Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Et år?! Hjelpes min.. Jeg er allerede på etterskudd føler jeg (jeg er verken 18 eller 19 år) og det hadde vært godt å komme ut av den vanlige tralten føler jeg, selv om jeg blir usikker når han sier det.. edit: And thaats where the anonymious goes to hell.. Vel. La gå da Glemmer man å trykke på knappen så får man betale for det. Men ja. Tror du virkelig det vil bli et helt år med utsettelse?? Endret 3. januar 2012 av Docal22 Lenke til kommentar
Docal22 Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Altså, jeg har vært sykemeldt i laaang tid nå og jeg kan da forstå at legen vil utsette det. Men motivasjonen for å komme tilbake på arbeid versus å gå inn i militæret er for meg to forskjellige ting Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Eg er ikkje legen din så det er heilt umogleg for meg å seie noke om kor mykje utsettelse du treng. Men det er heilt vanlig at ein søker utsettelse for eit år om gongen sidan dette er det meste du kan søke om per søknad. Men du kan sjølvsagt også søke om utsettelse for kortare perioder. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Det kan også godt være at de ikke vil ta deg inn så lenge du er under behandling og ikke har blitt friskmeldt ennå. Jeg har inntrykk av at de ikke er så fan av å ta inn mennesker med psykiske sykdommer. Lenke til kommentar
Docal22 Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Skal til legen idag å få et endelig svar forhåpentligvis om hvordan framtiden blir. Ønske meg lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå