N o r e n g Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Tror du skal kontakte komplett/dustin/nettbutikken din for et nytt hovedkort jeg, begynner å virke litt merkelig dette. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 Tror du skal kontakte komplett/dustin/nettbutikken din for et nytt hovedkort jeg, begynner å virke litt merkelig dette. Ja du sier noe der. Hvordan er komplett iforhold til overklokking osv da ? Dem ser vel at jeg har klokka går jeg utifra ? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Tror du skal kontakte komplett/dustin/nettbutikken din for et nytt hovedkort jeg, begynner å virke litt merkelig dette. Ja du sier noe der. Hvordan er komplett iforhold til overklokking osv da ? Dem ser vel at jeg har klokka går jeg utifra ? Vanskelig å se at man har overklokket, ditt store problem er jo at innstillinger du setter i BIOS ikke lagres. Det er et faktisk problem og burde være fullt mulig å få en retur på. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Tror du skal kontakte komplett/dustin/nettbutikken din for et nytt hovedkort jeg, begynner å virke litt merkelig dette. Ja du sier noe der. Hvordan er komplett iforhold til overklokking osv da ? Dem ser vel at jeg har klokka går jeg utifra ? Hovedkortet inneholder jo offisiell støtte for nettop overklokkingsfunksjoner - så det anntar jeg vil ikke være noe problem. Hvoedkortet er ikke det du typisk ødelegger noe på - og ihvertfall ikke noe som vil lage et slikt problem som dette. Forøvrig så er det så langt jeg ingen måte noen kan avgjøre om et hovedkort er blitt overklokket på eller ikke - ved mindre det skulle være åpenbare fysiske bevis i form av direkte skader. Jeg står for å være ærlig generellt sett i slike saker - men i og med at jeg ikke kan finne noen logisk grunn til å tro at det er (den helt normale/typiske) overklokkingen du har gjort som skal ha forårsaket noe slik type defekt. Muligens CMOD batteriet kan være defekt? men da skulle alle instillinger resette seg - i tillegg til CMOS klokken. Ellers så vær bare obs på evt. dual-bios funksjon. Mange hovedkort har det i disse dager. Hvordan det fungerer kan variere, og du bør sjekke manualen kjapt bare for å se at det ikke er dette som er årsaken. Å sende inn som defekt noe du bare har misforstått blir jo bare trøbbel av - og poetensiellt unødvendige utgifter. Jeg ville også sjekket helt på slutten før du sender det inn - å resette BIOS helt, og så sjekke om den fremdles ikke vil holde den instillingen som du sliter med å få den til å lagre. Etter at dette er sjekket så ville jeg støttet å lage en reklamasjonssak ut av det. -Stigma Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 Tror du skal kontakte komplett/dustin/nettbutikken din for et nytt hovedkort jeg, begynner å virke litt merkelig dette. Ja du sier noe der. Hvordan er komplett iforhold til overklokking osv da ? Dem ser vel at jeg har klokka går jeg utifra ? Hovedkortet inneholder jo offisiell støtte for nettop overklokkingsfunksjoner - så det anntar jeg vil ikke være noe problem. Hvoedkortet er ikke det du typisk ødelegger noe på - og ihvertfall ikke noe som vil lage et slikt problem som dette. Forøvrig så er det så langt jeg ingen måte noen kan avgjøre om et hovedkort er blitt overklokket på eller ikke - ved mindre det skulle være åpenbare fysiske bevis i form av direkte skader. Jeg står for å være ærlig generellt sett i slike saker - men i og med at jeg ikke kan finne noen logisk grunn til å tro at det er (den helt normale/typiske) overklokkingen du har gjort som skal ha forårsaket noe slik type defekt. Muligens CMOD batteriet kan være defekt? men da skulle alle instillinger resette seg - i tillegg til CMOS klokken. Ellers så vær bare obs på evt. dual-bios funksjon. Mange hovedkort har det i disse dager. Hvordan det fungerer kan variere, og du bør sjekke manualen kjapt bare for å se at det ikke er dette som er årsaken. Å sende inn som defekt noe du bare har misforstått blir jo bare trøbbel av - og poetensiellt unødvendige utgifter. Jeg ville også sjekket helt på slutten før du sender det inn - å resette BIOS helt, og så sjekke om den fremdles ikke vil holde den instillingen som du sliter med å få den til å lagre. Etter at dette er sjekket så ville jeg støttet å lage en reklamasjonssak ut av det. -Stigma Sant. Tenkte også at batteri kunne være defekt, men det er kun volt instillinger som lager problemer. Er flere ting jeg kunne sendt det i retur med, får boot loop problemer + noen ganger kommer det "waiting for ME ready" også klikker hele dritten... Får høre med komplett til mandagen siden men ikke har kundeservice i helga, og ja jeg er åpen og ærlig med klokkinga. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Fixed ! handlet nytt hovedkort, ingen av problemene. Så er 99% sikker på at det er hovedkortet som var dårlig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå