Gå til innhold

Gårsdagens prosjekt :)

Anbefalte innlegg

Hei folkens !

Har ikke vært her på flere år nå, men brå satt sammen noen deler igår jeg tenkte å dele med dere andre vannkjøling nørder. Er ikke helt ferdig ennå, må ha noen forlengere osv så skal bli litt mer clean inni kassa :)

IMG_8174web.jpg

-

IMG_8177web.jpg

-

IMG_8178web.jpg

-

IMG_8179web.jpg

-

IMG_8181web.jpg

-

IMG_8184web.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Luft i slangene er vel ikke bra? :p Uansett, flott prosjekt :)

Takk takk :) Bilde er tatt mens jeg fylte på systemet, derfor er det luft. På ene bilde så ser du at jeg ikke har væske i ene slangen i heltatt :)

Kunne tenke meg det, først tenkte jeg, "luft? det var da stynd... oi, F* slange uten vann, jeg HÅPER han fyller på nå"

Jobber selv med mitt system, håper det blir bra.

Endret av MiiX
Lenke til kommentar

Takk folkens, så koselig :)

Kan legge ut bildene når jeg ble ferdig, hele poenget med kassa vår å få den simpel, stor og lett å fikse på. Jeg hadde midi tower før med masse inni, inkludert radiatorer osv...ble ikke noe plass.

Jeg tok noen bilder nå litt fort og galt som ikke ble så veldig bra, men men...

Vanntanken sitter fast i en dør-hengsle som det er sveiset en brakket på. Laget det slik fordi da er det mye lettere og ta ting av og på, samt å fylle på væske :)

IMG_8246web.jpg

-

IMG_8247web.jpg

Ledningene har jeg gjemt så bra som mulig, men er litt vanskelig pga psu'n min ikke er mudulær og har en million ledninger ut fra seg. Har også 9-til-1 viftekobling som tar sin plass.

IMG_8225web.jpg

-

IMG_8248web.jpg

Jeg ble veldig fornøyd med kassa fordi den er så simpel og stor. Den veier faktisk 18kg uten noen deler inni,lol.

IMG_8198web.jpg

Lenke til kommentar

Luft i slangene er vel ikke bra? :p Uansett, flott prosjekt :)

Takk takk :) Bilde er tatt mens jeg fylte på systemet, derfor er det luft. På ene bilde så ser du at jeg ikke har væske i ene slangen i heltatt :)

Kunne tenke meg det, først tenkte jeg, "luft? det var da stynd... oi, F* slange uten vann, jeg HÅPER han fyller på nå"

Jobber selv med mitt system, håper det blir bra.

Lol, er greit å få ut luft ja. Har faktisk aldri hatt noe problem med det, bare fylt på også har det blitt bra etter kort tid.

Hva driver du med da, har du en tråd her inne eller ?

Lenke til kommentar

Dette her var jo flott! :) Gleder meg til jeg skal skaffe meg vannkjøling, men blir nok om noen år.

Takk :) Du kan glede deg, er mye lettere og tryggere enn folk ofte tror. Kunne tenkt meg å bygget en til jeg, får ville i lotto først. En veldig bra ting er at slanger og væske er veldig billig, så når du først har delene så trenger du bare bytte cpu-blokka senere når du får nyere/annen socket cpu :)

Lenke til kommentar
Lol, er greit å få ut luft ja. Har faktisk aldri hatt noe problem med det, bare fylt på også har det blitt bra etter kort tid.

Hva driver du med da, har du en tråd her inne eller ?

Nei, går så veldig tregt... men vurderer en bare for å få det ut :p

Takk :) Du kan glede deg, er mye lettere og tryggere enn folk ofte tror. Kunne tenkt meg å bygget en til jeg, får ville i lotto først. En veldig bra ting er at slanger og væske er veldig billig, så når du først har delene så trenger du bare bytte cpu-blokka senere når du får nyere/annen socket cpu :)

Jeg og vil ha... min første er på gang, men har ikke kabinett til det enda. Prøver å kvitte meg med gamle PCen som står i ett 800D jeg ikke vil ha :p Føler vannkjøling skal være tungt å dra med seg, det er ikke sant? Føler selv jeg "må" tømme det om jeg hadde hatt vannkjøling. må jeg det eller er det bare en "tvangstanke" jeg har? :p

Ellers har jeg også lurt på å lege litt med min gamle H50 :p

Lenke til kommentar

Er ikke noe spesiellt problem å ta det med seg, har gjort det flere ganger jeg. Kanskje greit å ikke legge pc'n i bagasjerommet og kjøre som faen, men er ikke noe problem. Så lenge ting sitter så går dem ikke noe vei, jeg ville bare prøvd å vært litt forsiktig og kanskje hatt kabinettet stående og ikke liggende (selvom det egentlig ikke ville være noe problem det heller)

Lenke til kommentar

Kan legge ut bildene når jeg ble ferdig, hele poenget med kassa vår å få den simpel, stor og lett å fikse på. Jeg hadde midi tower før med masse inni, inkludert radiatorer osv...ble ikke noe plass.

Jeg ble veldig fornøyd med kassa fordi den er så simpel og stor.

simpel a5 (ty. el. fr, av lat. simplex 'enkel, oppriktig')

1 tarvelig, dårlig, sjofel en s- dress / han er en s- fyr / det var s-t gjort

2 mest foreld, unntatt i en del faste forb: enkel, alminnelig være ens simple plikt / s-t flertall flertall som utgjør enten mer enn halvparten av de avgitte stemmene, el. flest stemmer for ett alternativ mellom flere, t forskj fra kvalifisert flertall / s-t tyveri jur.: uten skjerpende omstendigheter, t forskj fra kvalifisert tyveri

Jeg håper du ikke mener at kabinett er enkelt og dårlig?

Flott kabinett, og bra resultat. Jeg bare måtte påpeke din mishandlig av ordet simpel.

Lenke til kommentar

Jeg ble veldig fornøyd med kassa fordi den er så simpel og stor.

simpel a5 (ty. el. fr, av lat. simplex 'enkel, oppriktig')

1 tarvelig, dårlig, sjofel en s- dress / han er en s- fyr / det var s-t gjort

2 mest foreld, unntatt i en del faste forb: enkel, alminnelig være ens simple plikt / s-t flertall flertall som utgjør enten mer enn halvparten av de avgitte stemmene, el. flest stemmer for ett alternativ mellom flere, t forskj fra kvalifisert flertall / s-t tyveri jur.: uten skjerpende omstendigheter, t forskj fra kvalifisert tyveri

Jeg håper du ikke mener at kabinett er enkelt og dårlig?

Flott kabinett, og bra resultat. Jeg bare måtte påpeke din mishandlig av ordet simpel.

Joda, jeg handlet kabinettet jeg syntes var enklest og dårligst ;)

Lenke til kommentar

Hvordan er temperaturene? Stusser litt på plassering av radiatoren med vifter i pull og liten lufttilførsel nedenfra, såvidt jeg kan se ihvertfall.

Tempraturene er veldig bra, men kunne nok vært noen grader bedre med hull i kassa feks så dem fikk luft undenfra. Har testet litt forskjellig og det slo ikke ut så veldig om jeg feks løftet dem opp fra kabinettet som dem ikke lå nedtil. Optimalt hadde kanskje vært å hatt ett stort hull i toppen så vifta inni kabinettet hjalp til å få luft igjennom radiatorene, men da får den jo også noen grader varmene luft pga det er varmere i kabinettet enn utenfor, så jeg tror egentlig ikke det ville være så stor forskjell...

Jeg har 30-35 grader på idle, og 65-70 under prime og aldri over 60 grader når jeg spiller, da i 24-25grader rom (kald jeg se :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...