Gå til innhold

Europa velger bort iPhone

Anbefalte innlegg

1. Hvorfor skulle dem fortsette med det om det ikke var rett?

Fordi de aldri ahr prøvd noe anent, og da gjør de bare ting slik som de altid har gjort. Kjent fenomen hos store dinasaurer av selskaper.

Hadde det ikke vært rett, så tror jeg nok at dem hadde forandret på måten dem skriver spesifikasjonene på i løpet av disse siste 10 årene.

Ja, det er det apple gjør nå.

2. Dette er noe du tror. Alle jeg har spurt som vet hva en smartmobil er vet hva spesifikasjonene til Samsung Galaxy S II er på samme måte som dem vet hva spesifikasjonen til iPhone 4S er. Jeg bryr meg lite om hva din utdannelse gikk ut på 3-4 år siden når jeg snakker om hva folk vet i dag.

JEg har utdannelse innenfor Produktdesign. Det er min jobb å vite det vi snakekr om her. Kom med din relevante erfaring og utdannelse dersom du mener det er noe i veien med min.

3. Alle vi millioner av Android brukere. Og dette var noe jeg måtte fortelle deg på hva var?

Hva gjør deg i stand til å være talerør for milioner av telefonbrukere. Har du snakket med alle? Er du representativ for dem? har du spurt alle om de vet hva spesifikasjonene er?

4. Alikavel så skriver Apple ned at iPhone 4S støtter H.264 og MP4 / MPEG osv osv.

Selvfølgelig gjør de det. Men når jeg trykker på "spesifikasjoner" på apple sin side så får ejg følgende:

- Like skjermer via AirPlay for Apple TV-støtte med 720p

- Like skjermer-modus og video ut: Opptil 1080p med Apple Digital AV-adapter eller Apple VGA-adapter (adaptere selges separat)

- Video ut-støtte for 576p og 480p med Apple Component-AV-kabel, 576i og 480i med Apple Composite-AV-kabel (kabler selges separat).

- Videoformater som støttes: H.264-video med opptil 1080p, 30 bilder per sekund, High Profile nivå 4.1 med AAC-LC-lyd opptil 160 Kbps, 48 kHz, stereolyd i filformatene M4V, MP4 og MOV. MPEG-4-video, opptil 2,5 Mbps, 640 x 480 bildepunkter, 30 bilder per sekund, Simple Profile med AAC-LC-lyd opptil 160 Kbps per kanal, 48 kHz, stereolyd i filformatene M4V, MP4 og MOV. Motion JPEG (M-JPEG) opptil 35 Mbps, 1280 x 720 piksler, 30 bilder per sekund, lyd i ulaw, PCM-stereolydinngang i formatet AVI

Og samsung:

Videoavspilling Ja (MPEG4 / H.263 / H.264 / WMV / DivX / VC-1)

TV-ut MHL (Mobile High-Definition Link)

Mengden informasjon fra apple er høye, og rangert etter relevans. Her kommer nytting info først, og mer unyttig, spesialisert og uforståelig sist.

Samsung har bare kryptiske spesifikasjoner, og sier ikke noe om hva i svate MHL er. Selv jeg veit ikke hva det er, og jeg jobber daglig med disse telefonene.

Bare for å ta et eksempel på hva jeg snakker om. På Apple sin side om iPhone 4S sin spesifikasjoner, så har Apple skrevet dette ned under 'Mobilnettverk og trådløst'.

Verdenstelefon

UMTS/HSDPA/HSUPA (850, 900, 1900, 2100 MHz);

GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)

CDMA EV-DO Rev. A (800, 1900 MHz)4

802.11b/g/n Wi-Fi (kun 2,4 GHz for 802.11n)

Bluetooth 4.0-teknologi for trådløs tilkobling

Og dette under 'Lydavspilling'.

Frekvensområde: 20 Hz til 20 000 Hz

Lydformater som støttes: AAC (8 til 320 kbps), Protected AAC (fra iTunes Store), HE-AAC, MP3 (8 til 320 kbps), MP3 VBR, Audible (formatene 2, 3, 4, Audible Enhanced Audio, AAX og AAX+), Apple Lossless, AIFF og WAV

Tror du virkelig at jeg er stokk dum og tror på det du sier at Apple skriver ned spesifikasjonene på en bedre måte enn andre produsenter?

Praktisk at du glemte å ta med alle de andre forklaringene de har FØR du kommer til disse? Forstår du virkelig ikke poenget jeg vil frem til. Samsung gir BARE disse opplysningen, som jeg ahr vist over. Det er det jeg fant på samsung.no, og apple.no. etter å ha valgt telefon, og spesifikasjoner.

At apple har den informasjonen på siden skjønner jo enhver idiot, men hos apple er det ikke den eneste, eller første de stapper opp i trynet på deg. Det er informasjon for spesielt intreserte, og dermed ikke åpenbart tilgjengelig.

Apple skriver ned sine spesifikasjoner på samme måte som andre mobilprodusenter.

Apple har kort konsis og enkelt forståelig informasjon. Samsung har en lang og lite interesant tekst der de bruker vanskelig språk. Igjen, helt basis informasjonsformiddlings teknikker, men jeg forventer ikke at du skjønner dette siden du åpenbart ikke har peiling på hverken informasjonsortering, forståelsesterskler hos brukerne, og deres interessenivå.

5. Det finnes sikkert flere grupper mellom dem som ikke vet noe om smartmobiler og dem som vet MYE. Men poenget her er at de fleste vet enten ingenting eller så vet dem ganske mye. Det er slikt det er her jeg er hvertfall.

Igjen et helt klart tegn på at du ikke makter å komme deg ut av bobla di. Hvor er her? I stolen din hjemme på gutterommet? Bare du går ut døren din så ahr du sikkert en familie og vennekrets med varierende grad av evner og kunnskap.

Når man ser på hvor mange som kjøper seg en Samsung Galaxy S II, så knuser det faktisk din argumentasjon på at folk ikke vet hva spesifikasjoner er.

Skjønenr du hvor dum denne uttalelsen er? Aner du i det hele tatt hvor mange som har smartmobiler som de bare bruker til å ringe, sende sms, og spille andry birds på?

Folk kjøper spareavtaler for milioner av kroner som de overhode ikke ahr peiling på, hvorfor tror du at det skal være noe anderledes på telefoner, som ikke er i nærheten av en like stor investering. jeg kan GARANTERE deg at mange kjøper SGS2 uten å ane hva DivX, EDGE, H.264 eller lignede er. De har ikke den fjerneste anelse.

De kjøper SGS2 fordi den har stor og fin skjerm, fordi de kan ringe og sende SMS med den, fordi den har internet, fordi den kan spille musikk. Og fordi selgeren sa det var en god telefon.

Jeg kjenner en som jobber på en Netcom butikk i Ålesund og er ofte innom butikken. Og når han prøver å selge kunder en Samsung Galaxy S II, så forklarer han hva den kan på samme måte som han forklarer hva en iPhone 4 / 4S kan.

Så ingenting er annerledes mellom Apple og andre produsenter på hvordan dem skriver ned ting og på hvordan telefonselgere forklarer hva telefonene kan.

Er det din kilde, at du kjenner en kar som jobber deltid i en netcombutikk?

Jeg JOBBER med disse telefonene daglig. jeg har utviklere, markedsføringsfolk, backend, investorer og et helt team som bare analyserer brukerdata fra android. Jeg har en bøtte med androidtelefoner og tabs på kontoret. Jeg har gådd 5 år på skole for å lære om hvordan folk oppfører seg i en kjøps og brukssituasjon.

6. Alle mine kompiser som har Blu-Ray spiller og som har data og som har brukt torrent litt, vet lett at H.264 er en kodek som brukes på MKV filer blant annet.

Haha, dine venner, som ligner på deg. Ikke noen overaskelse der kansje? Homogen gruppe med samme interesser er ikke akkurat noen saklig relevant fordeling. Spør samtlige folk med BluRay spiller om de vet hva H.264 er.

Jeg er rimelig sikker på at du toppen får 1% som vet det.

7. 40% som gikk i fra iPhone 4 til iPhone 4S ER mange i følge undersøkelsene som er gjort. Og din feiltakelse er at du tar Android brukere for å være nerd, og dermed så taper du hele diskusjonen siden du er dønn useriøs.

For det første, så må du vise meg tall på akkurat det der. De kildene jeg har sier at 5 milioner kjøpte iPhone 4S i fjor. Av disse kom 40% fra iP4S. Det er 2,5 milioner. Samenlignet med de 70 milionene som kjøpte iPhone i 2011 så utgjør det ikke 2% engang. 2 PROSENT!

Jeg har aldri kalt alle androidbrukere for nerder. Jeg har venninner med androidtelefoner som stort sett bare sender meldinger, tar bilder, poster på face og ringer. Thats it.

Jeg snakker om deg, og dine likesinnede for nerder, for det er det du er. Jeg også. Vi kan latterlig mye mer om telefoner en den jevne forbruker.

Du taper diskusjonen siden du ikke har anselse om den fagdisiplinen som blir diskutert. Du foretar antakelser du hverken har statetistisk, eller faglig grunnlag for å ta, og du antar at alle brukerne er på ditt nivå.

8. Sier du som ikke klarer å vise til noen kilder selv.

Det var DU som kom med en påstand for svingende, DU hevder det er enorme mengder. da må DU underbygge dette.

9. Ja, og du mener vel at alle som kjøper seg toppmodellene til Sony Ericsson, Samsung, HTC, Nokia, og LG ikke bryr seg om spesifikasjoner?

Jeg mener at flesteparten av dem ikke bryr seg om spesifikajsoner i den grad du tror de gjør det, og på et helt annet nivå. Der du sier den har 1,34225Ghz, er de på nivået "raskere enn min gammle iPhone? Like rask som mopisen min sin Incredible S" Svært svært få har en relasjon til et tall som sier noe om klokkefrekvensen.

10. Ja, og hvorfor selger Samsung så vanvittig mange smartmobiler som er av toppmodellene da?

I forhold til? Apple? som med sin telefon har dobelt så mange kunder som neste på listen?

11. Er du noe mere representativ enn meg da?

Janteloven! Den var fin du :D Nei, men så snakker ikke jeg om meg selv heller. Som du ser over skiller jeg klart mellom MEG, og DEM. Der de er kundegruppen og jeg er en spesialist, slik som du.

Jeg har i mange år visst hva de forskjellige spesifikasjonene på mobiler er. Om man bruker litt tid på nettet, spesielt på mobil sider, så lærer man enormt fort på hva de forskjellige tingene er.

Det er ingen andre en slike som deg som GIDDER å sitte å lese om telefoner. Folk sitter på facebook.

Hvor mye kan du om fluebinding for eksempel? Jeg kan jo ta det som en selvfølge at alle vet hva en junglecock er for noe, siden vi ahr brukt det i fluebinderbransjen i flere tiår. Alle vet jo hva en Spey og Streamer flue er sant? Vi ahr jo brukt disse termene i ÅRTIER!

Det er akkurat det samme som med telefoner. Du er spesielt intresert ov vet mye, vanlige folk driter langt i hele opplegget og leser ikke mer om telefoner enn en tilfeldig VG.no test når de skal kjøpe ny.

Men her er diskusjonen min med deg avsluttet for min del. Jeg tviler på at jeg klarer å utdanne deg nok (via et forum) til at du faktisk forstår hva jeg snakker om, selv om du faktisk prøver å forstå.

(og forresten, lær deg å quote skikkelig. Der er slitsomt å følge med på hva du faktisk svarer på når du bare quoter alt)

Endret av Zepticon
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Hvorfor skulle dem fortsette med det om det ikke var rett?

Fordi de aldri ahr prøvd noe anent, og da gjør de bare ting slik som de altid har gjort. Kjent fenomen hos store dinasaurer av selskaper.

Hadde det ikke vært rett, så tror jeg nok at dem hadde forandret på måten dem skriver spesifikasjonene på i løpet av disse siste 10 årene.

Ja, det er det apple gjør nå.

2. Dette er noe du tror. Alle jeg har spurt som vet hva en smartmobil er vet hva spesifikasjonene til Samsung Galaxy S II er på samme måte som dem vet hva spesifikasjonen til iPhone 4S er. Jeg bryr meg lite om hva din utdannelse gikk ut på 3-4 år siden når jeg snakker om hva folk vet i dag.

JEg har utdannelse innenfor Produktdesign. Det er min jobb å vite det vi snakekr om her. Kom med din relevante erfaring og utdannelse dersom du mener det er noe i veien med min.

3. Alle vi millioner av Android brukere. Og dette var noe jeg måtte fortelle deg på hva var?

Hva gjør deg i stand til å være talerør for milioner av telefonbrukere. Har du snakket med alle? Er du representativ for dem? har du spurt alle om de vet hva spesifikasjonene er?

4. Alikavel så skriver Apple ned at iPhone 4S støtter H.264 og MP4 / MPEG osv osv.

Selvfølgelig gjør de det. Men når jeg trykker på "spesifikasjoner" på apple sin side så får ejg følgende:

- Like skjermer via AirPlay for Apple TV-støtte med 720p

- Like skjermer-modus og video ut: Opptil 1080p med Apple Digital AV-adapter eller Apple VGA-adapter (adaptere selges separat)

- Video ut-støtte for 576p og 480p med Apple Component-AV-kabel, 576i og 480i med Apple Composite-AV-kabel (kabler selges separat).

- Videoformater som støttes: H.264-video med opptil 1080p, 30 bilder per sekund, High Profile nivå 4.1 med AAC-LC-lyd opptil 160 Kbps, 48 kHz, stereolyd i filformatene M4V, MP4 og MOV. MPEG-4-video, opptil 2,5 Mbps, 640 x 480 bildepunkter, 30 bilder per sekund, Simple Profile med AAC-LC-lyd opptil 160 Kbps per kanal, 48 kHz, stereolyd i filformatene M4V, MP4 og MOV. Motion JPEG (M-JPEG) opptil 35 Mbps, 1280 x 720 piksler, 30 bilder per sekund, lyd i ulaw, PCM-stereolydinngang i formatet AVI

Og samsung:

Videoavspilling Ja (MPEG4 / H.263 / H.264 / WMV / DivX / VC-1)

TV-ut MHL (Mobile High-Definition Link)

Mengden informasjon fra apple er høye, og rangert etter relevans. Her kommer nytting info først, og mer unyttig, spesialisert og uforståelig sist.

Samsung har bare kryptiske spesifikasjoner, og sier ikke noe om hva i svate MHL er. Selv jeg veit ikke hva det er, og jeg jobber daglig med disse telefonene.

Bare for å ta et eksempel på hva jeg snakker om. På Apple sin side om iPhone 4S sin spesifikasjoner, så har Apple skrevet dette ned under 'Mobilnettverk og trådløst'.

Verdenstelefon

UMTS/HSDPA/HSUPA (850, 900, 1900, 2100 MHz);

GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)

CDMA EV-DO Rev. A (800, 1900 MHz)4

802.11b/g/n Wi-Fi (kun 2,4 GHz for 802.11n)

Bluetooth 4.0-teknologi for trådløs tilkobling

Og dette under 'Lydavspilling'.

Frekvensområde: 20 Hz til 20 000 Hz

Lydformater som støttes: AAC (8 til 320 kbps), Protected AAC (fra iTunes Store), HE-AAC, MP3 (8 til 320 kbps), MP3 VBR, Audible (formatene 2, 3, 4, Audible Enhanced Audio, AAX og AAX+), Apple Lossless, AIFF og WAV

Tror du virkelig at jeg er stokk dum og tror på det du sier at Apple skriver ned spesifikasjonene på en bedre måte enn andre produsenter?

Praktisk at du glemte å ta med alle de andre forklaringene de har FØR du kommer til disse? Forstår du virkelig ikke poenget jeg vil frem til. Samsung gir BARE disse opplysningen, som jeg ahr vist over. Det er det jeg fant på samsung.no, og apple.no. etter å ha valgt telefon, og spesifikasjoner.

At apple har den informasjonen på siden skjønner jo enhver idiot, men hos apple er det ikke den eneste, eller første de stapper opp i trynet på deg. Det er informasjon for spesielt intreserte, og dermed ikke åpenbart tilgjengelig.

Apple skriver ned sine spesifikasjoner på samme måte som andre mobilprodusenter.

Apple har kort konsis og enkelt forståelig informasjon. Samsung har en lang og lite interesant tekst der de bruker vanskelig språk. Igjen, helt basis informasjonsformiddlings teknikker, men jeg forventer ikke at du skjønner dette siden du åpenbart ikke har peiling på hverken informasjonsortering, forståelsesterskler hos brukerne, og deres interessenivå.

5. Det finnes sikkert flere grupper mellom dem som ikke vet noe om smartmobiler og dem som vet MYE. Men poenget her er at de fleste vet enten ingenting eller så vet dem ganske mye. Det er slikt det er her jeg er hvertfall.

Igjen et helt klart tegn på at du ikke makter å komme deg ut av bobla di. Hvor er her? I stolen din hjemme på gutterommet? Bare du går ut døren din så ahr du sikkert en familie og vennekrets med varierende grad av evner og kunnskap.

Når man ser på hvor mange som kjøper seg en Samsung Galaxy S II, så knuser det faktisk din argumentasjon på at folk ikke vet hva spesifikasjoner er.

Skjønenr du hvor dum denne uttalelsen er? Aner du i det hele tatt hvor mange som har smartmobiler som de bare bruker til å ringe, sende sms, og spille andry birds på?

Folk kjøper spareavtaler for milioner av kroner som de overhode ikke ahr peiling på, hvorfor tror du at det skal være noe anderledes på telefoner, som ikke er i nærheten av en like stor investering. jeg kan GARANTERE deg at mange kjøper SGS2 uten å ane hva DivX, EDGE, H.264 eller lignede er. De har ikke den fjerneste anelse.

De kjøper SGS2 fordi den har stor og fin skjerm, fordi de kan ringe og sende SMS med den, fordi den har internet, fordi den kan spille musikk. Og fordi selgeren sa det var en god telefon.

Jeg kjenner en som jobber på en Netcom butikk i Ålesund og er ofte innom butikken. Og når han prøver å selge kunder en Samsung Galaxy S II, så forklarer han hva den kan på samme måte som han forklarer hva en iPhone 4 / 4S kan.

Så ingenting er annerledes mellom Apple og andre produsenter på hvordan dem skriver ned ting og på hvordan telefonselgere forklarer hva telefonene kan.

Er det din kilde, at du kjenner en kar som jobber deltid i en netcombutikk?

Jeg JOBBER med disse telefonene daglig. jeg har utviklere, markedsføringsfolk, backend, investorer og et helt team som bare analyserer brukerdata fra android. Jeg har en bøtte med androidtelefoner og tabs på kontoret. Jeg har gådd 5 år på skole for å lære om hvordan folk oppfører seg i en kjøps og brukssituasjon.

6. Alle mine kompiser som har Blu-Ray spiller og som har data og som har brukt torrent litt, vet lett at H.264 er en kodek som brukes på MKV filer blant annet.

Haha, dine venner, som ligner på deg. Ikke noen overaskelse der kansje? Homogen gruppe med samme interesser er ikke akkurat noen saklig relevant fordeling. Spør samtlige folk med BluRay spiller om de vet hva H.264 er.

Jeg er rimelig sikker på at du toppen får 1% som vet det.

7. 40% som gikk i fra iPhone 4 til iPhone 4S ER mange i følge undersøkelsene som er gjort. Og din feiltakelse er at du tar Android brukere for å være nerd, og dermed så taper du hele diskusjonen siden du er dønn useriøs.

For det første, så må du vise meg tall på akkurat det der. De kildene jeg har sier at 5 milioner kjøpte iPhone 4S i fjor. Av disse kom 40% fra iP4S. Det er 2,5 milioner. Samenlignet med de 70 milionene som kjøpte iPhone i 2011 så utgjør det ikke 2% engang. 2 PROSENT!

Jeg har aldri kalt alle androidbrukere for nerder. Jeg har venninner med androidtelefoner som stort sett bare sender meldinger, tar bilder, poster på face og ringer. Thats it.

Jeg snakker om deg, og dine likesinnede for nerder, for det er det du er. Jeg også. Vi kan latterlig mye mer om telefoner en den jevne forbruker.

Du taper diskusjonen siden du ikke har anselse om den fagdisiplinen som blir diskutert. Du foretar antakelser du hverken har statetistisk, eller faglig grunnlag for å ta, og du antar at alle brukerne er på ditt nivå.

8. Sier du som ikke klarer å vise til noen kilder selv.

Det var DU som kom med en påstand for svingende, DU hevder det er enorme mengder. da må DU underbygge dette.

9. Ja, og du mener vel at alle som kjøper seg toppmodellene til Sony Ericsson, Samsung, HTC, Nokia, og LG ikke bryr seg om spesifikasjoner?

Jeg mener at flesteparten av dem ikke bryr seg om spesifikajsoner i den grad du tror de gjør det, og på et helt annet nivå. Der du sier den har 1,34225Ghz, er de på nivået "raskere enn min gammle iPhone? Like rask som mopisen min sin Incredible S" Svært svært få har en relasjon til et tall som sier noe om klokkefrekvensen.

10. Ja, og hvorfor selger Samsung så vanvittig mange smartmobiler som er av toppmodellene da?

I forhold til? Apple? som med sin telefon har dobelt så mange kunder som neste på listen?

11. Er du noe mere representativ enn meg da?

Janteloven! Den var fin du :D Nei, men så snakker ikke jeg om meg selv heller. Som du ser over skiller jeg klart mellom MEG, og DEM. Der de er kundegruppen og jeg er en spesialist, slik som du.

Jeg har i mange år visst hva de forskjellige spesifikasjonene på mobiler er. Om man bruker litt tid på nettet, spesielt på mobil sider, så lærer man enormt fort på hva de forskjellige tingene er.

Det er ingen andre en slike som deg som GIDDER å sitte å lese om telefoner. Folk sitter på facebook.

Hvor mye kan du om fluebinding for eksempel? Jeg kan jo ta det som en selvfølge at alle vet hva en junglecock er for noe, siden vi ahr brukt det i fluebinderbransjen i flere tiår. Alle vet jo hva en Spey og Streamer flue er sant? Vi ahr jo brukt disse termene i ÅRTIER!

Det er akkurat det samme som med telefoner. Du er spesielt intresert ov vet mye, vanlige folk driter langt i hele opplegget og leser ikke mer om telefoner enn en tilfeldig VG.no test når de skal kjøpe ny.

Men her er diskusjonen min med deg avsluttet for min del. Jeg tviler på at jeg klarer å utdanne deg nok (via et forum) til at du faktisk forstår hva jeg snakker om, selv om du faktisk prøver å forstå.

(og forresten, lær deg å quote skikkelig. Der er slitsomt å følge med på hva du faktisk svarer på når du bare quoter alt)

1. Og du tror virkelig ikke at alle disse produsentene har prøvd ut forskjellige måter å forklare sine spesifikasjoner på i løpet av 10 år?

Du er jaggu meg helt på bærtur om du ikke tror at dem har funnet den beste måten å forklare det på i løpet av alle disse årene.

2. Og du tror at Apple forklarer det best bare fordi dem forklarer ting på litt annerledes måte?

Alt jeg har å si til deg her er :!: :roll::no: .

3. Min kilde er meg selv og hva alle mine kompiser og venner rundt dem vet. Jeg har også kompisen som jobber på Netcom butikken som vet NØYAKTIG på hvordan folk tenker nå dem kommer inn i butikken og skal ha seg en ny smarttelefon.

Hva han sier er motsatt av det du sier. Og jeg tror mere på hva en selger som selger mobiltelefoner hver dag sier enn hva en bruker her på forumet sier.

Netcom selger enorme mengder smartelefoner hver måned, og dem vet hva folk vil ha og hvorden folk tenker om smartmobiler når dem selger mobiler til disse kundene.

Jeg er som regel flere ganger innom i Netcom butikken hver uke, så jeg får jo nesten vite alt i hva dem selger osv osv.

4. Du taler jo for flere millioner iPhone brukere, så hvorfor kan ikke jeg da snakke for millioner av Android brukere da?

Nemlig, du skyter deg selv i foten her.

5. Og du tror at folk blir mere klok av en WALL OF TEXT med beskrivelse som brukere normalt ikke skjønner hva er fra starten av (i følge deg)?

Selv om noen detaljer kan være forkortet ned og at Samsung kan skrive ned flere detaljer ned om sine telefoner enn det Apple gjør, så er det faktisk lettere for brukerne å lese en kort beskrivelse om hva hver funksjon er.

Ett lite søk på Google så vet dem hva en slik forkortelse som FPS (Frames Per Second) og AF (Autofocus) f.eks er uansett. Tror du virkelig en vanlig bruker vet noe mere på hva 'Mobile High-definition Link' er over hva MHL er?

Nemlig, ditt eksempel på MHL stinker milevis. En vanlig bruker må uansett søke på hva MHL eller Mobile High-definition Link er for å finne ut hva det er UANSETT.

Vet en bruker hva MHL er, så vet han at det er 'Mobile High-definition Link'. Og vet han hva 'Mobile High-definition Link' er, så vet han at det er MHL.

6. Igjen, WALL OF TEXT som lett kan gjøre brukere meget forvirret. Skjønner en bruker det som står på iPhone 4S sin spesifikasjons side, så skjønner dem Samsung Galaxy S II sin spesifikasjons side like lett.

Om du ikke tror på det, så bevis det at folk ikke skjønner dette like lett. Dette må jo være en lek for deg å dokumentere som jobber med slikt, eller..................?

Klarer en vanlig iPhone bruker å gå inn på www.apple.no for så å gå til iPhone siden, for så i klikke på Tekniske spesifikasjoner, så er denne brukeren klok nok til å skjønne det meste om både iPhone og Samsung sine smarttelefoner.

7. kort konsis og enkelt forståelig informasjon?

Du viser jo det motsatte over med at Apple skriver ned en hel WALL OF TEXT med forklaring som i stor grad kan forvirre en god del brukere.

Igjen, å skrive ned kort på hva hver funksjon er og kan i en liste, er som regel det beste.

Hvorfor tror du alle andre telefon produsenter skriver ned disse tingene på denne måten?

Jeg tror heller at 4-5 forskjellige produsenter vet mere enn hva Apple alene vet om hva som er best måte å skrive ned ting på. Selv om du elsker din iPhone, så betyr ikke det at Apple vet best.

Joda, jeg liker Samsung og liker måten dem skriver ned ting på, men........, jeg baserer meg også på hva Sony Ericsson, HTC, LG, Motorola og Nokia mener er best måte å skrive ned ting på.

Jeg tror nok at alle disse selskapene samlet vet MYE MYE mere om hva som er best enn det Apple gjør som er ganske ny innenfor det mobile markedet i forhold til Motorola og Nokia f.eks.

Spesielt Motorola og Nokia VET 100% sikkert på hva som funker best for brukerne å skrive ned ting på.

8. 'Her jeg er' vil si her jeg bor og området rundt. Var det så vanskelig å skjønne?

Tydligvis :roll: .

9. Like dum som din uttalelse. 90% av alle som kjøper seg en Samsung Galaxy S II gjør det fordi den har gode spesifikasjoner og fordi det er en enormt kjapp og god telefon. Dette er hilsen kompisen min som jobber på Netcom butikken.

Han lyger ikke om slike ting.

Og når han forklarer hva en Samsung Galaxy S II, så forklarer han alt fra hva H.264 er til hva FPS er når han nevner at den kan filme i 1080p med 30 FPS f.eks.

Og ikke nok med det, men når en kunde sier at han står mellom en Samsung Galaxy S II og en iPhone 4S, så forklarer han ganske bra på hva fordelene med Samsung Galaxy S II er over iPhone 4S og motsatt.

Jeg snakker om en telefonselger som VET hva han snakker om når han snakker med kunder. Så med andre ord, INGEN kunder går i fra Netcom butikken uten å vite fordelene med hver mobil.

Og bare for å ha det sagt. En telefonselger MÅ vite hva han snakker om. Hvis ikke, så har han ingenting der å gjøre i butikken da. Så enkelt er det.

10. Desverre for deg så jobber han fulltid i Netcom butikken.

Du kan si hva du vil, men jeg stoler fortsatt mere på en som jobber DAGLIG i en Netcom butikk over hva en bruker her på forumet sier. Og på toppen av det hele, så er det faktisk 2x Netcom butikker på samme kjøpesenter.

11. Ja det finnes mange personer som er lik meg skal jeg si deg. Det finnes mange personer som ser seg villig til å lære seg om hva en smartmobil er og på hva dem kan siden dem føler at dem blir nødt til det siden andre typer mobiler blir faset mere og mere ut.

Sony Ericsson / Sony f.eks vil KUN lage smartmobiler med kun touchskjerm som dem selv har sagt.

12. Ja, dette er bare tatt i fra tidlig i fjor. Hva tror du tallene i dag sier da om man ser på hvor mange som har kjøpt seg en iPhone 4S nå?

Tenk på det du. Det kan være enormt mange ut av disse 70 millionene som hadde kjøpt seg en iPhone 4 tidligere.

Og bare fordi du sier at du holder på med markedsundersøkelser eller whatever, så betyr ikke det at du har noe mere rett en meg. For meg så kan disse ordene være WORDS og atter WORDS på samme måte som at mine ord er WORDS til deg.

13. Mine påstander som er blant annet i fra en erfaren Netcom telefon selger. Tror du disse selgerne lyger om hvordan dem håndterer og forklarer sine kunder osv osv?

Denne Netcom butikken samt den andre Netcom butikken i samme kjøpesenter tar seg av enormt mange kunder hver dag, og dem vet hvordan folk flest tenker når disse kundene skal kjøpe seg ny mobil.

Ikke nok med at jeg bare er innom disse butikkene noen ganger i uka, men jeg har denne selgeren jeg snakker om på Facebook også. SÅ jeg får vite det meste av det dem kan si.

14. Da tar du feil. Jeg er som sagt veldig ofte innom disse Netcom butikkene og vet hva kunder ser etter når jeg selv står å ser på.

Jeg kan si det rett ut at spesifikasjonene, skjermen, kjappheten ved Galaxy S II er nevnt 100% av alle gangene jeg hører på hva kundene snakker om når det er om Galaxy S II.

Når kundene er interesert i Galaxy S II, så vil jo denne selgeren som jeg kjenner forklare alt om Galaxy S II på hva den kan og alt annet på en lett og enkel måte sånn at dem skjønner hva han snakker om. Og mange vet faktisk det meste om telefonen ved å ha lest en masse tester av telefonen før dem kommer inn i butikken og vil ha en Galaxy S II.

Du går på en saftig smell om du tror dem kjøper en Galaxy S II for å ringe og sende SMS og for å bruke Facebook på. Dette kunne dem ha gjort like lett og kjappt på en Samsung Galaxy Ace som koster mye mindre.

Netcom selgeren spør ALLTID om hva kundene skal bruke en smartmobil til og vil da anbefale en mobil til dem etter demmes kriterier.

Skal dem kun ringe, sende sms og kun bruke Facebook, hva faen skal dem med en Galaxy S II da når en ZTE Blade gjør den jobben like bra og lett?

You get the point?

15. Jeg tror Samsung med sin Galaxy S II, Galaxy S II HD LTE og resten av Galaxy S II serien, Galaxy M, Galaxy W, Galaxy R, Galaxy Note, Nexus S og Galaxy Nexus osv osv osv selger MYYYYYYE mere totalt enn det Apple selger iPhones.

Tar jeg ikke feil, så vil vel du innkludere iPod Touch og iPad i det totale iOS salgs tallet. Men det blir juks å innkludere dem siden dem ikke er noe telefon.

Grunnen til at Apple selger så mange iPhones, er fordi det finnes så få modeller av dem. Hadde Apple hatt like mange modeller av iPhones som Samsung har Galaxy modeller, så hadde Apple solgt få iPhone 4S garantert, på grunn av den absurde høye prisen på iPhone 4S.

Med tanke på at Samsung har solgt over 300 millioner telefoner i 2011 hvor mesteparten er smartmobiler, så kan du jo tenke deg selv på hvor mange Galaxy S II telefoner dem faktisk hadde solgt om Galaxy S II bare var den eneste mobilen Samsung hadde?

Og når man i tillegg tenker på hvor fin pris Galaxy S II har nå, så tror jeg at Galaxy S II hadde knust salgstallet til iPhones totalt på kun noen få måneder da.

Det er kun ren logikk som står bak det hele her.

16. Selv min lillebror som for første gang kjøpte seg en smartmobil som er en Samsung Galaxy Xcover til jul har vært inne på sider som Amobil i laaaaaaan lang tid. Han har sett etter ny mobil i evigheter og fant endelig den mobilen som passet hannes bruk best.

Er det noe han lurer på, så spør han meg. Og han husker det jeg sier til han etter at jeg har forklart han hva de forskjellige tingene er.

Så du må ikke komme med den vitsen i at jeg er en av få som bruker tiden inne på sider som Amobil og andre mobile sider. Fordi, 95% av alle jeg vet om og kjenner er innom en eller annen mobilside i ny og ne.

Man trenger ikke å være SPESIELT interesert i telefoner for å ta en titt på forskjellige mobilsider i ny og ne. Om du tror at man må være spesielt interesert for å gjøre det, så må jeg bare si at du tar fullstendig feil.

Når han pappa skulle kjøpe seg en ny mobil en stund siden, så var han faktisk innom sider etter sider om mobiltelefoner for å finne ut hvilken mobiltelefon han ville ha. Og han endte opp med en Sony Ericsson Vivaz.

Ganske solid oppgradering det i fra hva han faktisk hadde før den mobilen.

Men han pappa er ikke en person som er inne på slike mobilsider ofte, men alikavel vet han litt om hva Vivaz'en kan gjøre, siden han har lest om hva den kan.

Også blir det noe annet å spørre om ting man absolutt ikke bryr seg om over å spørre om noen man faktisk bruker hver dag, nemlig en telefon.

Så hva blir ditt neste svar nå?

EDIT: Jeg quoter på den måten jeg vil så lenge dere skjønner det jeg sier. Hadde det ikke vært for at det er tidlig på morgenen og at jeg er trøtt som pokker og vil stupe i seng, så skulle jeg gjerne ha quotet litt bedre.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Vindicator 0 - 10 zepticon

Underholdende :) vindicator fortsetter i den snevre gruppen hans, ignorerer alle argumenter og bygger vegger rundt seg selv. Zepticon forsøker å se på markedet/brukerene uten å bruke seg selv som sentrum i verden. Hans utdannelse og erfaring er desto mer verdt en dagene på gutterommet vindicator har hos sin mor.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Og som kanskje én her gikk glipp av, tar man med seg en laptop på familieferie på hotell ligger den som oftest i safen på hotellrommet, når den ikke er i bruk inne på hotellet. Jeg har ikke i løpet av alle mine år flydd med denne rundt omkring på hotellferier som man gjør med mobiltelefonen.

Joda, det er no så det. Men man må alikavel dra tilbake til hotellet hvor du har laptop'en innelåst i en safe for å frigjøre mere plass på en iPhone 4S.

Hele poenget er jo at man skal kunne slippe det med å dra tilbake til hotellet og i stedet ha med seg ekstra minnekort slikt at man kan fortsette å filme uten å gå tom for plass.

Jeg tar aldri 3500+ bilder med en mobiltelefon per dag uansett og laptopen bruker jeg på hotellet når jeg har slått meg til ro for kvelden. Ergo er det sjelden eller aldri et problem at telefonen skulle gå full om dette scenarioet ditt skulle være tilfelle. Personlig har jeg ennå ikke klart å få telefonen min i nærheten av full og jeg hører ikke særlige klager om dette fra folk rundt meg. Er det noe jeg hører går fult så er det minnekort i kamera.

Det som kommer klart frem i dine innlegg er at du konstruerer problemer som i realiteten ikke finnes om man er et snev av strukturert.

Ellers dette vaset om hvor mange som eier 4 som har gått til 4S. Den eneste undersøkelsen som vil gi et godt svar på det er om Apple foretok en spørreundersøkelse blant de som kjøpte 4S. Inntil da blir alt spekulasjon og man finner selvfølgelig de tallene som passer sin argumentasjon best. Å finne statistikk som passer sine synspunkter er ofte ikke et problem.

4S var en real oppgradering, og derfor valgte nok mange å oppgradere. Ikke nødvendigvis bare pga. hardware men fordi bla. Siri ble implementert og noen så dette som en spennende nyhet. Så har du de som alltid må ha det nyeste uansett hvilken leverandør som står bak. For de som ikke synes Siri eller hardware oppgraderingene i 4S (som var betydlige) var viktig for deres bruk så holdt man seg på 4 eller hva de nå hadde. Der i blant meg. Man har forskjellige behov og ønsker med en oppgradering og generaliserer man her settes bare debatanten i et merkverdig lys.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spesielt bedre kamera fristet meg. Tar jo en del bilder med telefonen, og speilrefleksen blir for ofte liggende i fred. At det bare var 8mpx var ikke farlig, kvaliteten på bildene så jo bra ut. Ellers så er man jo bare desverre av den typen som bytter for ofte, ifølge fruen.

Og det er ikke mpx biten som er viktig i oppgraderingen for bedre fotokvalitet :). Personlig ønsker jeg meg maks 5-6mpx og at oppgraderingene gjøres andre steder.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vindicator 0 - 10 zepticon

Hvorfor?

Bare fordi du sier det?

Underholdende :) vindicator fortsetter i den snevre gruppen hans, ignorerer alle argumenter og bygger vegger rundt seg selv. Zepticon forsøker å se på markedet/brukerene uten å bruke seg selv som sentrum i verden. Hans utdannelse og erfaring er desto mer verdt en dagene på gutterommet vindicator har hos sin mor.

Så du mener at Zepticon ikke ignorerer mine argumenter som faktisk er ganske så sanne med tanke på at en god del av mine svar kommer i fra denne Netcom selgeren?

Se på Zepticon selv, og fortell meg på om Zepticon ikke bygger store vegger i stor skala selv?

Zepticon's utdannelse og erfaring trenger ikke å være rett I DAG. Selv om han har gjort en utdannelse på dette noen år siden, så betyr ikke det at han trenger å ha rett i dag.

Hva tror du mest på. En person som har hatt en utdannelse om dette 4-5 år siden eller en person som DAGLIG selger telefoner i en Netcom butikk i dag?

Så tror nok jeg vet mere enn det folk vet på guttrommet hos mamma.

Jeg tar aldri 3500+ bilder med en mobiltelefon per dag uansett og laptopen bruker jeg på hotellet når jeg har slått meg til ro for kvelden. Ergo er det sjelden eller aldri et problem at telefonen skulle gå full om dette scenarioet ditt skulle være tilfelle. Personlig har jeg ennå ikke klart å få telefonen min i nærheten av full og jeg hører ikke særlige klager om dette fra folk rundt meg. Er det noe jeg hører går fult så er det minnekort i kamera.

Det som kommer klart frem i dine innlegg er at du konstruerer problemer som i realiteten ikke finnes om man er et snev av strukturert.

Ellers dette vaset om hvor mange som eier 4 som har gått til 4S. Den eneste undersøkelsen som vil gi et godt svar på det er om Apple foretok en spørreundersøkelse blant de som kjøpte 4S. Inntil da blir alt spekulasjon og man finner selvfølgelig de tallene som passer sin argumentasjon best. Å finne statistikk som passer sine synspunkter er ofte ikke et problem.

4S var en real oppgradering, og derfor valgte nok mange å oppgradere. Ikke nødvendigvis bare pga. hardware men fordi bla. Siri ble implementert og noen så dette som en spennende nyhet. Så har du de som alltid må ha det nyeste uansett hvilken leverandør som står bak. For de som ikke synes Siri eller hardware oppgraderingene i 4S (som var betydlige) var viktig for deres bruk så holdt man seg på 4 eller hva de nå hadde. Der i blant meg. Man har forskjellige behov og ønsker med en oppgradering og generaliserer man her settes bare debatanten i et merkverdig lys.

Nei, jeg tviler selv på at noen tar 3500+ bilder i løpet av noen få uker på ferie. Men dette er ikke poenget. Poenget er at filming i 1080p tar enorme menger data per minutt på iPhone 4S. Og filmer man en del så har man ikke så mye plass ledig igjen i realiteten.

Så det er plutselig konstruerte problemer bare fordi du sier så?

Jeg baserer mine svar på hva mange andre ser og opplever. Og jeg baserer også mine svar i fra en erfaren telefon selger hos Netcom sier.

Ja og hvorfor valgte mange å oppgradere i til iPhone 4S?

Jo kun fordi den har bedre specs som gjør den til en bedre telefon.

Og lol, du mener at folk oppdaterte til iPhone 4S kun fordi Siri var en nyhet?

Hahahahah, dagens. Vi har hatt slike ting i mange år på Android og Siri er langt i fra å være noe nytt.

Greit, Siri var sikkert bedre gjennomført, men langt i fra å være noe nytt. Dem som tar Siri for å være noe nytt må jo ha levd i en helt annen verden de 2-3 siste årene.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Når man er på ferie så er det normalt at man tar mye bilder og filmer.

Og på en mobiltelefon så har man som regel en masse programmer og spill installert + en masse musikk og sikkert andre ting også. Så hvis man da har en iPhone 4S med kun 32 GB, så har man ikke så mange GB igjen egentlig.

Derfor er det latterlig å ikke ha plass til microSD slot når iPhone 4S tar 180 MB per minutt ved å filme i 1080p.

Så du må ikke komme her å si at man aldri kan klare å fylle minnet på en iPhone 4S med 32 GB minne med å ta bilder og filmer.

Med en Galaxy S II, så kan jeg bare skifte til et nytt microSD kort om jeg har fyllt det første kortet, og vil da aldri gå fri for plass om jeg har nok microSD kort tilgjengelig.

Og derfor er Samsung Galaxy S II det rette verktøyet for filming og for å ta bilder med. Og det er ikke en iPhone 4S.

Som sagt, ingen av mobiltelefonene er bra nok til annet en å ta et par bilder i "nødtilfeller" de er rett og slett for dårlige, spesielt under "ikke optimale lysforhold", det kommer de også til å være i overkommelig fremtid, sensorene er rett og slett for små!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1325984095' post='18809077']

Når man er på ferie så er det normalt at man tar mye bilder og filmer.

Og på en mobiltelefon så har man som regel en masse programmer og spill installert + en masse musikk og sikkert andre ting også. Så hvis man da har en iPhone 4S med kun 32 GB, så har man ikke så mange GB igjen egentlig.

Derfor er det latterlig å ikke ha plass til microSD slot når iPhone 4S tar 180 MB per minutt ved å filme i 1080p.

Så du må ikke komme her å si at man aldri kan klare å fylle minnet på en iPhone 4S med 32 GB minne med å ta bilder og filmer.

Med en Galaxy S II, så kan jeg bare skifte til et nytt microSD kort om jeg har fyllt det første kortet, og vil da aldri gå fri for plass om jeg har nok microSD kort tilgjengelig.

Og derfor er Samsung Galaxy S II det rette verktøyet for filming og for å ta bilder med. Og det er ikke en iPhone 4S.

Som sagt, ingen av mobiltelefonene er bra nok til annet en å ta et par bilder i "nødtilfeller" de er rett og slett for dårlige, spesielt under "ikke optimale lysforhold", det kommer de også til å være i overkommelig fremtid, sensorene er rett og slett for små!

Med tanke på at de fleste har mere billigere digitalkameraer (fra 1 til 1500 kr), så vil ikke disse digitalkameraene gi noe bedre bilder i lyse omgivelser enn det de beste kameraene på mobiltelefoner gir i dag.

Det eneste jeg vil tro er at disse digitalkameraene er noen få % bedre i mørke omgivelser siden dem sikkert har litt større optikk enn det Samsung Galaxy S II f.eks har.

Så hadde det vært meg, så hadde jeg heller lagt digitalkameraet hjemme og tatt med meg min Galaxy S II på ferie i stedet.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Spørs hvor kresen man er på bildekvalitet og hvordan de skal brukes. Skal de ikke brukes til annet enn bakgrunn på telefonskjermen og utskrifter i postkortstørrelse, og man alltid tar bilder i gode lysforhold så holder det å ta bilder med telefonen. Men en telefon forblir en telefon, selv om den utstyres med kamera. Det blir ikke et kamera med telefonfunksjonalitet.

Et kamera er designet for å ta bilder som hovedfunksjon og vil alltid være bedre enn et "kamera" som har hovedfunksjon å være et telefonapparat.

Setter man litt krav til bildekvalitet, mulighet til å ta ok bilder under annet enn optimale lysforhold og vil ha noe å henge på veggen så er det et kamera-kamera som gjelder. Fysikkens lover gjelder. Størrelse er viktig for bildekvaliteten. Det viser seg spesielt nå under telefon-slankekrigen. Size matters!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kamera i en mobiltelefon fungerer som øyeblikksbilder eller dokumentasjonsbilder. Tilfeller hvor man gjerne vil ha et bilde av det man ser/opplever men hvor kvaliteten ikke er like viktig som dokumentasjonsfaktoren.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kamera i en mobiltelefon fungerer som øyeblikksbilder eller dokumentasjonsbilder. Tilfeller hvor man gjerne vil ha et bilde av det man ser/opplever men hvor kvaliteten ikke er like viktig som dokumentasjonsfaktoren.

Skal man bare ha bilder eller feriebilder f.eks på PC'en, så holder jo et kamera som er i Samsung Galaxy S II og Nokia N8 i lange baner.

Skal man ha bilder på plakat på veggen eller noe sånt, så er selvfølgelig et speilreflekskamera veien å gå.

Lenke til kommentar

Prøvde å lese gjennom alle kommentarene før jeg puttet inn ett selv her, men måtte gi opp.

Makan til krangling om absolutt alle aspekter rundt mobiltelefoner skal man lete lenger etter håper jeg :)

Til de som mener at Apple gjør mange feil, og at Android er mye bedre fordi at <insert reason>: Leste dere ikke i artikkelen, og/eller begynnelsen av kommentarene, hvem som tjener mest penger her i mobil-verden ? (hint: Apple har hatt rank #1 på Fortune 500 en kort periode). Hva dere mener om minnekort meg her og der, og at dere tar en fantasillion bilder på fottur i Himalaya er vel også revnende likegyldig for Apple.

Har dere så innmari lyst på en telefon med minnekort, og mener at Android er super-bra, ja så kjøp da en Android basert telefon da vel. Men har dere lyst på en iPhone med minnekort ?, eller en WP med minnekort, ja da er svaret GLEM DET ! Det er da vel ikke nødvendig å sylte ned alle kommentarfelt som er mobilrelaterte med de samme diskusjonene igjen og igjen.

Jeg VET at det ikke er minnekort i iPhone/WP, og ja, jeg kunne gjerne tenkt meg å hatt det, men det hjelper da fint lite å gnelle her om å få det.

Kommentarfelt, som tidligere var en flott kilde til litt mer informasjon enn det journalistene hadde klart å få med seg, og som kunne være en rask kilde til oppdatering av feil i artikler, er nå redusert til en sydende gjørme av svada og 2 leirer som kjemper mot hverandre for å få gjennomslag for sine tanker, holdninger og meninger.

Hva gavner det verden å pøse inn 250 innlegg i ett kommentarfelt til en artikkel ? Sitte her i timesvis å lese, hisse seg opp, lese, skrive, hisse seg mer opp, forbanne den ene etter den andre, skrive, skrive, lese... Mest sannsynlig er vel diskusjonen sklidd vekk fra topic i 20--80% av innleggene også. Også må man selvfølgelig quote seg gul og grønn, ja det er viktig det. slik at en stakkars leser som kun har 1200 pixler i høyden, må scrolle på seg leddgikt for å komme til det neste innlegget i ordkrigen.

Håper hardware.no tar dette til etterretning og lager til ett slikt forum som det er på vg.no (eller hvor det nå er) der man kan gi + og - til kommentarer. På den måten kan den værste driten dere skriver inn her bli ryddet vekk før treige folk som meg kommer for å lese, og håper på litt bonus informasjon fra kommentar-feltet.

Nå gjelder denne klagingen ikke alle selvfølgelig. Men dere den ikke gjelder, antar jeg er såpass oppegående at dere vet at dette ikke gjelder dere. De som leser dette og er usikker på om dette gjelder dem, kan prøve å ta det jeg har skrevet til ettertanke neste gang dere vurdere å hive dere inn i en iOS vs Android krig.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Dette er til deg Fungus.

Dette er ikke krangling. Det er en vanlig diskusjon rundt det som er rett og galt.

Og hvem søren bryr seg om hvem som tjener mest når det er telefonen man skal ha som er det man skal bry seg om?

Ja, er jo ikke no nytt at Apple synes det er likegjyldig at folk vil ha valgmuligheter og frihet til å velge selv.

Og nei, vi skriver ikke her fordi vil ha minnekort på iPhone, vi skriver her fordi vi snakker om hvilken STOR ulempe det er.

De tingene jeg snakker om er svada?

Det tviler jeg på. Jeg bare forklarer sannheten på hvordan ting er. Jeg forklarer ting som brukere, spesielt iPhone brukere ikke er klar over når dem kjøper en iPhone. Alt jeg sier om iPhone 4S her når det kommer til filming og lagringsplass er rene fakta.

Om dere ikke liker å høre sannheten om det jeg snakker om, da er vel eneste måte å bare blokkere meg her på forumet.

Uansett om en tråd er på 250 svar, så har det lite betydning når rett skal være rett om tingene jeg snakker om.

Nei, diskusjonsforumet er MYE bedre enn VG.no sitt forum. Så det ville jo bli helt galt å bare skifte på det.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Venter da spent på neste fantastiske artikkel i samme stil: "USA velger bort Android, iPhone-salget knuser alle forventninger"

http://www.businessinsider.com/boom-apple-passes-android-to-take-the-market-share-lead-in-the-us-says-kantar-2012-1

Apple solgte i siste kvartal 37 millioner iPhones, og har nok en gang erobret sin rettmessige plass som verdens største smarttelefonleverandør...alltid hyggelig når de beste vinner. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Venter da spent på neste fantastiske artikkel i samme stil: "USA velger bort Android, iPhone-salget knuser alle forventninger"

http://www.businessinsider.com/boom-apple-passes-android-to-take-the-market-share-lead-in-the-us-says-kantar-2012-1

Apple solgte i siste kvartal 37 millioner iPhones, og har nok en gang erobret sin rettmessige plass som verdens største smarttelefonleverandør...alltid hyggelig når de beste vinner. :p

Ja du får kose deg i 2 dager til før Samsung avgir sin salgsrapport for Q4 2011.

Så får vi se hvem som er den største smarttelefon produsenten hvertfall.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Men er denne artikkelen basert på reelle tall, eller på spekulasjoner fra en "analytiker"?

@Vindicator: Tallene fra Samsung er klare de, 35 millioner smartphones ble det i Q4 2011... ;)
Apple solgte i siste kvartal 37 millioner iPhones

For at Apple skal ha større markedsandel enn Android, så må andre Android-produsenter ha solgt latterlig dårlig.

Er det virkelig tilfelle?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...