Gå til innhold

Europa velger bort iPhone

Anbefalte innlegg

Google (Android) har med sin egen telefon og stolthet, Nexus, også valgt et designet uten støtte for minnekort. Så det blir meningsløst å peke på Apple som en synder alene her :).

Det er jo slik sett litt komisk i sammenhengen og man kan lure på om Android fanboymengden (ytterst få av debatanter i trådene) er klar over egne fakta innimellom.

Men det blir feil å tenke slikt også siden det kun er noen få Android mobiler uten microSD slot. Så når 99% av alle Android telefoner har microSD slot, så er det heller rett å si at det å ha microSD slot er en helt vanlig ting for Android mobiler.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spesifikasjoner 800mhz, håper virkelig dette er skriveleif
Det skal stemme at CPU-en er klokket til 800 MHz: http://www.anandtech.com/show/4951/iphone-4s-preliminary-benchmarks-800mhz-a5-slightly-slower-gpu-than-ipad-2

Jøss, da tar trofaste gsmarena feil for en gangs skyld :( Antar de unnlot underklokkingen. Likevel er dette gode nyheter ettersom jeg ikke bare lenger kan skryte av at min LG Optimus 2X Har like høy klokkehastighet med samme antall kjerner for en brøkdel av prisen (iPhonen er to og en halv gang dyrere) men også at den faktisk er høyere :tease: Merk at disse prosentene også er medberegnet utgift til minnekort for å prese minnet til tilsvarende iPhonen sitt og imotsetning til prisen fra dustinhome, er frakt også med. Utrolig hvorfor noen vil kjøpe en iPhone.

Lenke til kommentar

De har vell innsett de, som Apple, at minenkort er litt 2004.

De store gutta lagrer ting i skyen nå ;)

Ikke alle skiter penger i store mengder og ikke alle har trær som det vokser penger på som enkelte Apple brukere har.

Ja, det koster MYE penger å bruke en masse MB på dataforbruk.

Og nei, skyen er en elendig erstattning til microSD slots. For det første så er det tregt å overføre filer til skyen, og for det andre så er det mye mere knotete å måtte overføre filer og slikt til skyen.

Å bare plugge inn USB kabelen i telefonen og så i datamaskinen for så at den blir som en ekstern harddisk hvor du på en enkel og RASK måte kan overføre filer til er det beste. For det enkle er ofte det beste.

Lenke til kommentar
Det skal stemme at CPU-en er klokket til 800 MHz: http://www.anandtech...gpu-than-ipad-2

Jøss, da tar trofaste gsmarena feil for en gangs skyld :( Antar de unnlot underklokkingen. Likevel er dette gode nyheter ettersom jeg ikke bare lenger kan skryte av at min LG Optimus 2X Har like høy klokkehastighet med samme antall kjerner for en brøkdel av prisen (iPhonen er to og en halv gang dyrere) men også at den faktisk er høyere :tease: Merk at disse prosentene også er medberegnet utgift til minnekort for å prese minnet til tilsvarende iPhonen sitt og imotsetning til prisen fra dustinhome, er frakt også med. Utrolig hvorfor noen vil kjøpe en iPhone.

Utrolig at man kan tro folk kjøper telefoner på grunn av specs. Det er en del andre faktorer som spiller inn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett kreves det enda et hull i siden på telefonen, og det går mot det rene designet som apple har valgt.

Hehe, slike utsagn blir ekstra ironiske når man har "designet" seg såpass mye bort at man blir nødt til å tilby en stor gummi ring til å feste rundt og over produktet, for å få god funksjonalitet. Definitivt et fint eksempel på "Form over Function" :)

Lenke til kommentar

En forsøk på en morsom referanse til "antennagate", kanskje? De fleste som har fulgt litt med vet at Apple delte ut gratis "bumpers" som en PR-løsning på det som først og fremst var et PR-problem - de angivelige antenneproblemene til iPhone 4 var en enormt oppblåst mediaagurk som hovedsaklig bunnet ut i AT&T sine kapasitets- og dekningsproblemer i USA - typisk nok klarte ingen norske tester å framprovosere "problemet".

Lenke til kommentar
Det skal stemme at CPU-en er klokket til 800 MHz: http://www.anandtech...gpu-than-ipad-2

Jeg antar du bruker en Pentium prosessor på 4 GHz i stedet for en i5/i7 på 2,5 GHz?

Det kan godt hende 2X er raskere enn iPhone 4S, men det er ikke pga. de ekstra 200 MHz. Det er snakk om to vidt forskjellige prosessorer med forskjellig arkitektur, laget av forskjellige produsenter. Optimalisering kommer også inn i bildet. Å le av en prosessor pga. 20% lavere klokkehastighet er idiotisk, derav spørsmålet om du tror at Pentium-arkitektur er like godt per hertz som Ivy Bridge-arkitektur.

Lenke til kommentar

En forsøk på en morsom referanse til "antennagate", kanskje? De fleste som har fulgt litt med vet at Apple delte ut gratis "bumpers" som en PR-løsning på det som først og fremst var et PR-problem - de angivelige antenneproblemene til iPhone 4 var en enormt oppblåst mediaagurk som hovedsaklig bunnet ut i AT&T sine kapasitets- og dekningsproblemer i USA - typisk nok klarte ingen norske tester å framprovosere "problemet".

Hehe, morsomt. Når Apple gjør en feil så er det selvsagt først og fremst media sin skyld og ikke Apple selv ;) Høres nesten ut som et direkte sitat fra Jobs-guden selv. :)

Det sier vel det meste om designen: Om en telefon ikke fungerer tilfredsstillende i det markedet den er ment å primært brukes i, da er det noe riv ruskende galt. Denne designtabben ble forøvrig fikset av Apple i 4S modellen, og denne gang uten bruk av store gummiringer.

Tror kanskje også jeg har litt større tillit til "Consumer Reports" som har verdens største nonprofit testsenter for forbruker produkter, som i har holdt på med det i over 30 år og betjener millionsvis av brukere, fremfor noen norske nærmest hobbybaserte tester, med fartstid fra måneder til kanskje flere år! ;)

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Jeg bruker 120GB i måneden på telefonen. koster meg en hundrings i måneden.

Wifi er gratis.

Og nei, skyen er en elendig erstattning til microSD slots. For det første så er det tregt å overføre filer til skyen, og for det andre så er det mye mere knotete å måtte overføre filer og slikt til skyen.

Tullprat. Wifi er gratis og raskt. På min iAwsome kan jeg set-and-forgett automatisk syncing av alt på telefona. Da syncer den AUTOMATISK hver gang jeg går inn i lobbyen på hotellet når jeg er i utlandet, i steden for at jeg må knote med tusen miksroskopiske minnekort.

Å bare plugge inn USB kabelen i telefonen og så i datamaskinen for så at den blir som en ekstern harddisk hvor du på en enkel og RASK måte kan overføre filer til er det beste. For det enkle er ofte det beste.

At de bare overfører seg selv er enda bedre. Slipper å gjøre noe som helst da ;)

Lenke til kommentar

Uansett kreves det enda et hull i siden på telefonen, og det går mot det rene designet som apple har valgt.

Hehe, slike utsagn blir ekstra ironiske når man har "designet" seg såpass mye bort at man blir nødt til å tilby en stor gummi ring til å feste rundt og over produktet, for å få god funksjonalitet. Definitivt et fint eksempel på "Form over Function" :)

Antennagate "problemet" var sterkt overdrevet og selv jeg som bor i godt grisegrendte strøk med elendig mobildekning har ikke opplevd dette problemet. Jeg opplevde tvert i mot å ofte ha bedre dekning både på mobilnett og hotell wifi nett enn medreisende med div. android telefoner, i noen tilfeller i så stor grad at de ikke fikk ringt eller surfet mens jeg fikk gjort begge deler.

Det såkalte "deathgrip" man også kritiserte Apple for forårsaket at alle telefoner fikk samme "problemet". Så for meg blir dette uendelige runder av å blåse fjær til høner i god Hotel Cæsar dramastil.

Derimot sier jeg ikke at Apple sine telefoner er uten problemer eller mangler de som alle andre. Det var eks. ikke aktuelt i det hele tatt for meg å vurdere en Apple telefon for iOS4 og iP4 var på plass. Når det så kom var det etter mine behov et bedre produkt enn samtlige Android telefoner på markedet selv om jeg først og fremst så for meg kjøp av nettopp Android.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det såkalte "deathgrip" man også kritiserte Apple for forårsaket at alle telefoner fikk samme "problemet". Så for meg blir dette uendelige runder av å blåse fjær til høner i god Hotel Cæsar dramastil.

Det er vel ikke helt korrekt. Det er ingen andre telefoner som har en ubeskyttet utvendig antenne. Problemet var jo ikke bare, som Apple gjerne ville ha oss til å tro, at man fikk dårligere mottaksforhold når man skjulte telefonen i handa. Problemet var jo at det holdt med en uheldig plassert finger.

Men er enig i at det nok var betydelig overdrevet. Men slik er det med Apple. Der får ufortjent mye oppmerksomhet, enten det er positivt eller negativt. Man får ikke det ene uten det andre.

Forøvrig må jeg jo også si meg enig i at det helt klart er å foretrekke at ting automatisk synkroniserer seg i det øyeblikket man trår innenfor en WiFi-sone. Å skulle plundre med å koble til en USB-kabel når ting skal synkroniseres er jo håpløst tungvindt. Har et minnekort på 8GB på min telefon. Her enda 5,5GB igjen. Hadde fint klart meg uten minnekort, det tas jo uansett aldri ut. Ikke tar jeg nevneverdig med bilder eller film, kun som nødløsning. Det har jeg egne dingser til. Det eneste jeg trenger er plass til er musikk. Har vel installert rundt 30 applikasjoner, der rundt halvparten er i daglig/ukentlig bruk.

Lenke til kommentar

Jeg bruker 120GB i måneden på telefonen. koster meg en hundrings i måneden.

Wifi er gratis.

Tullprat. Wifi er gratis og raskt. På min iAwsome kan jeg set-and-forgett automatisk syncing av alt på telefona. Da syncer den AUTOMATISK hver gang jeg går inn i lobbyen på hotellet når jeg er i utlandet, i steden for at jeg må knote med tusen miksroskopiske minnekort.

At de bare overfører seg selv er enda bedre. Slipper å gjøre noe som helst da ;)

1. Ja du bruker 120 GB i måneden på 3G dataforbruk i Norge ja, men vi snakker om plasser som Syden eller andre plasser utenfor Skandinavia. Her tviler jeg på at du bruker 120 GB i måneden :!:

2. Joda, man kan bruke Wi-Fi på hotellet om det er tilgjengelig. Men det byr på noen problemer uansett. Når man er på ferie, så bruker man å ha en masse musikk lagret på telefonen for å slippe å bruke noe data via 3G for å høre på musikk. Det tar som regel MYE plass.

Og det betyr at iPhone 4S ikke har så mye plass igjen egentlig om det er snakk om en iPhone 4S med 32 GB. Og hva gjør du da om du står å filmer barnene dine eller noe annet kult og innser at du straks er tom for minne?

Ja jeg tror du ser hva jeg snakker om. Og jeg tror du også ser at det blir helt høl i huet med at du faktisk ER NØDT til å dra tilbake til hoteller for å frigjøre mere plass på iPhone 4S'en da.

3. Som noen lengere opp sa, så er det kanskje ikke lurt å ta med seg en mobiltelefon overalt med frykt for at den kan bli stjelt. Men da er det heller ikke noe lurt å ha med seg en laptop på ferie heller. Og med det, så er mobiltelefonen den eneste lagringsmedien om nan kun tar med deg mobiltelefonen.

Og som jeg også har sagt, så er skyen en tungvindt måte og tregt i forhold til å bare kunne ha microSD slot hvor du bare kan skifte ut til et nytt microSD kort om du har fyllt minnet / eller det ene kortet.

Om man står å filmer sine barn mens dem holder på med noe mens man er på ferie, og plutselig ser at du er fri for minne. Hva gjør du da om du har en iPhone 4S?

Jo, da har du 2 valg. 1) Da må du eventuelt dra tilbake til hotellet og overføre alt til skyen via Wi-Fi (som du sier man kan bruke) som kan ta flere timer. Eller til laptop'en om du har den med deg. 2) Da må du laste en masse filer i fra telefonen din opp til skyen i fra der du er (om du vil fortsette å filme) via 3G nettverket som kan koste enormt mange kroner per MB. Som da igjen er utelukket i realiteten om du ikke vil gjøre deg selv konkurs.

Med en telefon som har microSD slot, så trenger du bare å ta med deg ett ekstra microSD kort på 64 GB (om det er snakk om Samsung Galaxy S II) og bytte til det nye kortet som tar noen få sekunder. Og vips, så slipper du å dra tilbake til hotellet bare for å få mere plass på telefonen og bare kan fortsette å filme noen sekunder senere i stedet.

Om dere ikke ser den STORE ulempen med å bruke iPhone 4S og skyen her, så vet ikke jeg hva.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Utrolig at man kan tro folk kjøper telefoner på grunn av specs. Det er en del andre faktorer som spiller inn.

Jasså? Så hva var det iPhone 4S viste oss?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ikke helt korrekt. Det er ingen andre telefoner som har en ubeskyttet utvendig antenne. Problemet var jo ikke bare, som Apple gjerne ville ha oss til å tro, at man fikk dårligere mottaksforhold når man skjulte telefonen i handa. Problemet var jo at det holdt med en uheldig plassert finger.

Nettopp, man kan nok klare å dempe signalene fra en hvilken som helst telefon, men det er mye vanskeligere å få til ved et uhell da antennen ligger som regel bak øverst på telefonen og ikke ubeskyttet rundt slik som på iphone.

Lenke til kommentar

1. Ja du bruker 120 GB i måneden på 3G dataforbruk i Norge ja, men vi snakker om plasser som Syden eller andre plasser utenfor Skandinavia. Her tviler jeg på at du bruker 120 GB i måneden :!:

Jeg drar ikke til syden uten å finne et hotell med WiFi.

2. Du fikk tydligvis ikke med deg at jeg ikke snakker noe om Wi-Fi her. Jeg snakker KUN om dataforbruk via 3G nettverket. Og dermed så blir svar nummer 2 ugjyldig.

Du nevnte aldi 3G. slutt år ro.

3. Som noen lengere opp sa, så er det kanskje ikke lurt å ta med seg en mobiltelefon overalt med frykt for at den kan bli stjelt. Men da er det heller ikke noe lurt å ha med seg en laptop på ferie heller. Og med det, så er mobiltelefonen den eneste lagringsmedien.

Nemlig, jeg trenger ikke noe annet enn telefonen med meg på ferie.

Og som jeg også har sagt, så er skyen en tungvindt måte og tregt i forhold til å bare kunne ha microSD slot hvor du bare kan skifte ut til et nytt microSD kort om du har fyllt det ene kortet.

Her tar du latterlig feil. Folk HATER minnekort, rett og slett fordi de er for SMÅ til at det er mulig å oppbevare dem på en fornuftig måte.

Skyen er totalt overlegen på alle punkter, med mindre du er midt i Amazonas uten tilgang til WiFi.

Om man står å filmer sine barn mens dem holder på med noe mens man er på ferie, og plutselig ser at du er fri for minne. Hva gjør du da om du har en iPhone 4S?

Jo, da har du 2 valg. 1) Da må du eventuelt dra tilbake til hotellet og overføre alt til skyen via Wi-Fi (som du sier man kan bruke) som kan ta flere timer. Eller til laptop'en om det er mulig. 2) Da må du laste en masse filer i fra telefonen din opp til skyen i fra der du er via 3G nettverket som kan koste enormt mange kroner per MB. Som da igjen er utelukket i realiteten om du ikke vil gjøre deg selv konkurs.

Med en telefon som har microSD slot, så trenger du bare å ta med deg ett ekstra microSD kort på 64 GB (om det er snakk om Samsung Galaxy S II) og bytte til det nye kortet som tar noen få sekunder. Og vips, så slipper du å dra tilbake til hotellet bare for å få mere plass på telefonen og bare kan fortsette å filme noen sekunder senere.

Du har virkelig ikke peiling på hvordan folk oppfører seg på ferie, eller i det hele tatt egentlig. Du lever i en liten bobble der du tror at alle er like interessert i telefoner og minnekort som du er, men det er overhode ikke tilfelle. De aller aller fleste driter i lange baner om det er minnekort i telefonen eller ikke, så lenge de har plass til "nok" musikk. Problemer som "nok plass" eksisterer ikke før man står rett opp i det. tanken om at telefonen kan bli full, slår dem neppe før den faktisk ER full, og da hjelper det ikke om man har minnekortslot, fordi man har garantert ikke med seg ett ekstra.

Minnekort er noe folk ALDRI tenker på med mindre de er lidenskapelige fotografer. Mor og far på ferie har nok av andre ting å tenke på enn å få med seg det der forbannede kortet som de bestandig roter vekk.

Er jo uansett flott å komme hjem fra ferie og så finner man ikke igjen det minnekortet da, med 64GB feriebilder på. Eller at det dukker opp i vaskemaskinen, fordi man glemte å ta det ut av lommen.

Om dere ikke ser den STORE ulempen med å bruke iPhone 4S og skyen her, så vet ikke jeg hva.

Det er bare du som klarer å se den STORE ulempen fordi du har androidogminnekortfanboybrillene på. Minnekort, og annen fysisk lagring, er på tur ut. Spotify, Youtube, Wimp, Voddler, iCloud, Photobucket, Dropbox +++

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Argumentene dine er syltynne Zepticon. Det skal ikke være nødvendig med en super dataplan for å kunne slippe disse små-dilemmaene med MicroSD. Argumentene dine passer til hvorfor DU klarer deg uten lagring, og ikke hvorfor nettskyen er bedre enn MicroSD.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jasså? Så hva var det iPhone 4S viste oss?

Det som hadde vær interessant å se statistikk om hvilken telefon de hadde før de kjøpte iP4S.

Jeg bytter telefon på hvert hele tall. 3G -4 - 5 etc. Lillebor bytter hver mellomstadie 3GS - 4S - 5S.

Speccs spiller nok en rolle dersom gapet blir stort nok, men jeg tror ikke det var så mange som gikk fra 4 til 4S for eksempel.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...