Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

vondt i halsen i over en uke

fsx v1.1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei jeg har hatt vondt i halsen i over en uke med lett hodepine, for noen dager siden så drakk jeg coca cola og alt ble verre og hostinga ble kraftigere. Hvor lang tid vil det ta til jeg er frisk? Burde jeg dra til legen? Finnes det noe så jeg blir bedre?

En uke er lang tid å ha vondt i halsen om du bare er forkjølet.

Ta en titt i speilet, eventuelt med kamera eller mobil med lys, og se om du har noe dritt på mandlene. Er det mye hvitt på dem trenger du antibiotika.

Lenke til kommentar

Når du ser inn i munnen din så vil du se 2 kladder på hver side bakerst i munnen. Disse to er det som skal forestille mandlene dine. Ligner faktisk litt på selve mandelnøttene som er vanlig å spise når du er jul.

Lykke til! :)

Dersom det er vanskelig å snakke så er det tegn på at du har en halsbyll og da får du dra til legen. Ikke noe mer å lure på eller spørre om.

(Du kan være glad for at jeg hjelper deg. Du har ikke fortjent noe hjelp fra meg da du har sagt at jeg er et troll)

Endret av Stappi
Lenke til kommentar

Stemmen er litt hesing da. Sjekka mandlene og den ser hvit eller rød.

Edit: mandlene er veldig hvit

mandlene ser ikke særlig hoven ut heller

Mandlene skal ikke være hvite. Stor sjanse for at hvitt belegg eller hvite merker på mandlene er bakteriell infeksjon.

Du må nok ha en runde med antibiotika.

Lenke til kommentar

Legen sa at det var sånn influensa ute og går og det er helt vanlig! trenger ikke antibiotika! ble ikke henvist til noen lege heller

har ikke feber heller

ja, men en nvanlig halsbetennelse varer aldri over en uke om det ikke er streptokokker men det er heller ikke vanlig halsbetennelse så få deg time. Er ikke noe mer å mase om :p

Lenke til kommentar

Legen sa at det var sånn influensa ute og går og det er helt vanlig! trenger ikke antibiotika! ble ikke henvist til noen lege heller

har ikke feber heller

ja, men en nvanlig halsbetennelse varer aldri over en uke om det ikke er streptokokker men det er heller ikke vanlig halsbetennelse så få deg time. Er ikke noe mer å mase om :p

Legen sa jo at det er vanlig akuratt det jeg har uten feber! og det er 3 dager siden hosten forverra seg til sånn som den er nå! Det er et virus ute og går

Lenke til kommentar

http://www.legevakte...4520-17168.html

Symptomer

Symptomer er feber, vond hals med svelgsmerter, hovne mandler med gult puss på og hovne lymfeknuter på halsen. Kraftig sykdomsfølelse er vanlig, og iblant er det vanskelig å få i seg mat og drikke på grunn av smerter i halsen.

Har ikke feber! svelgesmerter er ikke stor! mandlene ser ikke hoven ut, har ikke gult puss på og hovne lymfeknuter på halsen, lett og få i seg mat og drikke!

så det er vanlig det jeg har! legen sa det! et virus ute og går

Endret av fsx v1.1
Lenke til kommentar

Ringte legevakta og dem sa at jeg ikke trengte og gå til lege siden det er en influensa ute og går

Fjerndiagnosering er egentlig fy-fy, men det kan nok godt være influensa. Problemet er også at skulle det være en byll eller strep, så kan det i sjeldne tilfeller være livstruende, men da er det også uuutrolig vondt, slik jeg hadde for et par år siden. Måtte ta mandlene noen måneder etterpå så det ikke skulle skje igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...