fsx v1.1 Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Hei jeg har hatt vondt i halsen i over en uke med lett hodepine, for noen dager siden så drakk jeg coca cola og alt ble verre og hostinga ble kraftigere. Hvor lang tid vil det ta til jeg er frisk? Burde jeg dra til legen? Finnes det noe så jeg blir bedre? Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Hei jeg har hatt vondt i halsen i over en uke med lett hodepine, for noen dager siden så drakk jeg coca cola og alt ble verre og hostinga ble kraftigere. Hvor lang tid vil det ta til jeg er frisk? Burde jeg dra til legen? Finnes det noe så jeg blir bedre? En uke er lang tid å ha vondt i halsen om du bare er forkjølet. Ta en titt i speilet, eventuelt med kamera eller mobil med lys, og se om du har noe dritt på mandlene. Er det mye hvitt på dem trenger du antibiotika. Lenke til kommentar
Stappi Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Det er muligens en infeksjon og det kan få ytterlige komplikasjoner så jeg anbefaler deg å gå til legen. Eller så har du streptokokker men det gjør noe så inne i hampesatans vondt har jeg hørt. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Åssen ser mandlend ut? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Glemte og si at på morgen så er det vanskelig og snakke meg går over også kommer det tilbake hvær morgen Lenke til kommentar
Stappi Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Når du ser inn i munnen din så vil du se 2 kladder på hver side bakerst i munnen. Disse to er det som skal forestille mandlene dine. Ligner faktisk litt på selve mandelnøttene som er vanlig å spise når du er jul. Lykke til! Dersom det er vanskelig å snakke så er det tegn på at du har en halsbyll og da får du dra til legen. Ikke noe mer å lure på eller spørre om. (Du kan være glad for at jeg hjelper deg. Du har ikke fortjent noe hjelp fra meg da du har sagt at jeg er et troll) Endret 3. januar 2012 av Stappi Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Stemmen er litt hesing da. Sjekka mandlene og den ser hvit eller rød. Edit: mandlene er veldig hvit mandlene ser ikke særlig hoven ut heller Endret 3. januar 2012 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Stemmen er litt hesing da. Sjekka mandlene og den ser hvit eller rød. Edit: mandlene er veldig hvit mandlene ser ikke særlig hoven ut heller Mandlene skal ikke være hvite. Stor sjanse for at hvitt belegg eller hvite merker på mandlene er bakteriell infeksjon. Du må nok ha en runde med antibiotika. Lenke til kommentar
Stappi Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 For meg så høres det ut som vedkommende har en halsbyll. Da skal han ikke ha antibiotika men halsbyllen må skjæres opp og tømmes for innhold. Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Om mandlene er hvite bør du gå til lege. Lenke til kommentar
Stappi Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Konklusjon: Trådstarter bør bestille en legetime så fort som mulig. Det er lite synnsynlig at det er noe farlig men det kan som sagt gi ytterligere komplikasjoner om personen venter for lenge. God bedring! Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 For meg så høres det ut som vedkommende har en halsbyll. Da skal han ikke ha antibiotika men halsbyllen må skjæres opp og tømmes for innhold. Er ikke det bare dersom det er mistanke om abscess? Uansett må du til lege, trådstarter Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Legen sa at det var sånn influensa ute og går og det er helt vanlig! trenger ikke antibiotika! ble ikke henvist til noen lege heller har ikke feber heller Endret 3. januar 2012 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
Stappi Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Legen sa at det var sånn influensa ute og går og det er helt vanlig! trenger ikke antibiotika! ble ikke henvist til noen lege heller har ikke feber heller ja, men en nvanlig halsbetennelse varer aldri over en uke om det ikke er streptokokker men det er heller ikke vanlig halsbetennelse så få deg time. Er ikke noe mer å mase om Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Legen sa at det var sånn influensa ute og går og det er helt vanlig! trenger ikke antibiotika! ble ikke henvist til noen lege heller har ikke feber heller ja, men en nvanlig halsbetennelse varer aldri over en uke om det ikke er streptokokker men det er heller ikke vanlig halsbetennelse så få deg time. Er ikke noe mer å mase om Legen sa jo at det er vanlig akuratt det jeg har uten feber! og det er 3 dager siden hosten forverra seg til sånn som den er nå! Det er et virus ute og går Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) http://www.legevakte...4520-17168.html Symptomer Symptomer er feber, vond hals med svelgsmerter, hovne mandler med gult puss på og hovne lymfeknuter på halsen. Kraftig sykdomsfølelse er vanlig, og iblant er det vanskelig å få i seg mat og drikke på grunn av smerter i halsen. Har ikke feber! svelgesmerter er ikke stor! mandlene ser ikke hoven ut, har ikke gult puss på og hovne lymfeknuter på halsen, lett og få i seg mat og drikke! så det er vanlig det jeg har! legen sa det! et virus ute og går Endret 3. januar 2012 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Merkelig. Tok han bakteriekultur av halsen din da? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Ringte legevakta og dem sa at jeg ikke trengte og gå til lege siden det er en influensa ute og går Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Ringte legevakta og dem sa at jeg ikke trengte og gå til lege siden det er en influensa ute og går Fjerndiagnosering er egentlig fy-fy, men det kan nok godt være influensa. Problemet er også at skulle det være en byll eller strep, så kan det i sjeldne tilfeller være livstruende, men da er det også uuutrolig vondt, slik jeg hadde for et par år siden. Måtte ta mandlene noen måneder etterpå så det ikke skulle skje igjen. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Tok en slurk hoste saft for noen dager siden også begynte jeg og bli bedre dagen etter, er det hostesafta som gjorde at jeg ble bedre? Nå er hosten mere finere og har ingen problemer med og svelge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå