Gå til innhold

Internet Explorer mister grepet på markedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den tette integreringen av Safari mot OSX gjør at jeg også går mer og mer over fra Opera til Safari på OSX. Touch gestures, nøkkelringtilgang, iCloud osv.

Så Apple nesten låser brukeren til Safari på OSX? Hvorfor i all verden får de lov til dette? Er det ikke akkurat dette vi vil bort fra? Hindrer ikke dette konkurranse?

Lenke til kommentar

Låst er man jo ikke! Er vel opp til utviklerene å implementere touch-flaten i softwaren sin? Eller tar jeg feil her? Safari er perfekt i så måte, skulle jo bare mangle ettersom det er de medfølgende nettleseren.

Skulle kommet opp valg i OSX slik som i Windows om hvilken nettleser du vil bruke.

Lenke til kommentar

Låst er man jo ikke! Er vel opp til utviklerene å implementere touch-flaten i softwaren sin? Eller tar jeg feil her? Safari er perfekt i så måte, skulle jo bare mangle ettersom det er de medfølgende nettleseren.

Skulle kommet opp valg i OSX slik som i Windows om hvilken nettleser du vil bruke.

Merkelig at MS ikke har sagt noe om det.

Skulle ikke være noe problem å vinkle dommen mot dem til å også gjelde for Apple.

Lenke til kommentar

Så Apple nesten låser brukeren til Safari på OSX? Hvorfor i all verden får de lov til dette? Er det ikke akkurat dette vi vil bort fra? Hindrer ikke dette konkurranse?

Vel, låst i den forstand at det fungerer sykt mye bedre sammen med OS X enn andre browsere klarer å få til. Hvorfor skal de ikke få lov å lage et bedre produkt? Fordi det hindrer konkurranse? Jeg trodde det var definisjonen på konkurranse jeg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det mulig å få samme type fleksible og kjappe speed dial løsning i Chrome, slik man har i Opera? Føler meg regelrett hemmet av å ikke kunne bruke shortcuts for å åpne favoritt sidene mine. Mulig jeg har oversett denne muligheten i Speed Dial tilleggene i Chrome...

På Mac så kunne jeg tenkte meg cmd+1,2,3 osv til å åpne favoritt sidene mine osv. De som har brukt opera fatter hva jeg prater om. Grunnen til at jeg spør, er at jeg vurderer å gå mer og mer over til Chrome over flere platformer grunnet den gode synkroniseringstjenesten google gir meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...