Gå til innhold

SIgnaltap - Tre rutere - 2 med dd-wrt-firmware.

Anbefalte innlegg

Okai. Siden den andre tråden ble så lang, og jeg har markert den som løst, og dette i prinsippet er ett annet problem, lager jeg en ny post.

Mitt nettverks oppsett akuratt nå:

Jensen AL1000G med orginalt firmware -> Linksys WRT160NL med DD-WRT v24-sp -> Linksys e3000 med DD-WRT v24-sp22.

Jeg har satt opp WRT160NL som en wifirepeater og det fungerer bra, deretter har jeg satt opp en reapeater bridge mellom linksys e3000.

Det som er greia er at når vi er på trådløst sitter vi mot WRT160NL, men på kontoret mitt har det vært så dårlig dekning fra jensen, at jeg satte opp e3000 (i bridge med wrt160nl). Det jeg har problemer med nå er at fra tid til annen (føles som hele tiden), så faller internett kvaliteten drastisk på e3000. Datamaskinen jeg har mot e3000 er kablet til ruteren. Jeg sitter opprinneleig på en 25/5 linje, og linja faller ned til 1,5/1,5 etter x antall minutter/timer. Jeg er usikker på hva problemet kan være, for når jeg rebooter e3000 vil det fungere fint, helt til det faller ned igjen. Inne på ruteren står det at jeg har 61% signal (noe jeg synes er helt ok). Har tenkt til å kjøpe noen nye antenner til wrt160nl, men ikke til e3000 når den har intern antenne *facepalm*.

Er det noen som kan tenkte seg noen annen grunn enn rett og slett dårlig dekning som gjør at internetten feiler HARDT?

Takker på forhånd

- LC -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg ville begynt med å få målte hastigheten på internett linja di. Kan enkelt gjøres ved at du ringer til leverandøren, samtidig kan dem sjekke dempningen på innstakskabel.

Dårlige kabler?

Tester med trådløst eller kablet?

Hvis det er trådløst ville jeg sjekket hvilke kanaler som nettet kjøres på. Hvis man går på wikipedia kan du enkelt se hvilke kanaler som kan snakke sammen. Dem bør uansett ikke ha samme kanal.

Lenke til kommentar

Hei groovy. Linja skal være 25/5 (og er det jeg pleier å surfe med når ikke den bakerste ruteren slutter å snakke med de andre).

Greia er at jeg får ikke trekke kabler ned fra første ruter som står hos huseier, og gidder ikke trekke kabler fra stua og inn på kontoret, når dette blir unødvendig mye borring.

Så dette er trådløst. Oppsettet med dd-wrt gjør at alt kjører på samme kanal. Dette måtte det vistnok både for repeateren og for bridgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...