Gå til innhold

[Løst] hjelp, hvor stor strømforsyning ?

Anbefalte innlegg

heisann :) skal bygge pc med amds nye radeon hd 7970 og en 2500k med rom for overklokking. ikke mer en 2 hardisker. men kanskje vannkjøling. hvor stor strømmforsyning trenger jeg da. og va er modular ? er det vert pengene kontra standar ? på forhond takk =)

Endret av Torethu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisann :) skal bygge pc med amds nye radeon hd 7970 og en 2500k med rom for overklokking. ikke mer en 2 hardisker. men kanskje vannkjøling. hvor stor strømmforsyning trenger jeg da. og va er modulær ? er det vert pengene kontra standar ? på forhond takk =)

En god 850watt Psu passer deg, hvis du vurderer crossfire da

Hvis ikke så fyrer du på med en god 650watt

Modulær er avtakbare kabler, det gjør livet enklere for deg hvis du bygger

Lenke til kommentar

heisann :) skal bygge pc med amds nye radeon hd 7970 og en 2500k med rom for overklokking. ikke mer en 2 hardisker. men kanskje vannkjøling. hvor stor strømmforsyning trenger jeg da. og va er modulær ? er det vert pengene kontra standar ? på forhond takk =)

En god 850watt Psu passer deg, hvis du vurderer crossfire da

Hvis ikke så fyrer du på med en god 650watt

Modulær er avtakbare kabler, det gjør livet enklere for deg hvis du bygger

takk for svar :) sitter nå og ser på to strømforsyninger helt samme pris. den ene 750w modular og den andre 850w standar hva er det lureste valget ? :) her er link www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=591222&sku=623456

Endret av Torethu
Lenke til kommentar

Ville gått vekk fra de to, og gått for HX 850W. Modulær og ikke så mye dyrere.

Edit:

Min første PSU var standard. Fikk en modulær av fattern en gang fordi den første ble for veik. Aldri engang vurdert noe annet i senere tid.

Endret av Camorack
Lenke til kommentar

Du trenger maks 750W om du overklokker på luft. 7970 er mer effektgjerrig enn 6970, og 2x6970 er ikke i nærheten av nok til å belaste en 750W. Om du vil ha litt å gå på for vannkjøling og lignende kan dog 850W være greit å gå for:

I omtrentlig rekkefølge:

God:

Silent Pro M 850

OCZ ZX 850

CM Silent Pro Hybrid 850

Utmerket:

XFX BE 850W

AX850

X-850

HX850

Antec Signature 850

HALE90 850

Antec HCP 850

AX850/X-850 får trekk fordi det er lite PCIe-kabler/CPU-strømkabler.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...