Fylliksen Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Jeg skal til Brasil for noen mnd, igrunn så lenge pengene mine holder. Jeg ble fortalt av ei venninne at det er mulig å studere språk på nettet, og få stipend fra Norge mens man studerer. Hun skulle selv studere medisin grunnfag mens hun jobbet i Disney, og mente at man kunne gjøre det samme med spansk eller portugisisk så lenge det var et nettstudie som var godkjent av lånekassen. Har noen gjort dette, og hva er kravene for å få stipend? Jeg har ikke studiekompetanse, er det et krav for å få godkjent studiet hos lånekassen? Og må det være tilknyttet en annen utdanning der man får bruk for språket for at det skal bli godkjent? Et annet alternativ er å flytte til Mexico eller Panama og ta spansk på nettet hvis portugisisk ikke er mulig. Har noen her noen erfaring med det? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Har du ikke studiekompetanse får du ikke studere på høgskole-/universitetsnivå. Ergo 0,- i støtte fra lånekassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå