Gå til innhold

Hva kan problemet være?

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig gjort en del oppgraderinger på pc`n min bla satt i AMD 2600+ CPU, radeon 9600 pro skjermkort og MSI KT6 Delta samt 2x256 Twinmos rambrikker,

formaterte en ny HD og instalerte Win XP, problemet mitt nå er at når jeg stiller om biosen til såkalt High Peformance settings klikker maskinen og rebooter med en gang skrivebordet kommer frem, når jeg stiller tilbake til default settings i biosen er det ingen problemer overhodet, kjørte 3dmark 2003 SE og fikk litt over 3000 poeng og dette er vel ok slik at det jeg med min lille erfaring tror er problemet nå er strømforsyninga, er jeg på jordet nå eller tror dere dette kan være problemet ? har chiefteck 340 eller 360 watts forsyning (husker ikke helt) jeg kjører 3 HD 3 vifter en cd rom og en viftekontroler samt usb kortleser og xp gametheater lydkort.

CPU ligger nå på ca 1250 Mhz og dette synes jeg jo er litt for lite for en amd 2600+ skjermkortet er heller ikke modda.

Tank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Hvis dette var poengsummen du fikk i 3DMark2001SE er det veldig lite. Når det gjelder hastigheten på prosessoren må du gjøre om på CPU FSB som står på 100 originalt, om jeg ikke husker feil. Denne skal settes opp til hastigheten til FSB'en på din prosessor, f.eks hvis du har 266MHz FSB skal den stå på 133MHz . Der i mot hvis du har 333MHz FSB, skal den stå på 166MHz.

Lenke til kommentar
Jeg har nylig gjort en del oppgraderinger på pc`n min bla satt i AMD 2600+ CPU, radeon 9600 pro skjermkort og MSI KT6 Delta samt 2x256 Twinmos rambrikker,

formaterte en ny HD og instalerte Win XP, problemet mitt nå er at når jeg stiller om biosen til såkalt High Peformance settings klikker maskinen og rebooter med en gang skrivebordet kommer frem, når jeg stiller tilbake til default settings i biosen er det ingen problemer overhodet, kjørte 3dmark 2003 SE og fikk litt over 3000 poeng og dette er vel ok slik at det jeg med min lille erfaring tror er problemet nå er strømforsyninga, er jeg på jordet nå eller tror dere dette kan være problemet ? har chiefteck 340 eller 360 watts forsyning (husker ikke helt) jeg kjører 3 HD 3 vifter en cd rom og en viftekontroler samt usb kortleser og xp gametheater lydkort.

CPU ligger nå på ca 1250 Mhz og dette synes jeg jo er litt for lite for en amd 2600+ skjermkortet er heller ikke modda.

Tank

Det er fordi rambrikkene dine ikke tåler High Performance

Lenke til kommentar

Takk for svarene, når det gjelder den 3dmark testen, så tror jeg vi skreiv litt feil, nei det var ikke 3dmark 2001 SE og heller ikke 2003 SE :smile:

men derimot 3dmark 2003 og så vidt jeg har forstått får jeg vel neppe så mange poeng her som jeg ville fått i 3 dmark 2001 SE men at jeg nok skulle hatt en del mer det kan nok stemme.

Syens det var litt merkelig at ram brikkenen mine ikke tålte high performance, trodde ikke denne bios innstillingen var så veldig heftig, faktisk så trodde jeg denne var den man skulle kjøre på når man ikke hadde spesielle problemer med hardwaren på maskina som skal løses.

Hvilke brikker må jeg ha for å kunne kjøre high performance innstilingen? må jeg ha større brikker eller må jeg ha et annet merke?

Jeg skal ta en titt på innstilingene av cpu og se om ikke det hjelper litt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...