O3K Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Det er bedre å være kristen enn muslim.Har du prøvd begge? Må man ha vært en gris for å skjønne hva en gris er ? Man må ha vært en gris for å vite hvordan det er å være en gris. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Det er bedre å være kristen enn muslim.Har du prøvd begge? Må man ha vært en gris for å skjønne hva en gris er ? Man må ha vært en gris for å vite hvordan det er å være en gris. Nei, det holder med at andre er det. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Nei, det holder med at andre er det.Og hvis Muslimer bruker samme argument så er det ikke urettferdig av dem å dømme kristendommen og Jesus lære basert på handlingene til kristne mennesker? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Nei, det holder med at andre er det.Og hvis Muslimer bruker samme argument så er det ikke urettferdig av dem å dømme kristendommen og Jesus lære basert på handlingene til kristne mennesker? Det er en kjent sak at Mohammed selv var et dårlig menneske. Kristendommen skal du dømme etter Jesu Kristi handlinger og ingen andres handlinger. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Nei, det holder med at andre er det.Og hvis Muslimer bruker samme argument så er det ikke urettferdig av dem å dømme kristendommen og Jesus lære basert på handlingene til kristne mennesker? Det er en kjent sak at Mohammed selv var et dårlig menneske. Kristendommen skal du dømme etter Jesu Kristi handlinger og ingen andres handlinger. Og jesus var en dyreplager, en som syntes slavehandel var greit og ellers forbannet på fikentrær som var så stupide at de ikke ga noen fiken utenfor sesongen... Joda, mye rart kan sies om denne jesus myten, men noen smart fyr har bibelen definitivt ikke fremstilt han som... Men bibelen fremstiller heller ikke faren som særlig smart, så det var ikke akkurat overraskende... Men når vi hører hvordan kristne IHS her nedvurderer islam så kan en jo begynne å lure på hvorfor disse religiøse fanatikerne faktisk tror at verden blir bedre MED religion.... Ikke en gang kristne klarer å holde fred jo, da noen av de lengste og blodigste (og totalt unyttige) kriger er utkjempet over hvem av de to kristne versjonene av gud som hadde den lengste penisen..... Så mye unødig lidelse vi hadde sluppet om vi ikke hadde dratt disse mytene over oss... Er så en blir rent lei seg over hvor dum det er mulig å forbli.... 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Nei, det holder med at andre er det.Og hvis Muslimer bruker samme argument så er det ikke urettferdig av dem å dømme kristendommen og Jesus lære basert på handlingene til kristne mennesker? Det er en kjent sak at Mohammed selv var et dårlig menneske. Kristendommen skal du dømme etter Jesu Kristi handlinger og ingen andres handlinger. Og jesus var en dyreplager,... Er det fordi Han red inn i Jerusalem på en eselfole ? Hva med maurene Han tråkket på ? Er ikke det drap ? Dine uttalelser er like dumme som jødenes uttalelser på Jesu Kristi tid, de jødene som fikk Ham drept. Endret 22. februar 2012 av IHS Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Dine uttalelser er like dumme som jødenes uttalelser på Jesu Kristi tid, de jødene som fikk Ham drept. Jeg synes dine uttalelser er dummere. Ser du hvordan du legger opp diskusjonen? Endret 22. februar 2012 av Griffar 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Dine uttalelser er like dumme som jødenes uttalelser på Jesu Kristi tid, de jødene som fikk Ham drept. Jeg synes dine uttalelser er dummere. Ser du hvordan du legger opp diskusjonen? Hvis du ikke greier dette Griffar, så ga RWS deg et råd om hva du kan gjøre. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Tror du skrullete kristenfanatikere blir tatt seriøst? 2 Lenke til kommentar
Almadani Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) وَإِذَا حُيِّيْتُم بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّواْ بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ حَسِيبًا (86) Surat alNisa 86(Koranen) (Når dere hilses med en hilsen, så svar med en ennu bedre, eller en tilsvarende. Allah fører regnskap med alle ting) Endret 26. februar 2012 av Almadani 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 وَإِذَا حُيِّيْتُم بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّواْ بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ حَسِيبًا (86) Surat alNisa 86(Koranen) (Når dere hilses med en hilsen, så svar med en ennu bedre, eller en tilsvarende. Allah fører regnskap med alle ting) Det er jeg enig i... Bortsett fra at Alla fører regnskap med alle ting da... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 وَإِذَا حُيِّيْتُم بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّواْ بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ حَسِيبًا (86) Surat alNisa 86(Koranen) (Når dere hilses med en hilsen, så svar med en ennu bedre, eller en tilsvarende. Allah fører regnskap med alle ting) Allaah er en smålig fyr i så fall... Vil si at det er fryktelig mange dårlige muslimer ute å går, for det er sannelig ikke ofte man møter muslimer som behandler en med annet enn en kald forakt... Men de har kanskje glemt hvor smålig denne allaah figuren er? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Nei, det holder med at andre er det.Og hvis Muslimer bruker samme argument så er det ikke urettferdig av dem å dømme kristendommen og Jesus lære basert på handlingene til kristne mennesker? Det er en kjent sak at Mohammed selv var et dårlig menneske. Kristendommen skal du dømme etter Jesu Kristi handlinger og ingen andres handlinger. Og jesus var en dyreplager,... Er det fordi Han red inn i Jerusalem på en eselfole ? Hva med maurene Han tråkket på ? Er ikke det drap ? Dine uttalelser er like dumme som jødenes uttalelser på Jesu Kristi tid, de jødene som fikk Ham drept. Hva med, for en gangs skyld, å faktisk besvare hele innlegget, og ikke bare cherry-picke det du finner det trygt og bedagelig å respondere på? Resten av RWS sitt innlegg forsvinner ikke, samme hvor mye du lukker øynene for det, og det at du unnlater å svare forteller bare at du ikke evner. 2 Lenke til kommentar
Almadani Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) وَإِذَا حُيِّيْتُم بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّواْ بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ حَسِيبًا (86) Surat alNisa 86(Koranen) (Når dere hilses med en hilsen, så svar med en ennu bedre, eller en tilsvarende. Allah fører regnskap med alle ting) Allaah er en smålig fyr i så fall... Vil si at det er fryktelig mange dårlige muslimer ute å går, for det er sannelig ikke ofte man møter muslimer som behandler en med annet enn en kald forakt... Men de har kanskje glemt hvor smålig denne allaah figuren er? En smålig fyr سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى عَمَّا يَقُولُونَ عُلُوًّا كَبِيرًا (43)(Han hevet over det de sier)(Det er ingen som ligner ham) !!!så halv parten av mennesker i verden er også smålige folk . . Hvem er gal ? en 1 eller 1000 tusen hvorfor bare mange muslimer er dårlige ?? hvor er kristne, jøder ... eller det finnes mange fyrer som er forsjelige......... Endret 27. februar 2012 av Almadani 1 Lenke til kommentar
Almadani Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) وَإِذَا حُيِّيْتُم بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّواْ بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ حَسِيبًا (86) Surat alNisa 86(Koranen) (Når dere hilses med en hilsen, så svar med en ennu bedre, eller en tilsvarende. Allah fører regnskap med alle ting) Det er jeg enig i... Bortsett fra at Alla fører regnskap med alle ting da... Du har rett til å være uenig sist setning hvis du ikke er muslim "det er ingen tvang i religionen,,,rett vei er tydlig...." Endret 27. februar 2012 av Almadani Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 وَإِذَا حُيِّيْتُم بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّواْ بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ حَسِيبًا (86) Surat alNisa 86(Koranen) (Når dere hilses med en hilsen, så svar med en ennu bedre, eller en tilsvarende. Allah fører regnskap med alle ting) Det er jeg enig i... Bortsett fra at Alla fører regnskap med alle ting da... Du har rett til å være uenig sist setning hvis du ikke er muslim Har ikke muslimer "rett" til å være uenig i det at Allah fører regnskap med alle ting? La oss nå si at en liberal troende muslim er overbevist om at Allah ikke er så nøye på dette med håndhilsning og at det holder å komme med et slapt håndtrykk i møte med nye mennesker? Jeg har en onkel som håndhilste så hardt at jeg fikk vondt... Hvor hard mener Allah det er lov å klemme? Og fører han noe "regnskap" over dette? Lenke til kommentar
Almadani Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 وَإِذَا حُيِّيْتُم بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّواْ بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ حَسِيبًا (86) Surat alNisa 86(Koranen) (Når dere hilses med en hilsen, så svar med en ennu bedre, eller en tilsvarende. Allah fører regnskap med alle ting) Det er jeg enig i... Bortsett fra at Alla fører regnskap med alle ting da... Du har rett til å være uenig sist setning hvis du ikke er muslim Har ikke muslimer "rett" til å være uenig i det at Allah fører regnskap med alle ting? La oss nå si at en liberal troende muslim er overbevist om at Allah ikke er så nøye på dette med håndhilsning og at det holder å komme med et slapt håndtrykk i møte med nye mennesker? Jeg har en onkel som håndhilste så hardt at jeg fikk vondt... Hvor hard mener Allah det er lov å klemme? Og fører han noe "regnskap" over dette? Det ikke betyr at hilsen må være hånd til hånd......hilsen kan være “ord”, klem hvis hånden ble vondt .... når sier man”سَلاَمٌ عَلَيْكُمْ" fred være med deg....... betyr at vi lever sammen i fred.krig,vold og terror er forbud mellom dem,,,,,,,,, Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) وَإِذَا حُيِّيْتُم بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّواْ بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ حَسِيبًا (86) Surat alNisa 86(Koranen) (Når dere hilses med en hilsen, så svar med en ennu bedre, eller en tilsvarende. Allah fører regnskap med alle ting) Det er jeg enig i... Bortsett fra at Alla fører regnskap med alle ting da... Du har rett til å være uenig sist setning hvis du ikke er muslim Har ikke muslimer "rett" til å være uenig i det at Allah fører regnskap med alle ting? La oss nå si at en liberal troende muslim er overbevist om at Allah ikke er så nøye på dette med håndhilsning og at det holder å komme med et slapt håndtrykk i møte med nye mennesker? Jeg har en onkel som håndhilste så hardt at jeg fikk vondt... Hvor hard mener Allah det er lov å klemme? Og fører han noe "regnskap" over dette? Det ikke betyr at hilsen må være hånd til hånd......hilsen kan være “ord”, klem hvis hånden ble vondt .... når sier man”سَلاَمٌ عَلَيْكُمْ" fred være med deg....... betyr at vi lever sammen i fred.krig,vold og terror er forbud mellom dem,,,,,,,,, OK. Men for å bevege meg over i en litt mer seriøs måte å ordlegge meg på: Hvis jeg hadde innbilt meg at Allah fantes, og at Mohammed var hans Profet (og det som måtte høre med en slik tro) - Så ville jeg nok absolutt ikke trodd at han, Allah; som jeg da selvsagt ville ha antatt var universets smarteste og mest intelligente vesen, hadde brydd seg så alt for mye om hvordan vi mennesker hilser på hverandre. Ikke på den måten at han for eksempel ser frem til en gitt dommedag hvor han skal hogge av hendene på alle de menneskene som håndhilste på en middelmådig og/eller en dåre-aktig måte, eller at han hadde skåret ut tungen på dem som hadde med ord(!) gjort en utrolig dårlig jobb med å hilse noen. Det ville jeg ikke ha trodd... Altså; ikke på den måten at han bokstavelig talt "holder regnskap" over det. Det står jo i Koranen, men følgelig går det an å isteden forstå dette utsagnet som et uttrykk for at han satte/setter pris på at hans skapninger møter hverandre og at de hilser på hverandre på en god måte, altså i motsetning til å møte hverandre på mindre vennlige og gode måter... Som for eksempel med en bombe i hånden, eller gjemt i turbanen Det jeg mener er at hans Profet ('Fred være med ham', som jeg da ville sagt(...) =) sannsynligvis da hadde ment at han Allah hadde satt pris på at vi møter hverandre med vennlighet. Det ville jeg nok ha trodd, særlig dersom jeg også hadde trodd at denne Allah var god. Jeg har imidlertid hørt at denne Allah i motsetning til de kristnes Gud både er god og ond samtidig, og at muslimer av den grunnen ikke har noe problem med de store filosofenes problemstilling som kalles "Det ondes problem"... Med det kan man jo ikke være helt sikker, men hvis JEG hadde innbilt meg at Allah fantes, så ville jeg ha innbilt meg at han var god mot de som viste godhet, og ond mot de som viste ondskap, og var ondskapsfulle... For eksempel så hadde jeg nok vært overbevist om at en slik Herre ville ha straffet de ekstreme islamistene (Ja, jeg mener disse ekstreme grupperingene som sannsynligvis ikke har så alt for bred støtte av muslimer flest her i landet...) for de har jo gjort en svært god jobb med å legge hindringer i veien for rekrutteringen til Islam både her i Norge og Vesten forøvrig... Hvis Allah finnes, og det han virkelig vil: 'er fred', ja, så vil alle som handler på en måte som hindrer fred, og med det selvsagt motarbeider Allahs vilje, sannsynligvis måtte lide for dette... Med andre ord: Var jeg muslim så ville jeg nok ikke gjort annet enn å være snill og grei! =) سَلاَمٌ عَلَيْكُمْ Og en fortsatt god dag! Endret 27. februar 2012 av turbonello 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå