Gå til innhold

Å hilse er veldig viktig i islam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samtidig var det fin natur der

Det er stygt i midtøsten, bare steinørken og busker, og en og annen elv. Tyrkia er unntaket.

Feil feil feil. Det er ekstremt vakker natur.

 

Hvor da? Hvilke land er det som har fin natur? Det er jo ingen skoger nesten. Marokko har noen fine daler, vet jeg.

Men hvor har du vært?

Lenke til kommentar

Har vært borti utrolig mange muslimer (mulig de utmerker seg spesielt uhøffelige i Drammen, hva vet jeg...?) som tror at deres kultur og væremåte er det eneste riktige og deres forakt for norsk kultur ligger i tjukke lag på utsiden av dem der de forsøker å fornærme etniske nordmenn så de ikke forstår at de blir fornærmet ved å rekke frem venstre hånd når de skal hilse. Til og med god voksne muslimer jeg har møtt har forsøkt dette trikset for å ha noe å le av etterpå.... Ved en anledning jeg ble tilbudt å hilse på en muslims venstre hånd bare gliste jeg like falskt som han og viste fingren og når HAN ble fornærmet spilte jeg "dum som et stykke brød" og påsto at det var slik vi hilste når vi var ordentlig høffelige.. Tror han skjønte tegninga da, for han ga seg med det...

 

Så nei, jeg er delt i mine oppfattninger om hvor både høffelige de er og hvor renslige de er...

 

Har jobbet sammen med tre irakere oppover som alle luktet skikkelig kvalmt av en miks av hvitløk, piss og flere dager gammel svette og de fleste i den eldre garden lukter faktisk slik på bussen eller i butikken... (Mulig at de er spesielt frafallne når de kommer opp i en viss alder, jeg vet ikke...). Den yngre garden derimot er nok langt mer renslige, men også mindre muslimske, av en eller annen grunn...

 

Så jeg ser faktisk ingen grunn til å forherlige den muslimske høffeligheten jeg.... For alt for ofte har jeg møtt på muslimer som er mer opptatt av å være uhøffelige enn høffelige, nedlatende isteden for imøtekommende og urenslige isteden for rene.... Så jeg er litt delt der....

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Begynner å tenke på at man kan velge mellom høflighet og ytringsfrihet, hvilken vil man ha? Hvilken har muslimene? Da kan det vere at muslimenes høflighet ikke akkurat er så utrolig positiv uansett.

 

Ser det RWS har skrevet, virker som muslimer med ytrinsfrihet er direkte rasshøl, mens muslimer uten ytringsfrihet er høflige ^^

Lenke til kommentar

Ja, profeten Mohammed vektla hygiene. For eksempel så har man i islam en skitten side og en ren side. Den skitne siden er venstre og man bruker venstre hånd for å holde pikken når man pisser og for å tørke seg i ræva.

 

I dag bruker vi derimot såpe som er langt bedre enn å gå rundt med en skitten venstrehånd.

 

Jeg er ikke muslim og tror de fleste muslimer vil mislike at jeg prøver å beskriver "oppskriften" for deres adferd og etikk. Denne religionen har også en vakker, poetisk og innbydende side.

Hva er du da? Dette er jo en ren reklamekampanje for islam. Én ting er å misjonere, noe annet er å seile under falskt flagg.

Hva heter det... Taqiyya?

Endret av Strappado
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det finne ikke flere versjoner av koranen i sin arabiske form.

Fordi de ble brent.

Det fantes flere versjoner, men ikke nå lengre.

 

Ja, det var vel kaliph Uthman som i år 650 beordret brenning av ulike versjoner. Men etter 650 så er det vel bare små gramatiske forskjeller mellom ulike versjoner fra 700-tallet.

Lenke til kommentar

Det finne ikke flere versjoner av koranen i sin arabiske form.

Fordi de ble brent.

Det fantes flere versjoner, men ikke nå lengre.

 

Ja, det var vel kaliph Uthman som i år 650 beordret brenning av ulike versjoner. Men etter 650 så er det vel bare små gramatiske forskjeller mellom ulike versjoner fra 700-tallet.

Og det er nettopp dette jeg finner så utrolig håpløst i spesielt islam, for hvem er det egentlig som har noen tro på at en allmektig og allvitende gud ville henvendt seg med sitt ENESTE OG SISTE SANNE BUDSKAP til en fyr som den guden VISSTE ikke kunne lese eller skrive eller kom til å skrive noed en dritt av det som den guden fortalte før fyren var død... Så dum er det ikke mulig for en gud å være rett og slett, det nekter jeg å tro, så hvorfor i all verden henvendte han seg ikke bare direkte til de som faktisk SKREV koranen da?

 

Hvorfor dette håpløse mellomleddet av en eplepsi syk, pedofil og maktsyk stakkar som helt åpenbart var ute etter makt og ønsket seg arabernes egen bibel?

 

Er jo helt absurd å tro at en gud som står for den kompleksiteten i universet ville vært så dum at han ville ha henvendt seg til muhammed ihvertfall, den kjøper jeg rett og slett ikke... Hvis han er så allmektig og allvitende, hvorfor henvender han seg ikke direkte til folk isteden da?

 

"Muslimer etterlever muhammed"... Ha ha, det var jammen ikke stort å etterleve, det må jeg si... Syntes derimot SYND på muslimske jenter som blir giftet bort til gamle griser lenge før de er kjønnsmodne fordi "forbildet" deres hadde sex med en unge... Så nei du, hvis dette er hva islam har å tilby så blir ihvertfall ikke jeg imponert.... Tvert i mot er det vel snakk om en større landeplage enn de to eldre landeplagene av samme sorten, ignorant ørken religion er hva dette er....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva er du da? Dette er jo en ren reklamekampanje for islam. Én ting er å misjonere, noe annet er å seile under falskt flagg.

Hva heter det... Taqiyya?

 

 

Islam har noen tiltalende sider. Det holder ikke å bare tegne bilder med djevelhorn på hodene til muslimer.

 

Poenget er ikke så mye om muslimer holder penis med venstre hånd når de pisser, men at deres atferd og tale er diktert av de imiterer profeten Mohammed.

 

Og det kan jo være greit for deg neste gang når du ser en muslim å prøve å legge merke til noen av disse hverdagslige tingene. Går han med kun en ring? Smiler han når han prater med deg? Er klærne helt ren og strøkne?

 

 

Fra Sahih Bukhari:

 

 

Narrated by Anas

 

Once the Iqama was pronounced and the Prophet was talking to a man (in a low voice) in a corner of the mosque and he did not lead the prayer till (some of) the people had slept (dozed in a sitting posture) .

 

Volume 3, Book 50, Number 891 :

Narrated by Al-Miswar bin Makhrama and Marwan

........ skin; if he ordered them they would carry his orders immediately; if he performed ablution, they would struggle to take the remaining water; and when they spoke to him, they would lower their voices and would not look at his face constantly out of respect....

 

 

Synes du ikke det er viktig å vite hvorfor muslimer ofte prater med en lav, neste hviskende stemme?

 

Det er få muslimer som virkelig har en dyp og høylytt røst, med mindre de blir redde eller er sinte.

Lenke til kommentar

Det er få muslimer som virkelig har en dyp og høylytt røst, med mindre de blir redde eller er sinte.

Du har åpenbart aldri vært på jernbane stasjonen eller torvet i Drammen skjønner jeg... Der står de å kakler arabisk så du kan høre dem flere ti talls meter unne mens de står og ser på folk... Så en kan jo lure på hva de driver meg og hva de snakker om.....

 

Nei, islam har virkelig ikke mange tiltalende sider... Det er en dødskult fra middelalderen som er så rotete og selvmotsigende at du faktisk MÅ mangle store deler av et moderne samfunns informasjon for å tro det....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og det er nettopp dette jeg finner så utrolig håpløst i spesielt islam, for hvem er det egentlig som har noen tro på at en allmektig og allvitende gud ville henvendt seg med sitt ENESTE OG SISTE SANNE BUDSKAP til en fyr som den guden VISSTE ikke kunne lese eller skrive eller kom til å skrive noed en dritt av det som den guden fortalte før fyren var død... Så dum er det ikke mulig for en gud å være rett og slett, det nekter jeg å tro, så hvorfor i all verden henvendte han seg ikke bare direkte til de som faktisk SKREV koranen da?

 

Hvorfor dette håpløse mellomleddet av en eplepsi syk, pedofil og maktsyk stakkar som helt åpenbart var ute etter makt og ønsket seg arabernes egen bibel?

 

Jeg preker ikke muslimers livssyn. Hva jeg prøver å gjøre er å beskrive islamsk kultur. Dette er mennesker fra en av de eldste kulturene i verden. Din kritikk av Mohammed og islam rokker ikke ved det faktum at det er millioner av mennesker som oppfatter Mohammed som det perfekte menneske.

 

Og det ved å bedre skjønne hvor de kommer fra, så kan du lettere forutsi muslimers reaksjoner og handlemåte. Selv om du er en erkemotstander av islam, så betyr ikke det at du kan ignorere de sterke sidene ved motstanderen din.

 

Og en av disse sidene er at islam vektlegger høflighet.

Lenke til kommentar

Det er få muslimer som virkelig har en dyp og høylytt røst, med mindre de blir redde eller er sinte.

Du har åpenbart aldri vært på jernbane stasjonen eller torvet i Drammen skjønner jeg... Der står de å kakler arabisk så du kan høre dem flere ti talls meter unne mens de står og ser på folk... Så en kan jo lure på hva de driver meg og hva de snakker om.....

 

Men da kan du prøve å spørre deg hvilke mekanismer er det som gjør dem høylytte og hva er det som motiverer disse menneskene?

 

Profeten Mohammed var en pragmatiker/opportunist og han ble mer hardhendt des større makt han fikk. Folkene ved jerbanestajonen føler seg antagelig mektige.

 

Det betyr derimot ikke at hvis du møtte dem på tomannshånd at de ikke kan være veldig smilende lavmælte og høflige.

Lenke til kommentar

Det er nok mange som har lagt merke til hvor høflige muslimer er. Og grunnen er simpelten at de følger profeten Mohammeds eksempel. Mohammed selv ble omtalt som en person som smilte mye, og muslimer prøver defor å imitere hans atferd.

 

En hadith fra Sahih Bukhari:

 

 

" I heard Al-Bara' bin 'Azib saying, "The Prophet orders us to do seven things and prohibited us from doing seven other things." Then Al-Bara' mentioned the following:-- (1) To pay a visit to the sick (inquiring about his health), (2) to follow funeral processions, (3) to say to a sneezer, "May Allah be merciful to you" (if he says, "Praise be to Allah!"), (4) to return greetings, (5) to help the oppressed, (6) to accept invitations, (7) to help others to fulfill their oaths. (See Hadith No. 753, Vol. 7)"

 

Denne hadithen forteller også hvorfor det er så mange mennesker i muslimske begravelser. Muslimer er simpelten forpliktet til å akseptere innbydelser til begravelser.

 

Sunni betyr å følge Mohammeds eksempel og sunni-muslimer imiterer profeten mohammed i både tale og adferd. For eksempel så brukte ikke Mohammed å banne og han smilte mye, så derfor vil du se denne atferden fra muslimer. Dette er også noe av grunnen til at de blir opprørt over Mohammed-tegninger. Når man gjør narr av Mohammed så gjør man også narr av alle muslimers adferd.

Anders Behring Breivik var/er også en person som smilte mye og som var høffelig mot de han møtte på.. Er ekstremt opptatt av hvordan han ser ut, og hvordan han blir sett av andre.

 

Når man gjør narr av Muhammed, så gjør man narr av muslimenes store helt, og dermed gjør man indirekte narr av muslimene selv...

 

Hadde Muhammed virkelig vært perfekt, ville man ikke kunnet gjort narr av ham...

 

Men er det uansett noen grunn til å reagere på en ekstrem barnslig og primitiv måte? Er det grunn til å bli ildsinte og overfølsomme på en slik måte at de minner mer om primitive jungeldyr enn siviliserte mennesker???

 

Å fyttirakkern så utrolig tåpelig det er når noen forsøker å etterape denne profeten! Fytterakkern så utrolig primitivt!!! Hvis den gamle profeten benyttet seg av en trepinne å pusse tennene med, ja, så må etterfølgerne også gjøre det - og da på bekostning hvite tenner(...)

...Så utrolig latterlige greier...

 

Muslimer slikker sin store helt oppover ryggen... Den evige arabiske diktatoren som i sin tid ønsket å kontrolere og styre hele verdenen både i sin egen tid og i all ettertid. Stormannsgalskap kaller man det! ...Han var ikke så ulik andre av oldtidens herskere; Han hadde bare forstått hvordan de jødiske profetene og kongene hadde fått makt... Nettopp ved å bruke store ord, og blande inn universets store Gud inn i det hele og lagt ord i munnen på ham. Jeg er fullstendig overbevist om at Muhammed ikke var en "troende" slik muslimer er troende... Jeg tror han visste hva slags makt han kunne få dersom han sa at disse ordene kom direkte fra den høyeste Gud, og at han benyttet anledningen til å gjøre seg selv til talsmann for denne Guden, slik at hans ord (meninger, synsinger om hvordan ting bør fungere, og hva slags regler folk burde følge etc) ble en lov.

 

Det er aldri noen Gud som har sagt noe til Muhammed... Alt som står i Koranen har han funnet på selv ut av sitt eget hode. Hvis folk er så dumme at de ikke innser dette, så kan de gjerne være det for min del... Jeg håper i alle fall at fornuften seirer til slutt!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Og det er nettopp dette jeg finner så utrolig håpløst i spesielt islam, for hvem er det egentlig som har noen tro på at en allmektig og allvitende gud ville henvendt seg med sitt ENESTE OG SISTE SANNE BUDSKAP til en fyr som den guden VISSTE ikke kunne lese eller skrive eller kom til å skrive noed en dritt av det som den guden fortalte før fyren var død... Så dum er det ikke mulig for en gud å være rett og slett, det nekter jeg å tro, så hvorfor i all verden henvendte han seg ikke bare direkte til de som faktisk SKREV koranen da?

 

Hvorfor dette håpløse mellomleddet av en eplepsi syk, pedofil og maktsyk stakkar som helt åpenbart var ute etter makt og ønsket seg arabernes egen bibel?

 

Jeg preker ikke muslimers livssyn. Hva jeg prøver å gjøre er å beskrive islamsk kultur. Dette er mennesker fra en av de eldste kulturene i verden.

 

TurboEdit: Jeg leste feil! Beklager det. :S

Du sa eldste ... ikke edeleste...

En av de edleste kulturen i verden, ja... Muslimene er noen av de mest overtroiske menneskene i hele verden. Overtro er ingen edel ting, vet du... Det er en primitiv ting Det er ikke noe edelt ved gå i ring rundt en Kaba heller, spessielt ikke når mange mennesker blir tråkket i hjel hver gang de gjør dette religiøse ritualet sitt...

 

 

 

Din kritikk av Mohammed og islam rokker ikke ved det faktum at det er millioner av mennesker som oppfatter Mohammed som det perfekte menneske.

Disse milionene med mennesker har store vrangforestillinger, og deres religion burde kritiseres i hjel, slik at vi i fremtiden kan slippe en del problemer relatert til denne overtroen.

 

Og det ved å bedre skjønne hvor de kommer fra, så kan du lettere forutsi muslimers reaksjoner og handlemåte. Selv om du er en erkemotstander av islam, så betyr ikke det at du kan ignorere de sterke sidene ved motstanderen din.

 

Og en av disse sidene er at islam vektlegger høflighet.

De er kanskje høffelige, men det virker ikke, ut i fra det du sier, som om det er noe de er ut i fra seg selv, men at de er det fordi de må, fordi profeten var høffelig. (Noe som egentlig blir ganske overfladisk og med at han (Muhammed) var en stormannsgal massemorder og pedofil)

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Anders Behring Breivik var/er også en person som smilte mye og som var høffelig mot de han møtte på.. Er ekstremt opptatt av hvordan han ser ut, og hvordan han blir sett av andre.

 

Når man gjør narr av Muhammed, så gjør man narr av muslimenes store helt, og dermed gjør man indirekte narr av muslimene selv...

 

Det er aldri noen Gud som har sagt noe til Muhammed... Alt som står i Koranen har han funnet på selv ut av sitt eget hode. Hvis folk er så dumme at de ikke innser dette, så kan de gjerne være det for min del... Jeg håper i alle fall at fornuften seirer til slutt!

 

Det er rimelig å tro at Behring Breiviks høflighet også var påvirket av hans oppvekst med muslimer. Breivik vokste ikke opp i et vakuum. Han vokste opp i et multi-kulturelt Oslo.

 

Tenk deg selv om du fra dine barsnben av har lært å gre håret ditt fra ytterste høyre side osv fordi dette hvar hva profeten gjorde. Og dine foreldre følger hans eksempel etter beste evne. Det er klart at når Mohammed er den store autoriteten som alle i islam underkaster seg, så er det hårsårt om noen driter ham ut. Islam har alltid hatt dødstraff for Mohammed-fornærmelse. På samme måte som majestetsfornærmelse kunne bli straffet med døden i vår historie.

 

Videre så er lignende reaksjon på fornærmelse av profeten beskrevet i hadith. Mohammed fikk en jødisk dikter snikmyrdet av sine gamle venner:

 

Volume 5, Book 59, Number 369 :

Narrated by Jabir bin 'Abdullah

 

Allah's Apostle said, "Who is willing to kill Ka'b bin Al-Ashraf who has hurt Allah and His Apostle?" Thereupon Muhammad bin Maslama got up saying, "O Allah's Apostle! Would you like that I kill him?" The Prophet said, "Yes," Muhammad bin Maslama said, "Then allow me to say a (false) thing (i.e. to deceive Kab). "The Prophet said, "You may say it." Then Muhammad bin Maslama went to Kab and said, "That man (i.e. Muhammad demands Sadaqa (i.e. Zakat) from us, and he has troubled us, and I have come to borrow something from you." On that, Kab said, "By Allah, you will get tired of him!" Muhammad bin Maslama said, "Now as we have followed him, we do not want to leave him unless and until we see how his end is going to be. Now we want you to lend us a camel load or two of food." (Some difference between narrators about a camel load or two.) Kab said, "Yes, (I will lend you), but you should mortgage something to me." Muhammad bin Mas-lama and his companion said, "What do you want?" Ka'b replied, "Mortgage your women to me." They said, "How can we mortgage our women to you and you are the most handsome of the 'Arabs?" Ka'b said, "Then mortgage your sons to me." They said, "How can we mortgage our sons to you? Later they would be abused by the people's saying that so-and-so has been mortgaged for a camel load of food. That would cause us great disgrace, but we will mortgage our arms to you." Muhammad bin Maslama and his companion promised Kab that Muhammad would return to him. He came to Kab at night along with Kab's foster brother, Abu Na'ila. Kab invited them to come into his fort, and then he went down to them. His wife asked him, "Where are you going at this time?" Kab replied, "None but Muhammad bin Maslama and my (foster) brother Abu Na'ila have come." His wife said, "I hear a voice as if dropping blood is from him, Ka'b said. "They are none but my brother Muhammad bin Maslama and my foster brother Abu Naila. A generous man should respond to a call at night even if invited to be killed." Muhammad bin Maslama went with two men. (Some narrators mention the men as 'Abu bin Jabr. Al Harith bin Aus and Abbad bin Bishr). So Muhammad bin Maslama went in together with two men, and sail to them, "When Ka'b comes, I will touch his hair and smell it, and when you see that I have got hold of his head, strip him. I will let you smell his head." Kab bin Al-Ashraf came down to them wrapped in his clothes, and diffusing perfume. Muhammad bin Maslama said. " have never smelt a better scent than this. Ka'b replied. "I have got the best 'Arab women who know how to use the high class of perfume." Muhammad bin Maslama requested Ka'b "Will you allow me to smell your head?" Ka'b said, "Yes." Muhammad smelt it and made his companions smell it as well. Then he requested Ka'b again, "Will you let me (smell your head)?" Ka'b said, "Yes." When Muhammad got a strong hold of him, he said (to his companions), "Get at him!" So they killed him and went to the Prophet and informed him. (Abu Rafi) was killed after Ka'b bin Al-Ashraf."

 

 

Dette var et tilfelle hvor en jødisk poept i Medina hadde fornærmet profeten og muslimene. Mohammed beordret ham derfor snikmyrdet.

 

De som prøver å drepe karikaturtegneren følger i virkeligheten bare Moahmmeds eksempel.

Endret av Ergod
Lenke til kommentar

 

Hva er du da? Dette er jo en ren reklamekampanje for islam. Én ting er å misjonere, noe annet er å seile under falskt flagg.

Hva heter det... Taqiyya?

 

 

Islam har noen tiltalende sider. Det holder ikke å bare tegne bilder med djevelhorn på hodene til muslimer.

 

Poenget er ikke så mye om muslimer holder penis med venstre hånd når de pisser, men at deres atferd og tale er diktert av de imiterer profeten Mohammed.

 

Og det kan jo være greit for deg neste gang når du ser en muslim å prøve å legge merke til noen av disse hverdagslige tingene. Går han med kun en ring? Smiler han når han prater med deg? Er klærne helt ren og strøkne?

 

 

Fra Sahih Bukhari:

 

 

Narrated by Anas

 

Once the Iqama was pronounced and the Prophet was talking to a man (in a low voice) in a corner of the mosque and he did not lead the prayer till (some of) the people had slept (dozed in a sitting posture) .

 

Volume 3, Book 50, Number 891 :

Narrated by Al-Miswar bin Makhrama and Marwan

........ skin; if he ordered them they would carry his orders immediately; if he performed ablution, they would struggle to take the remaining water; and when they spoke to him, they would lower their voices and would not look at his face constantly out of respect....

 

 

Synes du ikke det er viktig å vite hvorfor muslimer ofte prater med en lav, neste hviskende stemme?

 

Det er få muslimer som virkelig har en dyp og høylytt røst, med mindre de blir redde eller er sinte.

 

Så er de vel stort sett redde eller sinte.

 

Men du svarte meg ikke på spørsmålet om hva du er selv. Jeg får bare en følelse av at du har kommet ens ærende til dette forumet for å skryte av islam, og det er uvanlig om du selv ikke er muslim. Du får bare misjonere, men det er kjipt å gjøre det på falske premisser.

Lenke til kommentar

 

Disse milionene med mennesker har store vrangforestillinger, og deres religion burde kritiseres i hjel, slik at vi i fremtiden kan slippe en del problemer relatert til denne overtroen.

 

De er kanskje høffelige, men det virker ikke, ut i fra det du sier, som om det er noe de er ut i fra seg selv, men at de er det fordi de må, fordi profeten var høffelig. (Noe som egentlig blir ganske overfladisk og med at han (Muhammed) var en stormannsgal massemorder og pedofil)

 

Om du mener at islam kan "kritisere ihjel" så er du ganske så naiv. Det du beskriver som overto, er virkelighet for disse menneskene.

 

Også Norge er basert på myter om det norske folk, vinkingetiden og vår kristne kulturarv. Du kan ikke fjerne en 1000 år gamml kulturarv i en håndvending.

 

For eksempel så er det mange nordmenn som føler stolthet over vikingene, på tross av at de var noen voldelige barbarer som drakk, voldtok og drepte.

 

Å hilse er en dyd i islam. Det er en måte å komme inn himmelen istedetfor helvete på. Derimot så kommer man ikke inn i himmelen i islam ved å gjøre mange gode ting. Det er ved å underkaste seg Gud at man øker sjansen for et evig liv med 72 jomfruer. Islam handler om moderasjon, ærbarhet og renhet.

Lenke til kommentar

 

 

Men du svarte meg ikke på spørsmålet om hva du er selv. Jeg får bare en følelse av at du har kommet ens ærende til dette forumet for å skryte av islam, og det er uvanlig om du selv ikke er muslim. Du får bare misjonere, men det er kjipt å gjøre det på falske premisser.

 

Det er ingen grunn til mistenkeligjøre meg bare fordi jeg sier at å hilse regnes om en dyd i islam. Tvertimot, du kan skaffe deg en langt bedre innsikt i islam om du setter deg inn i disse sidene av religionen.

 

Mange av terroristene fra 11.september ble beskrevet som høflige og lavmælte. Hadde du blitt invitert av Osama bin Laden og hatt status som gjest, så ville han vært meget gjestfri med deg og servert den beste maten han hadde.

 

Men du tenker vel bare at muslimer er barbarer som sprenger bomber.

Lenke til kommentar

Mange av terroristene fra 11.september ble beskrevet som høflige og lavmælte. Hadde du blitt invitert av Osama bin Laden og hatt status som gjest, så ville han vært meget gjestfri med deg og servert den beste maten han hadde.

 

Men du tenker vel bare at muslimer er barbarer som sprenger bomber.

Så lenge man ikke har feil tro ja. Eller feil seksuell legning.

 

Fint at de liker å hilse, men det hjelper ingenting om de ønsker å forby deg å leve livet ditt slik du ønsker, kun fordi de har en gud som mener noe annet.

For eksempel så er det mange nordmenn som føler stolthet over vikingene, på tross av at de var noen voldelige barbarer som drakk, voldtok og drepte.

Men det er ingen nordmenn som mener at Håkon Adelstensfostre er det perfekte mennesket som alle andre burde etterligne til hver minste detalj idag. En vesentlig forskjell. Når vi ser tilbake til historien, så kan vi si at deler av den var relativt bra. Når muslimer ser tilbake til sin historie, så sier de at det var absolutt best.

Endret av Griffar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anders Behring Breivik var/er også en person som smilte mye og som var høffelig mot de han møtte på.. Er ekstremt opptatt av hvordan han ser ut, og hvordan han blir sett av andre.

 

Når man gjør narr av Muhammed, så gjør man narr av muslimenes store helt, og dermed gjør man indirekte narr av muslimene selv...

 

Det er aldri noen Gud som har sagt noe til Muhammed... Alt som står i Koranen har han funnet på selv ut av sitt eget hode. Hvis folk er så dumme at de ikke innser dette, så kan de gjerne være det for min del... Jeg håper i alle fall at fornuften seirer til slutt!

Det er rimelig å tro at Behring Breiviks høflighet også var påvirket av hans oppvekst med muslimer.

Det er da vel ikke rimelig å tro... Nå er ikke muslimer mer høffelige enn andre, noe jeg ser du ymter innpå... Det er så bullshit som det får blitt!

 

Mange muslimer kan selvsagt være høffelige, og kanskje flertallet av alle muslimer, men så er også flertallet av alle kristne, eller buddhister, og så videre...

 

Breivik vokste ikke opp i et vakuum. Han vokste opp i et multi-kulturelt Oslo.

Ja, hva så? I dag er han en massemorder, på lik linje med Hitler, Stalin, Profeten Muhammed, og så videre... Hitler var også høffelig. Stalin var det også. Hilste som regel alltid... Hitler hadde jo til og med utviklet sin egen måte å hilse på.., høffelig var han...

 

Tenk deg selv om du fra dine barsnben av har lært å gre håret ditt fra ytterste høyre side osv fordi dette hvar hva profeten gjorde.

Noe som igjen blir så latterlig for meg at jeg må vri meg i smerte når jeg hører det.

Man gjør noe fordi den store helten gjorde det(...)

 

Og dine foreldre følger hans eksempel etter beste evne.

 

adolf-hitler-743.jpg

 

 

Det er klart at om Mohammed er den store autoriteten som aalle i islam underkaster seg, så er det hårsårt om noen driter ham ut.

Ja, de er hårsåre og oppfører seg som apekatter...

Hvis man henger ut de kristnes store forbilde Jesus, som da er autoriteten alle kristne underkaster seg, så er ikke de så hårsåre som det muslimene er når deres store helt og forbilde blir hengt ut... Noen blir nok det, men ikke i så stor skala...

 

Islam har alltid hatt dødstraff for Mohammed fornørmelse.

...Noe som i seg selv er helt på trynet idiotisk! Og ekstremt kritikkverdig!

 

På samme mpte som majestetsfornærmelse kunne bli straffet med døden i vår historie.

Ja, det er helt latterlig... Men vi holder ikke på sånn nå lengere... Vi har tross alt kommet litt lengere enn det(...)

 

Videre så er lignende reaksjon på fornermelse av profeten beskrevet i hadith:

En skrift som er skrevet av en eller flere overtroiske barbarer 800 år etter "kristendommens fødsel", i et land hvor den polyteistiske overtroen var ekstremt stor, og hvor folk trodde på alt det mest tåpelige du kan tenke deg...

 

TL;DR

 

Volume 5, Book 59, Number 369 :

Narrated by Jabir bin 'Abdullah

 

Allah's Apostle said, "Who is willing to kill Ka'b bin Al-Ashraf who has hurt Allah and His Apostle?" Thereupon Muhammad bin Maslama got up saying, "O Allah's Apostle! Would you like that I kill him?" The Prophet said, "Yes," Muhammad bin Maslama said, "Then allow me to say a (false) thing (i.e. to deceive Kab). "The Prophet said, "You may say it." Then Muhammad bin Maslama went to Kab and said, "That man (i.e. Muhammad demands Sadaqa (i.e. Zakat) from us, and he has troubled us, and I have come to borrow something from you." On that, Kab said, "By Allah, you will get tired of him!" Muhammad bin Maslama said, "Now as we have followed him, we do not want to leave him unless and until we see how his end is going to be. Now we want you to lend us a camel load or two of food." (Some difference between narrators about a camel load or two.) Kab said, "Yes, (I will lend you), but you should mortgage something to me." Muhammad bin Mas-lama and his companion said, "What do you want?" Ka'b replied, "Mortgage your women to me." They said, "How can we mortgage our women to you and you are the most handsome of the 'Arabs?" Ka'b said, "Then mortgage your sons to me." They said, "How can we mortgage our sons to you? Later they would be abused by the people's saying that so-and-so has been mortgaged for a camel load of food. That would cause us great disgrace, but we will mortgage our arms to you." Muhammad bin Maslama and his companion promised Kab that Muhammad would return to him. He came to Kab at night along with Kab's foster brother, Abu Na'ila. Kab invited them to come into his fort, and then he went down to them. His wife asked him, "Where are you going at this time?" Kab replied, "None but Muhammad bin Maslama and my (foster) brother Abu Na'ila have come." His wife said, "I hear a voice as if dropping blood is from him, Ka'b said. "They are none but my brother Muhammad bin Maslama and my foster brother Abu Naila. A generous man should respond to a call at night even if invited to be killed." Muhammad bin Maslama went with two men. (Some narrators mention the men as 'Abu bin Jabr. Al Harith bin Aus and Abbad bin Bishr). So Muhammad bin Maslama went in together with two men, and sail to them, "When Ka'b comes, I will touch his hair and smell it, and when you see that I have got hold of his head, strip him. I will let you smell his head." Kab bin Al-Ashraf came down to them wrapped in his clothes, and diffusing perfume. Muhammad bin Maslama said. " have never smelt a better scent than this. Ka'b replied. "I have got the best 'Arab women who know how to use the high class of perfume." Muhammad bin Maslama requested Ka'b "Will you allow me to smell your head?" Ka'b said, "Yes." Muhammad smelt it and made his companions smell it as well. Then he requested Ka'b again, "Will you let me (smell your head)?" Ka'b said, "Yes." When Muhammad got a strong hold of him, he said (to his companions), "Get at him!" So they killed him and went to the Prophet and informed him. (Abu Rafi) was killed after Ka'b bin Al-Ashraf."

...Skrevet av en ørken-nomade for godt over tusen år siden, da folk levde i primitiv uvitenhet, som igjen er veldig likt som primitive ørkenfolk lever den dag i dag, tilsynelatende ubesmittet av den moderne verdenen...

 

Dette var et tilfelle hvor en jødisk poept i Medina hadde fornærmet profeten og muslimene. Mohammed beordret ham derfor snikmyrdet.

 

De som prøver å drepe karikaturtegneren følger i virkeligheten bare Moahmmeds eksempel.

....Og så kunne han dra til helvete med sin overfladiske "høffelighet" ... Det er ting her i livet som betyr mer enn å være skinnhellig... Muhammed var kanskje "ren" på utsiden, men "pil råtten" på innsiden... I et samfunn preget av lovløshet, var denne Muhammed stor.. Han kunne leve lenge på frykt og uvitenhet, samt en stor dose med overtro blandt de som støttet ham... Men Muhammed var egentlig en gal mann, og det ser man jo om man blar litt i Koranen... Muhammed skrev Koranen, og Anders Behring Breivik skrev manifestet sitt.. De begge hadde politiske agendaer og ville forandre samfunnet. Det finnes her utrolig mange likheter. Flere likheter enn ulikheter...

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...