Gå til innhold

Statistikk og formeninger om ABB

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle dele litt statistikk med dere siden jeg ikke klarer å finne på noe annet. Til opplysning så husker jeg hvor mange som sa at man ikke skulle bruke tid på ABB men heller bearbeide det som hadde skjedd. Jeg har søkt på "ABB" og "Anders Breivik" for å finne ut hvor mye oppmerksomhet denne gutten har fått.

Det er ufattelig hvor mye oppmerksomhet han har fått og det viser jo at det må være stor interesse for han.

-diskusjon.no

ABB: 9620 resultater

Anders Breivik: 695 resultater

-vg.no

ABB: 2200 resultater

Anders Breivik: 98100 resultater

-aftenposten.no

ABB: 2380 resultater

Anders Breivik: 51700 resultater

-dagbladet.no

ABB: 725 resultater

Anders Breivik: 107000 resultater

-bt.no

ABB: 200 resultater

Anders Breivik: 440000 resultater

-rb.no

ABB: 542 resultater

Anders Breivik: 1410 resultater

Endret av Stappi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg er det vel at jeg finner det fasinerende at et menneske kan nå et slikt nivå av galskap og idioti.

De fleste andre horrible handlinger gjort gjennom tidene er til sammenligning lettere å forklare, gjennom ting som ren grådighet og likegyldig for andre mennesker, i hodet til Breivik vet jeg neimen ikke hva som rører seg.

Ellers er det jo naturlig nok at han får stor oppmerksomhet i norske medier, ettersom dette er den største voldshandlingen her i landet siden andre verdenskrig.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare i norske medier. Også andre steder som jeg har besøkt høsten 2011 var fokuset på ABB stort og det er Sverige, Danmark, Canada og Holland.

Når jeg spiller poker eller morpg og folk ser at jeg er norsk så kommer det ofte noe sånn som "all norwegians is psycho killers" eller at folk spør meg diverse spørsmål. Slik var det også "in the real life" når jeg møtte folk og sa jeg var norsk så var det alltid spørsmål om han.

Han har fått ufattelig mye oppmerksomhet andre steder også.

Lenke til kommentar

Såklart vil det være mye interesse rundt dette. Er jo den verste massemorderen på lang tid!!

så du mener at det han gjorde var værre enn det som har skjedd andre steder i verden?

Det har ingen påstått, men me er nordmenn og lev i Norge. Klart ei sånn hending får større merksemd enn liknande tragedier i andre land. Om ein skal sjå på antall døde så er 22. juli ein større sak i norsk media og for dei fleste nordmenn enn massemord av ein gerilja i midtausten.

Det er naturleg at ABB får mykje merksemd etter ei sånn handling.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telegraph (Storbritannia) kaller Breivik "the quiet and modest man who became peacetime Europe's worst mass killer".

Altså verste morder i Europas fredstid. Det er faktisk temmelig oppsiktsvekkende. Selvfølgelig vier man slikt oppmerksomhet i lille, fredelige Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...