miknira Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Har formatert en md0 raid1 partisjon med nilfs2 og har slettet data på denne partisjonen. Prøvd å kjøre nilfs_cleanerd /dev/md0 med og uten p bryteren men df -h viser det samme. du -h viser det som skal være riktig. Vet at dette var et problem i verson 1 av nilfs. Noen som har noe erfaring med dette og kanskje en mulig løsning ??? Har prøvd på flere pcer også med samme resultat. Finner lite info om dette problemet på nettet også Endret 2. januar 2012 av miknira Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 I og med at det er snakk om ett filsystem med snapshots, så må du nok fjerne gamle snapshots. Og utifra hva jeg kan se, så må du nok frem med rmcp kommandoen(Uten at jeg har brukt nilfs2 selv). Lenke til kommentar
miknira Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Nå lager vel egentlig Nilfs2 bare kontinuerlige checkpoints da som du selv kan omgjør til snapshots manuellt. Jeg har ikke tatt noen snapshot enda og jeg har også slettet alle checkpoints også så det er ingen snapshots der som tar opp plass. Begynner å misstenke om df -h ikke viser riktig på Nilfs2 også siden jeg la innpå en større fil på partisjonen enn det df -h oppgav at det var plass til Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Har ikke noe svar - men er litt nysgjerrig på hvorfor du bruker nilfs2 og hva det er "bra" på? Lenke til kommentar
miknira Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Nei hadde egentlig brukt openindiana med zfs på disken istedet hadde det ikke vært for at jeg var nødt å bruke linux. Bruker Nilfs2 for å ha muligheten til å ta snapshot av virtualbox vm for backup. Ser ut som feilen kan være en bug . Skal prøve nå med Nilfs-tools-2.1 Lenke til kommentar
miknira Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Fikk fortgang i garbage collector med nilfs-clean -S 1 /dev/md2 som var i Nilfs-tools-2.1 pakken. Da begynte endelig den å frigjøre plass på disken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå