Gå til innhold

Nilfs2 partisjon som ikke minker

Anbefalte innlegg

Har formatert en md0 raid1 partisjon med nilfs2 og har slettet data på denne partisjonen. Prøvd å kjøre nilfs_cleanerd /dev/md0 med og uten p bryteren men df -h viser det samme. du -h viser det som skal være riktig. Vet at dette var et problem i verson 1 av nilfs. Noen som har noe erfaring med dette og kanskje en mulig løsning ??? :) Har prøvd på flere pcer også med samme resultat. Finner lite info om dette problemet på nettet også

Endret av miknira
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå lager vel egentlig Nilfs2 bare kontinuerlige checkpoints da som du selv kan omgjør til snapshots manuellt. Jeg har ikke tatt noen snapshot enda og jeg har også slettet alle checkpoints også så det er ingen snapshots der som tar opp plass. Begynner å misstenke om df -h ikke viser riktig på Nilfs2 også siden jeg la innpå en større fil på partisjonen enn det df -h oppgav at det var plass til :p

Lenke til kommentar

Nei hadde egentlig brukt openindiana med zfs på disken istedet hadde det ikke vært for at jeg var nødt å bruke linux. Bruker Nilfs2 for å ha muligheten til å ta snapshot av virtualbox vm for backup. Ser ut som feilen kan være en bug . Skal prøve nå med Nilfs-tools-2.1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...