Gå til innhold

Workshop med Morten Krogvold

Anbefalte innlegg

Hei!:) som jeg har skrevet i noen andre innlegg, har jeg bursdag om ikke lenge. Noe jeg ønsker meg veldig, men som egentlig skulle bli 18årsgaven, er workshop med Morten Krogvold. Jjeg ble konfirmert i mai, og i forbindelse med det, fikk jeg jo en del penger. Så jeg har tenkt litt på å melde meg på, om det fortsatt er plass. Jeg har vært inne på Krogvold sin hjemmeside og der står det litt om når det skal være workshop på Vågå. Det skal være i januar og i november. Men under står det også at han skal ha i februar på Jæren. Det står ikke noe mer om det enn hvor det skal være og hvilken dato. Kurset i januar koster 6400 og varer i seks dager. Kurset i februar varer i tre dager, men det står ingen pris.

Er det noen av dere som vet noe mer om det? Og jeg med mitt Canon 1000D, har jeg noe å gjøre der?:) Ønsker å lære masse og etter hvert ta mye bedre bilder. Jeg har virkelig interesse for fotografering og hadde lenge hatt lyst på speilrefleks da jeg fikk mitt Canon for to år siden. 1000D synes jeg er er flott førstegangskamera, men har litt lyst på å oppgradere det snart. Er litt redd for at jeg kommer til å være laaangt mindre erfaren enn de andre, selv om jeg melder meg på nivå 1. Ikke at det er så fælt, men er et slik kurs egentlig for folk som allerede er veldig flinke, slik som mange på digit? Jeg synes hvertfall at et stort flertall av dem på digit er mye flinkere enn meg, hehe. Om noen har vært der tidligere, eller vet noe mer om det, så blir jeg veldig glad om dere legger igjen en kommentar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er ulempe å være fersk, da har du færre uvaner du må søutte med. Står det noe om krav til forkunkskaper eller utstyr? Jeg har hørt at Morten Krogvold er relativt direkte, så man bør være litt tykkhudet og ikke ha en overdrevet tro på eget nivå. Men jeg tror at det vil være verdt det - tror det er meget lærerrikt å gå på kurs med han.

Om priser osv; det har jeg ingen anelse om. Send en mail, så får du sikkert svar.

Lenke til kommentar

Jeg har vært på trinn 1, 2 og 3 med Morten og mener du bør dra på trinn 1. Ikke tenk på hvilket nivå du er på - det er ikke det det dreier seg om, men hva du kan lære av ham og tilføre deg selv av inspirasjon og energi.

Det er langt fra alt med Morten jeg er enig med ham i, men det er ingen tvil om at han er en forrykende dyktig lærer og en inspirator av de sjeldne. Har du råd, så dra, så enkelt er det.

Det viktigste for Morten (og for deg, selv om du kanskje ikke er klar over det) er engasjement og vilje til å yte og lære. Trekker du deg mentalt unna, får du høre det. Han forlanger stå-på-vilje hele tiden, og du bør ikke gjøre regning med mer enn noen få timer søvn hver natt. Du holder deg gående på adrenalin så lenge kurset varer, men etterpå er det slutt, så legg inn noen hviledager etterpå.

Vær også obs på at han jobber etter "riv det ned og bygg det opp"-metoden, så forbered deg på å være langt nede i begynnelsen og langt oppe på slutten.

Bare ikke svelg alt som sies ukritisk. Plukk med deg det du har nytte av, og arkivér resten i skuffen merket morsomme anekdoter.

(Og hils ham gjerne fra meg.)

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...