Anonym259235 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Hei. Jeg har tenkt å kjøpe meg en Windows PC, i tillegg til Macene mine, for å kunne spille f.eks GTA uten at det lagger, slik som på Windowsen jeg installerte på Macen. Hvis det blir billigere, kan det godt være en stasjonær PC, men den skal kunne spille GTA IV uten lagg, og jeg skal veldig sannsynligvis spille noen Moder som kanskje trenger litt mer prossessorhastighet o.l enn selve GTA. Hva er bra PCer til under 5000 kroner? Lenke til kommentar
Stappi Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Du må ikke finne på å kjøpe en ferdig pc i butikken. Du må bygge en pc. Da får du minst dobbelt så mye for pengene og selv om du trenger hjelp til å bygge en pc og du må ut med noen hundre til en person som gjør det (meg) så tjener du fortsatt mye på det. Gå på www.komplett.no eller www.datakjeden.no Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Du må ikke finne på å kjøpe en ferdig pc i butikken. Du må bygge en pc. Da får du minst dobbelt så mye for pengene og selv om du trenger hjelp til å bygge en pc og du må ut med noen hundre til en person som gjør det (meg) så tjener du fortsatt mye på det. Gå på www.komplett.no eller www.datakjeden.no Har aldri gjort dette før, og har ikke peiling på å bygge PC. Hvordan finner jeg alt jeg trenger? Hvor mye koster det ca for alle deler jeg trenger hvis jeg skal ha nok grafikk og hastighet til gaming? Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Har aldri gjort dette før, og har ikke peiling på å bygge PC. Hvordan finner jeg alt jeg trenger? Hvor mye koster det ca for alle deler jeg trenger hvis jeg skal ha nok grafikk og hastighet til gaming? Dette er hva du trenger: Gjorde et tappert forsøk på å skvise så mye ytelse som mulig ut av budsjettet. Desverre så er HDD prisene ganske høye for tiden. Håper du klarer å strekke deg de ekstra 700 kronene. Specsa er generelt veldige gode for enkel gaming, du vil klare å kjøre f.eks BF3 på medium med noe satt på high med grei FPS. Hvordan det vil kjøre GTA er jeg litt usikker på. Har hørt at det er noe rart med spillet som gjør at du ikke får maksa det uansett hvor vill PCen din er. En kamerat av meg spillte spillet med en i7-870, GTS 450, 4GB RAM på høyeste kvalitetsinstillingene uten Anisotropic filtering, og det gikk veldig fint. Endret 3. januar 2012 av JewAlmighty 1 Lenke til kommentar
Stappi Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Husk at datamaskiner kan fungere dobbelt så bra med 100% riktig konfigurerte drivere så det er mange som "tror" at de har en dårlig datamskin. Jeg har fortsatt datan som jeg bygget for 6 år siden og den fungerer fortsatt utmerket og drar fortsatt det meste uten å lagge. Den kostet meg 7.000 kr og der har vi skjerm inkludert i prisen og ekstra grafikk kort fordi jeg bestilte AGP i stedet for PCI-E.. Eneste er at jeg ikke har directx 10 teknologi men et nytt skjermkort eller 2 ville gjort seg. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Har aldri gjort dette før, og har ikke peiling på å bygge PC. Hvordan finner jeg alt jeg trenger? Hvor mye koster det ca for alle deler jeg trenger hvis jeg skal ha nok grafikk og hastighet til gaming? Dette er hva du trenger: Gjorde et tappert forsøk på å skvise så mye ytelse som mulig ut av budsjettet. Desverre så er HDD prisene ganske høye for tiden. Håper du klarer å strekke deg de ekstra 700 kronene. Specsa er generelt veldige gode for enkel gaming, du vil klare å kjøre f.eks BF3 på medium med noe satt på high med grei FPS. Hvordan det vil kjøre GTA er jeg litt usikker på. Har hørt at det er noe rart med spillet som gjør at du ikke får maksa det uansett hvor vill PCen din er. En kamerat av meg spillte spillet med en i7-870, GTS 450, 4GB RAM på høyeste kvalitetsinstillingene uten Anisotropic filtering, og det gikk veldig fint. Kort sagt, vil denne kunne spille GTA? Skjønner ikke så godt hva RAM o.l. gjør Her er requirementsene: OS: Windows XP SP2 Processor: Dual core processor (Intel Pentium D or better) RAM: 2GB Hard Drive: 18GB free hard disk space Video Card: 512MB Direct3D 10 compatible video card or Direct3D 9 card compatible with Shader Drive: DVD-ROM dual-layer drive Endret 3. januar 2012 av whitestone Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Den vil kjøre spillet veldig bra. Endret 3. januar 2012 av JewAlmighty Lenke til kommentar
Stappi Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Ikke glem at man må ha windows vista eller nyere for å bruke Directx 10 teknologien! Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Ikke glem at man må ha windows vista eller nyere for å bruke Directx 10 teknologien! Får man ikke automatisk med Vista eller Windows 7 når man kjøper disse delene? Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Ikke glem at man må ha windows vista eller nyere for å bruke Directx 10 teknologien! Får man ikke automatisk med Vista eller Windows 7 når man kjøper disse delene? Gjør nok ikke det. Du kan kjøpe en lisens for ca 800 eller brenne din egen CD med Windows på. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 Finnes det ikke noen andre deler, slik at PCen blir litt billigere? GTA trenger: OS: Windows XP SP2 Processor: Dual core processor (Intel Pentium D or better) RAM: 2GB Hard Drive: 18GB free hard disk space Video Card: 512MB Direct3D 10 compatible video card or Direct3D 9 card compatible with Shader Drive: DVD-ROM dual-layer drive Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå