Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med mangel på alkohol i kveld. Hva kan jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke drukket alkohol siden nyttårsaften pga. stengte butikker. Jeg har drukket alkohol hver dag i flere måneder nå, men nå har jeg ikke drukket alkohol på 2 dager. Igår gikk det fint, men idag føler jeg meg ekstremt urolig, nervøs og irritert. Snart klikker det for meg her, jeg blir irritert når folk snakker til meg osv...Får ikke tak i alkohol før polet åpner i morgen. Hva kan jeg gjøre for å bli bedre nå ikveld? Dette er helt jævlig...

 

 

 

Postet av anonym: 4fb9cbb78d267c47366f218994c16b05

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde ta en tur til legen og ta noen blodprøver. Hvis du drikker så ofte så fylles leveren din med fett og hvis leveren aldri får mulighet til å kvitte seg med dette fettet vil du utvikle skrumplever. Dette er en ireversibel tilstand hvor vevet i leveren omdanner seg til arrvev og den er i siste instans dødelig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Du burde ta en tur til legen og ta noen blodprøver. Hvis du drikker så ofte så fylles leveren din med fett og hvis leveren aldri får mulighet til å kvitte seg med dette fettet vil du utvikle skrumplever. Dette er en ireversibel tilstand hvor vevet i leveren omdanner seg til arrvev og den er i siste instans dødelig.

 

Er klar over det. Har tatt prøver før og hadde før høye leververdier, men det var ikke noe alvorlig. Kan også tillegges at jeg ikke har drukket meg full hver kveld, men har vært langt fra edru.

Det jeg lurer på er hvordan jeg skal klare å roe meg ned ikveld. En slektning har noe slags Valium på resept fra legen, kansje jeg skal spørre om å få en? Og nei, har aldrig prøvd slikt før.

 

Trådstarter

 

Postet av anonym: 845503ec9aeaf1a39abd383dbca3cf66

Lenke til kommentar

Masser ganske hardt det området du har mellom øyenbrynene. Dette er et akupunkturpunkt som er meget avslappende som jeg pleier å nåle på alle som er stresset.

 

Du kan også massere området du har på innsiden av håndleddsknekken, spesielt mot lillefingeren.

 

Hvis du følger svømmehuden du har på innsiden av stortåen opp til det stopper i en har V formasjon så kan du også massere det området. Der pleier det ofte å være veldig ømt hvis du trenger å jobbe på punktet. Akupunkturpunktet går på leveren og hjelper deg å frigjøre stagnert energi.

 

Håper du ikke undervurderer alvorligheten av forhøyede leververdier, for dette er et tegn på at leveren din er "lekk", noe som aldri er noe godt tegn.

Drikker du mye alkohol skader du også mye annet i kroppen, og du vil etterhvert få alvorlig mangel på vitaminer og mineraler.

 

Alkoholisme er en dårlig løsning på dårlige problemer, og du skader bare deg selv i lengden.

Det er alltid en grunn til at man drikker så tett, og det er den man må gjøre noe med. Enten ved å løse problemet eller ved å forholde seg bedre til det. En psykolog kan være en veldig god samtalepartner for å hjelpe med dette. Rundt halvparten av Norges befolkning sliter med det samme i større eller mindre grad, så det er langt fra noe å være flau over. Det er en del av det å være menneske og det værste man gjør er å ikke ta tak i det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

For høye leververdier er veldig skummelt over tid. Det er veldig kjipt å våkne en dag med gulsott og skrumplever.

 

Hvis du har kronisk fettlever så er du også i ekstrem fare hvis du skader levera i f.eks en kollisjon da leveren ikke vil gro i denne tilstanden.

 

Det er høyrisikosport det du holder på med. Nå er du strengt tatt ikke alene om å kjøre rovdrift på kroppen din men du bør være klar over at det kan få graverende konsekvenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svarene, folkens :) Men jeg skal ikke slutte å drikke akkurat nå. Jeg har heller ikke tenkt å slutte HELT med alkohol. En dag skal jeg begynne å drikke mindre, men det blir ikke idag og ikke i morgen. Men en dag blir det! Og jeg føler meg så kjempemye bedre idag etter at jeg fikk handlet litt. Ja, jeg er klar over at dette er en ond sirkel...

 

Trådstarter

 

Postet av anonym: 845503ec9aeaf1a39abd383dbca3cf66

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med andre ord fornekter du fortsatt problemet og nekter å innse alvoret og gjøre noe med det. Det er ditt liv og dine konsekvenser. Det eneste vi kan hjelpe deg med er å bevisstgjøre deg på at du har et problem. Vi kan ikke løse det for deg for det er du som må ta tak i det og oppsøke kvalifisert hjelp. Den besluttningen er det bare du som kan ta.

 

http://tidsskriftet.no/theme/alkoholhelse

http://www.vangseter.no/

http://www.blakors.no/

http://www.dobbeltdiagnose.no/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Masser ganske hardt det området du har mellom øyenbrynene. Dette er et akupunkturpunkt som er meget avslappende som jeg pleier å nåle på alle som er stresset.

 

Du kan også massere området du har på innsiden av håndleddsknekken, spesielt mot lillefingeren.

 

Hvis du følger svømmehuden du har på innsiden av stortåen opp til det stopper i en har V formasjon så kan du også massere det området. Der pleier det ofte å være veldig ømt hvis du trenger å jobbe på punktet. Akupunkturpunktet går på leveren og hjelper deg å frigjøre stagnert energi.

 

Håper du ikke undervurderer alvorligheten av forhøyede leververdier, for dette er et tegn på at leveren din er "lekk", noe som aldri er noe godt tegn.

Drikker du mye alkohol skader du også mye annet i kroppen, og du vil etterhvert få alvorlig mangel på vitaminer og mineraler.

 

Alkoholisme er en dårlig løsning på dårlige problemer, og du skader bare deg selv i lengden.

Det er alltid en grunn til at man drikker så tett, og det er den man må gjøre noe med. Enten ved å løse problemet eller ved å forholde seg bedre til det. En psykolog kan være en veldig god samtalepartner for å hjelpe med dette. Rundt halvparten av Norges befolkning sliter med det samme i større eller mindre grad, så det er langt fra noe å være flau over. Det er en del av det å være menneske og det værste man gjør er å ikke ta tak i det.

 

Hvis du dasker en frosk på innsiden av låret ditt, så kurer du kreft. TS burde oppsøke snåsamannen snarest!

Lenke til kommentar

Hvis du dasker en frosk på innsiden av låret ditt, så kurer du kreft. TS burde oppsøke snåsamannen snarest!

 

Du har full rett til å være skeptisk. Det er stort sett alle før de erfarer noe selv.

Jeg har satt disse punktene såpass ofte at jeg vet at de fungerer. Om du har tenkt å bruke nål så benytt en sterilisert akupunkturnål til engangsbruk.

 

Du kan lese mer om punktet på hodet her;

http://www.yinyanghouse.com/acupuncturepoints/x-yintang

 

Her ser du litt mer omtale av enkelte av punktene jeg snakker om;

 

Condemnation without investigation is the height of ignorance

Lenke til kommentar

Det er vel som regel avhengighet som gjør at TS drikker så tett.

 

Avhengighet av å bli beruset og helst mer beruset for hver gang.

 

Det ligger noe i det du sier. Kjøpte ei flaske vin idag og 4 flasker pils, nå er alt tomt. Tenker for meg selv "hvorfor kjøpte jeg ikke mer". Men at jeg er avhengig av alkohol vil jeg ikke påstå.

 

Vidor skrev en del om akupunktur og slikt, men akupunktur er ikke noe jeg skal prøve. Prøvde å "massere området mellom øyenbrynene" og litt sånt, men det hjalp ikke.

 

Trådstarter

 

 

Postet av anonym: 845503ec9aeaf1a39abd383dbca3cf66

Lenke til kommentar

Det er vel som regel avhengighet som gjør at TS drikker så tett.

 

Avhengighet av å bli beruset og helst mer beruset for hver gang.

 

Det ligger noe i det du sier. Kjøpte ei flaske vin idag og 4 flasker pils, nå er alt tomt. Tenker for meg selv "hvorfor kjøpte jeg ikke mer". Men at jeg er avhengig av alkohol vil jeg ikke påstå.

 

Vidor skrev en del om akupunktur og slikt, men akupunktur er ikke noe jeg skal prøve. Prøvde å "massere området mellom øyenbrynene" og litt sånt, men det hjalp ikke.

 

Trådstarter

 

 

Postet av anonym: 845503ec9aeaf1a39abd383dbca3cf66

Det du kan gjøre for å styrke din generelle helse er å skaffe deg kinesiske Qi Gong kuler. Det er så effektivt at du garantert blir overrasket men da må de brukes riktig.

Lenke til kommentar

Det er vel som regel avhengighet som gjør at TS drikker så tett.

 

Avhengighet av å bli beruset og helst mer beruset for hver gang.

 

Det ligger noe i det du sier. Kjøpte ei flaske vin idag og 4 flasker pils, nå er alt tomt. Tenker for meg selv "hvorfor kjøpte jeg ikke mer". Men at jeg er avhengig av alkohol vil jeg ikke påstå.

 

Vidor skrev en del om akupunktur og slikt, men akupunktur er ikke noe jeg skal prøve. Prøvde å "massere området mellom øyenbrynene" og litt sånt, men det hjalp ikke.

 

Trådstarter

 

 

Postet av anonym: 845503ec9aeaf1a39abd383dbca3cf66

Hvis du drikker hver uke er du avhengig. Alkoholproblemer er ekstremt utbredt i Norge og de aller fleste tenker som deg, at de kan styre det og at alkoholen ikke kontrollerer livet deres.

Alkoholen har forlengst overtatt styringa av livet ditt siden du tenker som du gjør.

 

Klarer du og gå 6-12 mnd uten å drikke så får levera di mulighet til å hente seg litt inn igjen + at du kanskje ser litt annerledes på alkohol etterpå. Nb. Det kan ta betydelig lenger tid enn 12mnd før levera di har tømt seg for fett.

Lenke til kommentar

Ikke avhengig? Pisspreik. Når du får abstinenser av å ikke drikke alkohol på 24-48 timer så er du per definisjon avhengig. At du faktisk blir syk og endrer humør/personlighet fordi du savner alkohol forsterker bare mistanken. Og at du fornekter det gjør det heller ikke bedre.

 

Men eg lukter ikke alkohol her, men eg lukter definitivt troll.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...