Galexon Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Heisann! Vanskelig å vite hvor jeg skulle poste dette, men prøver på helse. Jeg leser stadig om diverse teorier som omhandler 21. desember 2012, og personlig synes jeg det er slitsomt, det er unødvendig og til tider uhyggelig. Selv reagerer jeg med raseri, frustrasjon og ja, rett og slett hat overfor dommedagsteoretikerne. Ikke bare fordi jeg selv er en grubler, som fort kan få lettere angst- og depresjonsplager, men også med tanke på lett påvirkelige barn som får dette med seg. Barn og unge, ja også voksne, som utvikler angst og depresjon på grunn av enkelte individers ønske om å spre kvalme. Spør du meg er dommedagsteoretikerne mildere utgaver av terrorister, hvis eneste ønske er å spre frykt og angst blant folk. Jeg tror problemet er større enn man tror, de færreste tør innrømme at de frykter dommedagen. Det som i noens øyne er humbug, overtro som ikke skal tas alvorlig, er for andre en kilde for uro, angst og andre psykiske lidelser. Jeg måtte bare få tankene mine ut på et vis. Formålet med posten er å få høre andres meninger og oppfatninger av det hele. Takk Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Les heller litt vitenskap: http://www.dagbladet.no/2012/01/02/nyheter/utenriks/nasa/dommedag/apokalypse/19630244/ 1 Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 Les heller litt vitenskap: http://www.dagbladet.no/2012/01/02/nyheter/utenriks/nasa/dommedag/apokalypse/19630244/ Leste denne artikkelen, men det er liksom stadig noe nytt som skal ta livet av oss, og stadig noe nytt som er "symptomer" på den kommende dommedagen! Det er liksom alltid noe! Jeg tenker mest på barna, de unge og påvirkelige. De er mer aktive på nettet enn noen gang før, får med seg mye mer enn før! Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Tror nok du har mye rett i det du sier. Om alle spådommene skulle vært sanne så hadde vel jorden gått under flere 100 ganger allerede. Jeg synes det er viktig å skille på spekulasjon og vitenskap. Det er alltid noen som søker fordeler som makt ved å holde på med skremselspropaganda, eller for å gjøre seg selv mer interessant. Dette kan kobles opp mot personlige behov i forhold til personlighetstyper. Mennesker søker alltid å forstå ting og se etter mønster, og dette utnyttes av konspirasjonsteoretikere for å selge deg budskapet. Kritisk tenkning er viktig for å angripe føleri, men det er også viktig å ikke forholde seg så mye til det du ikke har noe tro på. En løgn som repeteres nok mange ganger kan til slutt oppfattes som en selvfølgelig sannhet, og det er stort sett den viktigste teorien bak all markedsføring. Lenke til kommentar
vill panda Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Du må ikke bekymre deg for mye, det har vært mange ulike dommedagsprofetier i gjennom tidende uten at det har slått til. NASA har nylig offentligjort at det er ingen fare for at jorden blir truffet av noe kometer eller noe annet legeme fra himmelen på svært lenge så sånn sett så har vi ikke noe å frykte. Ved menneskeskapt dommedag så er det bare å gjøre som man får beskjed om og en vil få hjelp til å finne sin plass i det som skal skje. Så ingen grunn til bekymring. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Hvis det er til noen trøst er det mange som tror det kun blir en åndelig oppvåkning 21 Desember 2012 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Siden 2000 har det blitt forutsett at jorden skal gå ned 36 ganger. i 2012 er det forutsett at den skal gå ned 4 ganger(inkl. en mellom 1998-2012) Litt over snittet med andre ord Usikker på om dette hjelper deg, men at jorden skal gå ned er ikke akkurat noe som skjer skjeldent... http://www.2think.org/hundredsheep/skeptic/predictions.shtml Lenke til kommentar
Stappi Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Det er vel en stor Asteroide som heter Aphophis som skal gå mellom jorden og månen i 2017 elle så var det 2024 og den kan påvirke jorden. Det er det NASA selv som har kommet ut med. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Det er vel en stor Asteroide som heter Aphophis som skal gå mellom jorden og månen i 2017 elle så var det 2024 og den kan påvirke jorden. Det er det NASA selv som har kommet ut med. 99942 Apophis er en asteroide som vil passere mellom månen og jorden 13. april 2029. Selv om himmellegemet på nåværende tidspunkt ikke er på kollisjonskurs, vil passeringen endre asteroidens bane drastisk. Forskere har funnet at det på grunn av dette er en viss risiko for at Aphophis vil kunne treffe jorden ved en senere passering i 2036, men senere beregninger har funnet ut at en kollisjon er lite sannsynlig. Oddsen for at asteroiden treffer Jorden er ca. 1 til 135 000[1]. Apophis er gitt navnet sitt etter den egyptiske guden Apophis, kjent som Ødeleggeren. Det er beregnet at asteroiden, ved et evt nedslag, vil treffe med en kraft tilsvarende 65 000 ganger Hiroshima-bomben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå