Substitute Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg har i dag en ryggsekk med fotoutstyret når jeg er ute og reiser. Skulle gjerne hatt en reisekoffert for samme formålet. Med: - to hjul - plass til et kamera og 3-4 linser - plass til bærbar pc helst 15-17 tommer - liten nok til å ta med i kabinen. Har søkt litt rundt, men ikke funnet noe. Noen ideer? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Kjøpte meg nettopp denne: http://www.thinktankphoto.com/products/airport-international-v2-roller-camera-bag.aspx Har plass til 5D Mark II og 7stk. objektiver hvorav en av dem er en 70-200mm. I tillegg er det plass til 17" og diverse ladere og evt noe småtteri. Dette er en koffert med skikkelige hjul med livstidsgaranti (Du får tilsendt nye hjul gratis hvis dem ryker). Det er også skikkelig låsesystem samt en vaier som er festet til selve rammen i kofferten slik at du kan låse den fast på flyplasser etc. hvis du bare skal noen meter bort for å kjøpe deg en kaffe. SKikkelig stilig koffert, som sef. også er godkjent som håndbagasje. Koster ca. 2.500,- og du får kjøpt den her: http://fotovideo.no/Produkter/B%C3%A6reutstyr/Trillebagger/Think-Tank/Think-Tank-Airport-International-V20-Trillebag-117592-p0000100889.aspx 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Det som er kjipt med denne løsningen er egenvekta, skal ikke mye fotoutstyr i en sånn så når man glætt minstevekta til en del flyselskaper. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Det som er kjipt med denne løsningen er egenvekta, skal ikke mye fotoutstyr i en sånn så når man glætt minstevekta til en del flyselskaper. Høy vekt betyr ofte soliditet og robusthet. Har man for høy vekt (men koffert som er innenfor dimmensjonene) så kan man betale seg ut av problemet. Når jeg i mitt tillfelle skal frakte optikk og fotoutstyr til nermere 100.000,- så vil jeg ha noe som er robust og med gode muligheter for sikring av innhold. Er ikke så ofte jeg drar med meg alt dette på fly, men jeg vet at hvis jeg først skal, så betaler jeg gjerne noen hundrelapper ekstra for evt. mervekt. Kunne sef. slengt alt i en ryggsekk til 198,-, men da kan fotoutstyr raskere ta skade. Dette er ikke akkurat noe jeg vil utsette dyrbart utstyr for. Man kan sikkert kjøpe en "vanlig" trillekoffert beregner for klær etc. og mekke til innholdet selv med tanke på delere etc. hvis man vil spare noen kroner, men sannheten er vel at man stort sett også her får hva man betaler for? Lenke til kommentar
arthon Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Synd det ikke finnes stivere trille-kofferter som ikke "skriker" Fotoutstyr. Alltid skeptisk til såpass myke kofferter. Men har man dyre objektiver og skal ut å reise litt "røfft", så er objektiv hylsene BETA Shell ikke en dum investering. Lenke til kommentar
skrim Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Clasolsen 400 kr Størr. B43xD38xH16 cm.de selger også skumblokker for forming http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=164744420 Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Den Think-tank såg veldig interessant. Jeg hadde egentlig ønsket meg at den var i hardcase, men ellers var den perfekt. Jeg har jo ikke hardcase i ryggsekken jeg bruker heller og det går jo fint det også. Fint at den passer 17 tommers pc. Er det begrensningen i tykkelsen på pc? Ser at en skriver at han ikke fikk plass til sin 17" mac. Vekta er ikke noe problem jeg har alltid med meg 5dmkII og 3-4 objektiver og pc og litt ekstra elektronikk. Så den veier rundt 10-15kg. Jeg reiser mellom 15-20 enkeltreiser i året, og har aldri måttet betale overvekt for denne i Norge. Noen steder utenlands veier de bagasjen. Ryan Air er helt nazi, men Norwegian og Sas er ikke noe problem. Rimowa har også fantastiske kofferter for mye forskjellig, men synd at de ikke er tilpasset foto. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Den Think-tank såg veldig interessant. Jeg hadde egentlig ønsket meg at den var i hardcase, men ellers var den perfekt. Jeg har jo ikke hardcase i ryggsekken jeg bruker heller og det går jo fint det også. Fint at den passer 17 tommers pc. Er det begrensningen i tykkelsen på pc? Ser at en skriver at han ikke fikk plass til sin 17" mac. Vekta er ikke noe problem jeg har alltid med meg 5dmkII og 3-4 objektiver og pc og litt ekstra elektronikk. Så den veier rundt 10-15kg. Jeg reiser mellom 15-20 enkeltreiser i året, og har aldri måttet betale overvekt for denne i Norge. Noen steder utenlands veier de bagasjen. Ryan Air er helt nazi, men Norwegian og Sas er ikke noe problem. Rimowa har også fantastiske kofferter for mye forskjellig, men synd at de ikke er tilpasset foto. Min far har en 17" laptop og denne går akkurat nedi. Jeg har en 15" laptop og denne får jeg nedi MED bæreveske. Altså så skal laptop'en ligge i den ytterste lommen, da det ikke er plass til den inni selve kofferten. Derimot følger det med en låsemekanisme som du kan huke fast i pc'en i tillfelle noen vil "nappe ut" pc'en fra lommen. En håndbagasje har man jo alltid med seg så personlig synes jeg det går greit. Men ta nøyaktige mål av pc'en din, og send dem til fotovideo.no og spør om dem kan sjekke om den går nedi før du kjøper. Dem har en som er hakket større også men den er 0.9cm. for stor i høyden med tanke på håndbagasje og begrensinger der. Hvor nøye dem er på dette i virkeligheten vet jeg ikke, men det er jo en avgjøresle du må ta. Evt. så har Lowepro en versjon som heter Pro Roller X100/X200/X300. X200 TROR jeg er LITT for stor, mens X100 tror jeg går fint, men den virker mindre enn den jeg har. Dette har jeg dog ikke sjekket grundig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå