stiaas Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Heisann! Jeg har en "fetish" for å plukke deler fra gamle elektriske dingser.. Samler på alt mulig fra steppmotorer fra gamle skrivere/scannere til skjermer fra alt mulig.. Har noen IC'er og transistorer liggende men er usikker på om de kan brukes til noe, er det noen sted på nettet man kan finne "datasheets" på sånnt? Har prøvd å google mange men kommer stort sett bare til kinesiske sider med masse jåss! Husker tilbake til mine skoledager, da hadde vi noen bøker med masse transistorer ol i, finnes noe sånt enda? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 Har prøvd å google mange men kommer stort sett bare til kinesiske sider med masse jåss!Det er fordi IC'ene er produsert av én produsent som ikke ønsker at virkemåten skal gjøres bekjent for andre. Den eneste muligheten du har for å prøve å finne ut av virkemåten er å få tak i servicemanualen til det produktet du plukket den ut fra. Lenke til kommentar
stiaas Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 ser denn! er det andre ting man burde være på utkikk etter når man først er på skattejakt? Har samlet deler lenge, men først nå bynt å vurdere å sette ting sammen igjenn Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2012 ser denn! er det andre ting man burde være på utkikk etter når man først er på skattejakt? Har samlet deler lenge, men først nå bynt å vurdere å sette ting sammen igjenn Heh? Det spørs jo hva du skal lage. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2012 Hvis du har samlet deg en uhåndterlig stor haug, så har du fortsatt den fordelen at du kan levere det gratis på nærmeste gjenvinningsanlegg. Jeg hadde også et snev av denne interessen for en del år siden. Så ble jeg 13. 2 Lenke til kommentar
Thomas_st Skrevet 11. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2012 Prøv DataSheetCatalog for eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå