Gå til innhold

Ny allround/spillmus og kanskje tastatur


Anbefalte innlegg

hei!

 

Sitter nå på en Microsoft/Razer Habu mus og et Saitek Eclipse tastatur som ble kjøpt sammen en gang back i 2006. Føler jeg har flere grunner til utskifting..

 

Musa:

 

1: Scrollhjulet begynner å bli slitt og den scroller ofte 2-3 linjer i feil retning før den begynner å gå riktig.. Utrolig irriterende..

 

2: Glidepadsene under musa ble skiftet i 2010 men disse er nå utslitt igjen og jeg har ikke flere, dette gjør musa tung og upresis.. Nye koster rundt 60kr på ebay, men ser ikke helt vitsen når man kan kjøpe ny mus..

 

3: Denne musa har utskiftbart sidepanel, og jeg har slitt ut/sølt på den ene og den som sitter i nå begynner å vise tegn til slitasje..

 

 

 

Tastaturet:

 

1: Har blitt veldig bråkete det siste åreta

 

2: Veldig flekkete og stygt etter noen tusen timers bruk...

 

Krav til ny mus:

 

-Kablet

-Minst 2 knapper på siden

-Laser

-dedikerte dpi knapper (eller andre knapper som i såfall kan endres med software)

-Makspris ca 500kr

 

Bruksområder: Vanlig databruk, FPS og RPG spill

Krav til nytt tastatur:

 

-Kablet

-Bakgrunns belyst

-Stille

-Lavere taster

-Justerbar høyde

-Makspris ca 500kr

 

Bruksområder: Vanlig databruk, FPS og RPG spill

 

Håper noen kan komme med noen råd /tips til hva jeg burde se etter :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft Sidewinder X4 og gode "gamle" MX518 som den nye Logitech G400 er trygge valg. Jeg har begge og er kjempefornøyd. Det eneste jeg syns er litt dumt med X4 er det røde bakgrunnslyset, det kunne godt ha vært blå eller hvit farge :)

 

EDIT: G400 og X4 ender på 633 kr, ser det er litt over budsjettet men synes det er verdt det.

Endret av Genius-Boy
Lenke til kommentar

Microsoft Sidewinder X4 og gode "gamle" MX518 som den nye Logitech G400 er trygge valg. Jeg har begge og er kjempefornøyd. Det eneste jeg syns er litt dumt med X4 er det røde bakgrunnslyset, det kunne godt ha vært blå eller hvit farge :)

 

EDIT: G400 og X4 ender på 633 kr, ser det er litt over budsjettet men synes det er verdt det.

 

Hmm kanskje det.. begge er gamle veltestede travere.. Er langt ifra budsjettet mitt da :p mente ca 500kr pr ting :p

Lenke til kommentar

Som flere sier anbefaler jeg G400. Den er god i hånda ved både spilling og ellers og den er presis.

 

Bruker fortsatt MX518 men G400 er så vidt jeg vet akkurat samme med bedre hardware, har en på hylla ved siden av meg men venter til MX518 musa går i stykker først.

 

EDIT: Den er optisk, men så vidt jeg har opplevd er de ikke sååå stor forskjell på Laser og Optisk...

Endret av IchibanBaka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...