TwiiK Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Startet pcen i dag og fikk "CPU Fan Failure". Åpnet kabinettet og vifta sto stille. Slo av Asus QFan viftestyringa i bios og da funker viften i rykk og napp, den hopper mellom 1800 og 2500 omdreininger. Prøvde å koble den til de andre kontaktene på hovedkortet, men får samme resultat. Slår jeg på QFan igjen så spinner ikke viften i hele tatt. Det ser ut som den prøver, men den stopper bare igjen. Har den tatt kvelden? Er den blitt så treg over natten at den ikke klarer å kjøre gjevnt og på lavt turtall lenger? Er det noe mer jeg kan sjekke evt. reparere selv eller er det bare å be om ny? Det gjelder denne: http://www.komplett....aspx?sku=604510, og den er bare et halvår gammel. På forhånd takk. PS: QFan innstillingene mine er min 20% og maks 50% så viften skal aldri stå stille md QFan på. Det har den aldri gjort før heller. Endret 2. januar 2012 av TwiiK Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Interessant! Jeg har nemlig akkurat samme feilmelding, og kjerne 1 på prosessoren ligger 10 grader høyere enn resten. Men jeg har væskekjøling i tillegg, så det hjelper jo på. Og jeg har akkurat samme prosessor, min er nå 9 måneder Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Her ligger alle kjernene på ca. 40 grader. Så trenger egentlig ikke vifta i hele tatt for vanlig bruk, men merket kjapt at noe manglet da jeg prøvde Battlefield. Men skjedde det mellom i går og i dag hos deg? Dvs. det kan skyldes en oppdatering om det i hele tatt er mulig? Edit: Har ikke oppdatert pcen siden 14.12 så da var nok det utelukket. Endret 2. januar 2012 av TwiiK Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Heh, skjedde vel heller rundt den tiden for meg også, var før jeg dro på juleferie. Tenkte det var p.g.a jeg koblet ut koblingen til frontdekselet (med viten og vilje), men så kom jeg jo på at jeg ikke hadde rørt noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå