Gå til innhold

"Siden er parkert". Hvordan åpne?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Alternativt, hvis du ikke ønsker å lage noe fra bunnen av kan du bare legge fra deg Dreamweaver helt og installere et publiseringssystem som f.eks Joomla, Drupal eller Wordpress. Men du må lese litt for å sette deg inn i hvordan du skal gå riktig frem her også, dog ikke på langt nær like mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett lite tips: Wordpress :thumbup:

Enkelt å installere hvis du bruker korrekt webhotell leverandør. Tydeligvis så har du valgt enn som ikke har slike systemer.

Med wordpress kan du lage enkle og avanserte hjemmeside løsninger. Installer og legg inn sider og tekst. Finnes ikke enklere :)

Lenke til kommentar

Ett lite tips: Wordpress :thumbup:

Enkelt å installere hvis du bruker korrekt webhotell leverandør. Tydeligvis så har du valgt enn som ikke har slike systemer.

Med wordpress kan du lage enkle og avanserte hjemmeside løsninger. Installer og legg inn sider og tekst. Finnes ikke enklere :)

Hmm men er ikke wordpress litt sånn bloggstil? Slik at jeg får f.eks

milkman.wordpress.com? pluss at jeg må ha et .com-domene?

Lenke til kommentar

Jo, wordpress ble opprinnelig brukt til bloggere. Men det siste året er det mer og mer nettsider som bruker wordpress til private hjemmesider, bedriftssider og mye mer.

Det er uendelig med muligheter for wordpress.

Jo, du kan f.eks få milman.wordpress.com så er det bare å kjøpe ett .com domene til en 70-90kr for ett år og peke det til wordpress siden din så fungerer det som en egen hjemmeside.

Men jeg vil anbefale deg å bruke ett par hundre kroner på webhotell og domene så får du full tilgang til å gjøre slik du selv ønsker og får også da egne epost adresser som f.eks [email protected] :thumbup:

Lenke til kommentar

Jo, wordpress ble opprinnelig brukt til bloggere. Men det siste året er det mer og mer nettsider som bruker wordpress til private hjemmesider, bedriftssider og mye mer.

Det er uendelig med muligheter for wordpress.

Jo, du kan f.eks få milman.wordpress.com så er det bare å kjøpe ett .com domene til en 70-90kr for ett år og peke det til wordpress siden din så fungerer det som en egen hjemmeside.

Men jeg vil anbefale deg å bruke ett par hundre kroner på webhotell og domene så får du full tilgang til å gjøre slik du selv ønsker og får også da egne epost adresser som f.eks [email protected] :thumbup:

Alright! :D

Da prøver jeg meg på det!

hjertelig takk :)

Lenke til kommentar

Wordpress finnes i to versjoner:

Wordpress.com er en ferdighosta tjeneste som blogg.no, blogger osv (Her får du milkman.wordpress.com f.eks)

Wordpress.org lar deg laste ned Wordpress og sette opp systemet på din egen side, ditt eget domene, full kontroll selv. Og som det sies var dette tidligere en bloggplattform som Textpattern osv, men nå er Wordpress kraftigere enn de fleste CMS, og er på nivå med Drupal og Joomla (men har flere utvidelser og er lettere å bruke). Prøv det!

Lenke til kommentar

Sitter nå med wordpress, og har alt inne i FileZilla tror jeg.

Må jeg bruke MS FrontPage for å publisere siden?

EDIT:

Never mind!

Skjøntte greia nå.

Men så dum som jeg er, og lagde nettside i photosop, så skjønner jeg jo nå at jeg ikke kan markere tekst etc. Så hver gang jeg skal lage et nytt innelegg så må jeg jo faktisk gjøre det i photoshop...

HerreGUD så dumt

Eller finnes det folk som gjør det på denne måten? Sånn at det faktisk ikke er så stress som jeg tror?

Samme er hvis jeg skal lage sånn at folk kan legge inn innlegg selv, forespørsler etc. Skulle vel egentlig bare gjort dette fra scratch.

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

Frontpage :dontgetit::cry:

Tør jeg foreslå http://www.squarespace.com

Der trenger du ingen kunnskaper, du kan benytte ditt eget domene, du kan endre utseendet på siden så mye du bare orker (med mange fine temaer som utgangspunkt), og det er billig. Hosting og software i ett!

Det er jo ikke vanskelig å se at du ikke er ute etter å lære deg å lage hjemmesider. Du vil distribuere informasjon... Og da er Squarespace perfekt.

-C-

Lenke til kommentar

Frontpage :dontgetit::cry:

Tør jeg foreslå http://www.squarespace.com

Der trenger du ingen kunnskaper, du kan benytte ditt eget domene, du kan endre utseendet på siden så mye du bare orker (med mange fine temaer som utgangspunkt), og det er billig. Hosting og software i ett!

Det er jo ikke vanskelig å se at du ikke er ute etter å lære deg å lage hjemmesider. Du vil distribuere informasjon... Og da er Squarespace perfekt.

-C-

HAha aaaah nå har jeg allerede gått igang med Wordpress :( Så jeg gjør heller det beste ut av WP enn å begynne med noe nytt igjen nå. Merker at pengene mine har fått vinger etter jeg begynte med dette : D

Til deg over som jeg ikke orker å quote, takk. Jeg skal prøve disse kodegreiene. Men kan jeg da gå utifra layouten og bare fjerne all tekst osv slik at jeg bare har bakgrunnen av det jeg har laget i PS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...