Gå til innhold

Feil på Abit BH7

Han Far

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nå pc for en stund siden, med bh7 hovedkort og pentium 4 2,4 pc 800. Jeg fikk problemer med å kjøre på 2,4 ghz, faktisk ville den ikke gå med på mer enn 2! Da jeg prøvde å klokke videre til 2,4 døde både hk og cpu. Heldigvis fikk jeg nye deler fra komplett. Nå får jeg nye problemer, og den vil faktisk ikke kjøre høyere enn 1,8... Er kortet fucka, eller er det bare jeg som klokker som en noob? Har forresten 512 mb ddr-ram med 400 mhz, så det skulle da egentlig ikke bli bugga?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du har satt ramdivideren feil?

Forøvrig synes jeg at dette hovedkortet og prosessoren ikke passer særlig godt sammen. BH7 støtter 200 mhz fsb uoffisielt, og det betyr at Abit garanterer at det skal fungere selv om Intel spesifiserer chipsettet til 133 mhz.

Skal du overklokke med dette hovedkortet vil en cpu med 400 eller 533 mhz fsb være et bedre valg. Du kan nemlig ikke forvente at dette brikkesettet blir med særlig langt over 200(800) mhz fsb. I tillegg får du ikke kjørt dual-channel ram, noe som er en forutsetning for å utnytte den høye båndbredden på P4 C-stepping. Og i tillegg støtter BH7 maks 1 brikke med DDR400, og da får du kjørt på 377 mhz (hvis jeg ikke husker feil, rett meg gjerne).

Likevel tror jeg slettes ikke du skal knerte både hovedkort og prosessor med litt klokking. Sjekk at pci/agp står låst, slik at det ikke er noen komponenter her som får for mye fart og tar med seg resten i fallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...