Gå til innhold

[Løst] Roaming når dataroaming er slått av.

Reek

Anbefalte innlegg

Hei

På min htc wildfire s dukker det opp en melding som sier noe om at jeg mister internettforbindelse pga noe med dataroaming, problemet er at jeg ikke kan lese hele meldingen.

På instillinger har jeg slått av dataroaming, men på ikonet som viser signaler oppe i hjørnet står det en "R" . Det står jo for roaming? Den kommer opp når jeg er hjemme, ikke i utlandet, har også god dekning på telefonen. Noen mulighet til å fikse det så den slutter å roame?

(sorry hvis det var umulig å skjønne hva jeg mente)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du Tele2? Slik jeg har skjønt det bruker Tele2 svensk SIM-kort, og mobilen vil derfor tro at du roamer. Det finnes sikkert noen andre operatører som også har dette "problemet".

I og med at mobilen tror at du roamer, og du har slått av dataroaming, vil du derfor miste internettforbindelsen. Prøv å slå på dataroaming og sjekk om det funker.

Lenke til kommentar

Du MÅ huske å slå av Dataroaming når du er på et utenlandsk nett (dvs. i utlandet, og i grensetraktene mot Sverige)

På norsk nett vil du ikke oppleve ekstrakostnader som følge av Dataroaming.

Tror faktisk Tele2 tilbyr datatrafikk i Sverige til samme pris som i Norge. Så da slipper man å slå av datatrafikk i Sverige også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...