Gå til innhold

Ny gaming PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenker på å kjøpe meg en ny pc (gaming såklart :p) og siden jeg er kjempe grønn på å bygge slev, føler jeg det er best å bare la Komplett ta seg av dette. Har sett på http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10502 og lurer på om det er noe dere ville gjort for å gjøre den "bedre" og det jeg tenker på da er raskere, mer stillegående, bedre kjøling osv.? Om det blir 2-3000,- dyrere er ikke det noe krise. Vil heller kjøpe en pc nå, som holder seg GOD i noen år før jeg trenger å "oppgradere" deler osv. De eneste kriteriene jeg har for min pc er at den skal være nettopp rask, slik at jeg kan kjøre flere programmer samtidig, at den skal være stillegående, og med godt bilde. Jeg leker meg ganske mye i torrent-land så det blir en del filmer osv, så hadde vært ålreit å få sett disse i best mulig kvalitet. Når det kommer til spill, så er det BF3, CS og Football Manager det går i. Håper på noen gode tips! Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei gjorde det samme som deg for et par måneder siden og sitter med min gaming pc her nå :D Du har noe å glede deg til :D

Men var ikke helt grønn da jeg bestilte men men følte det var best å la dem bygge den uansett :)

Mine forandringer: hovedkort til den nest øverste --> ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155

Ram til den øverste:Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB

SSD til Corsair SSD Force Series 3, 120GB altså 120 gb istedet for 90 gb.

HDD ville jeg ha valgt en 2 tb med 7200 rpm og 64MB Cache. De har denne her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=596263&CKS=PCW men den er sinnssykt dyr iforhold til vanlig pris grunnet flomkatastrofe i Thailand -.- Derfor kanskje vente?

Muligens bytte cd luke til en Bluray? men det bestemmer du selv :)

Vannkjøling: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635805&CKS=PCW Den er dyr men den er litt dårligere enn H100 men mye bedre enn H60. Den og H100 har de egenskapene iforhold til andre vannkjølere at de har 2 vifter istedet for 1 :) dette gir derfor mye bedre og mer effektiv kjøling :) Angående skjermkort så kunne du muligens ha valgt et 560TI kort istedet for å spart noen kroner men 570 kommer til å dra alt en stund lenger enn 560TI.

Hvis du velger å vente til harddisk prisen går ned til ca halv pris av hva det er nå, som jeg anbefaler :) så kommer også intels nye prosessor Ivby Bridge ut i mars-April. Disse skal være bedre enn blant annet I5-2500K men koste det samme :) og bruke samme socket nemlig 1155.

Noe mer du lurer på? eller noe jeg har gjort feil? eller noen forandringer du har gjort? bare spør :)

Lenke til kommentar

En annen ting som kan være greit er at jeg gjorde det samme som deg, men på netshop. Sparte ca 1000 kr på det :) mye fordi komplett lurer deg litt hvis du forandrer ting. Et eks er kabinettet i pakka og cooler master HAF X. Du ser ved siden av at da må du betale 501 kr ekstra, men hvis du går inn på begge ser du at obedian koster 1495 kr, mens HAF X med tilbud koster 1298 altså mye billigere?? og hadde det vært vanlig pris koster det 1695 kr o hvsi du legger de 501 kr på de 1495 betaler du 1996 kr for et kabinett som til vanlig koster 1695 men nå 1298 kr -.- Anbefaler derfor netshop.

Foresten så vil jeg også anbefale HAF X framfor OBEDIEN siden det har bedre kjøling, flere vifter og LED lys :D Og personlig syntes jeg HAF X ser bedre ut :) HAF X er forresten også det kabinettet jeg har :D

Lenke til kommentar

Hei!

Tenker på å kjøpe meg en ny pc (gaming såklart :p) og siden jeg er kjempe grønn på å bygge slev, føler jeg det er best å bare la Komplett ta seg av dette. Har sett på http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10502 og lurer på om det er noe dere ville gjort for å gjøre den "bedre" og det jeg tenker på da er raskere, mer stillegående, bedre kjøling osv.? Om det blir 2-3000,- dyrere er ikke det noe krise. Vil heller kjøpe en pc nå, som holder seg GOD i noen år før jeg trenger å "oppgradere" deler osv. De eneste kriteriene jeg har for min pc er at den skal være nettopp rask, slik at jeg kan kjøre flere programmer samtidig, at den skal være stillegående, og med godt bilde. Jeg leker meg ganske mye i torrent-land så det blir en del filmer osv, så hadde vært ålreit å få sett disse i best mulig kvalitet. Når det kommer til spill, så er det BF3, CS og Football Manager det går i. Håper på noen gode tips! Takk :)

Hei. Skalk hjelpe deg på veien med å kjøpe en ny Gaming Computer.

Dette er du har valg i "Komplett Gamer - BF3 Edition"

Kabinett:

Corsair Obsidian 650D Midi Tower Sort Vifter: 1x 200mm Front, 1x 200mm Topp, 1x Bak 120mm, ATX, mATX, 2x USB 2.0/3.0

Strømforsyninger:

Corsair TX V2 650W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 2x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 140mm Vifte

Hovedkort:

MSI P67A-G45 B3, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, CFX, SATA 6Gb/s, USB3.0, FW, EFI

Prosessorer:

Intel® Core i5-2500K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed w/fan

DDR3 minne (OBS! For full utnyttelse av 4GB minne eller mer kreves 64bit operativsystem):

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9 Kit w/2x ValueRAM 4GB DDR3

Harddisk SSD:

Corsair SSD Force Series 3, 90GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 550MB/500MB/s read/write, SandForce® SF-2200

Harddisk:

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 7200RPM, 3,5", KUN FOR KOMPLETT PC

________________________________________________________________________________________

Hvis du vil bære litt stil over computeren din så har du NZXT Phantom kabinetter her:

NZXT Phantom Big Tower Rød Vifter: 2x 120mm Side, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Bak, LED på/av, mATX, ATX, eATX

Bilde til Nr. 1

NZXT Phantom Special Edition Rød/Hvit Vifter: 2x 120mm Side, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Bak, LED på/av, mATX, ATX, eATX

Bilde til Nr. 2

NZXT Phantom Special Edition Sort/Orange Vifter: 2x 120mm Side, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Bak, LED på/av, mATX, ATX, eATX

Bilde til Nr. 3

NZXT Phantom Big Tower Hvit Vifter: 2x 120mm Side, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Bak, LED på/av, mATX, ATX, eATX

Bilde til Nr. 4

De eneste kriteriene jeg har for min pc er at den skal være nettopp rask, slik at jeg kan kjøre flere programmer samtidig, at den skal være stillegående, og med godt bilde. Jeg leker meg ganske mye i torrent-land så det blir en del filmer osv, så hadde vært ålreit å få sett disse i best mulig kvalitet. Når det kommer til spill, så er det BF3, CS og Football Manager det går i. Håper på noen gode tips! Takk :)

Denne pc-en trengs ikke å gjøres så mye med. den innebærer det som skal til for deg. jeg har ikke prøvd kabinettan som jeg har listet opp til deg. Så jeg veit ikke hvor lyd avdempende de er.

Er det store programmer som du kommer til å ha kjørene på pc-en i dagn/dager som skal holdes oppe av server, evt no annet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...