Gå til innhold

Nettet røk etter lyn nedslag -

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg satt på pcen da det blinket noe forferdelig ute. siden jeg har opplevd febomenet lyn og torden før gikk jeg derfor bort og slo av routeren og pcen ikke mange sekundene etter. Lyden kom få sekunder etter blinket så jeg forsto at det var veldig nermt.

Når jeg startet routeren igjen funket den helt fint. Jeg slo på igjen pcen også, men den fikk ikke nett. Jeg tenkte routeren hadde tatt kvelden så jeg prøvde å koble meg på på mobilen. Det funket fint.

Jeg gikk inn på "Endre innstillinger for nettverkskort" for å deaktivere og aktivere nettverkskortet, men der var det ingenting.

Jeg bruker ikke trådløs men kabel fra routern og i pcen.

Kan det hende at nettverkskortet mitt har fått seg en trøkk? Kan det skje?

Må jeg i så fall ha meg nytt nettverkskort eller bør jeg prøve med ny kabel, ny router eller trådløst usb nett først?

Er det andre ting som kan stå bak som jeg kan prøve som kan fikse problemet?

Nettet på Macen og de andre lap toppene funker smertefritt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettet fra den andre maskinene fungerer fint sier du? Har du da prøvd med både trådløst og kablet på dem?

Isåfall har nok nettverksporten på stasjonære fått seg et trøkk ;)

Lenke til kommentar

Har du prøvd med kablet (altså nettverksablen som sto i stasjonære i de andre maskinene) og forsatt fått nettverk på de andre? Og det er bare den stasjonære som sliter? I såfall så må du nok ty til å kjøpe et nytt nettverkskort.

Lenke til kommentar

Kjøp grovvern og finvern + en psu som har innebygget finvern (Anbefaler corsair psu)

Jeg har ødelagt 2 datamaskiner på 2 år ved lynnedslag. Og jeg kan nesten garantere deg at det vil skje med deg også før eller siden. Det er ikke noe som skjer skjeldent, men det skjer svært ofte faktisk.

Lenke til kommentar

Her hos meg ryker sånt i ett sett.

Røyk 2 routere og 2 adsl i fjor. Blinker det noe forferdelig er det som regel for sent i alle fall her.

Skulle vel invistert i noe overspennings vern og greier her. Fikk tilbud fra elektriker 1700 spenn (montert i sikrings skap.)

Men har drøyd det litt da hele kåken skal renoveres. (gammal drit fra 1800 tallet)

Lenke til kommentar

Når du plugger i og trekker ut kabelen, får du opp at kabelen er plugget i og trukket ut? Lyser det på kortet eller er det helt dødt?

Hvis det lyser og du får beskjed om at kabelen er koblet i, så høres det mest ut som en eller annen konfigurasjonsfeil (som at PCen ikke får IP av en eller annen grunn osv)

Hvis det ikke lyser, så kan du nok regne med at kortet er dødt.

Ja, du kan bruke en USB wifi dongle helt fint, sålenge du ikke trenger nett for å få installert driverene til den ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...