Ulven Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Hvilken harddisk bør velges? Lenke til kommentar
Gekko_world Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Velg Seagate Barracude. Den er så å si lydløs! Gekko_World Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Seagate Barracuda V er den stilleste disken som jeg har vært borti (har en selv og har installerte flere andre). Den er merkbart stillere enn den gamle Barracuda IV. Når for tiden selges den ikke stort sett ikke lenger, modellen Seagate Barracuda 7200. 7 har tatt over. Den har jeg ikke vært borti, men ifølge Seaget selv så støyer den omtrendt det samme (noe mer), men er til gjengjeld noe raskere. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Hei! Jeg kan ikke dokumentere det (pga mangel på test utstyr) men jeg tror min Segate Barracuda 7200.7 120GB støyer _mindre_ enn min Barracuda V 120GB. En mulighet er at "støyen" er i et annet frekvensområde som vi føler mindre sjenerende. Uansett er begge diskene svært støysvake og jeg er godt fornøyd. Barracuda V hadde et deksel over printkortet som 7200.7 ikke har. Godt mulig at det vanligvis skal være omvendt. Man finner litt teknisk info om segate diskene her: http://www.seagate.com/cda/products/discsales/index Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Jeg kan ikke dokumentere det (pga mangel på test utstyr) men jeg tror min Segate Barracuda 7200.7 120GB støyer _mindre_ enn min Barracuda V 120GB. En mulighet er at "støyen" er i et annet frekvensområde som vi føler mindre sjenerende. Uansett er begge diskene svært støysvake og jeg er godt fornøyd. Barracuda V hadde et deksel over printkortet som 7200.7 ikke har. Godt mulig at det vanligvis skal være omvendt. Vel...Min Segate Barracuda 7200.7 120GB støyer i hvertfall merkbart mer enn min Barracuda V 120GB. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Ett annet ikke fullt så stille alternativ, men som er kjappere: Hitachi Deskstar. Test: http://www.storagereview.com/articles/2002...80AVV207_1.html Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Seagate disker er rimelig stillegående ja, men det er som regel Maxtor sine også. Et tips: For å hindre vibrasjon fra HD, ta et par brede strikker og fest rundt HDen. Skru så så godt til at den sitter fast, men ikke for stramt. Dette fungerer ikke i alle kabinetter, men spesielt i chieftech kabinetter fungerer det helt perfekt. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Når har han i en post nedenfor sagt an han skal ha et Compucase kabinett, den har gummiforinger i skruehullene på hardiskskuffen. Så hardisken er ganske godt avkoblet i utgangspunktet. Lenke til kommentar
EC Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Feilpostet. Passer under "Lagringsmedier". Tråden stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg