Gå til innhold

Stille Harddisk?

Ulven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seagate Barracuda V er den stilleste disken som jeg har vært borti (har en selv og har installerte flere andre). Den er merkbart stillere enn den gamle Barracuda IV.

Når for tiden selges den ikke stort sett ikke lenger, modellen Seagate Barracuda 7200. 7 har tatt over. Den har jeg ikke vært borti, men ifølge Seaget selv så støyer den omtrendt det samme (noe mer), men er til gjengjeld noe raskere.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg kan ikke dokumentere det (pga mangel på test utstyr) men jeg tror min Segate Barracuda 7200.7 120GB støyer _mindre_ enn min Barracuda V 120GB. En mulighet er at "støyen" er i et annet frekvensområde som vi føler mindre sjenerende. Uansett er begge diskene svært støysvake og jeg er godt fornøyd. Barracuda V hadde et deksel over printkortet som 7200.7 ikke har. Godt mulig at det vanligvis skal være omvendt.

Man finner litt teknisk info om segate diskene her: http://www.seagate.com/cda/products/discsales/index

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke dokumentere det (pga mangel på test utstyr) men jeg tror min Segate Barracuda 7200.7 120GB støyer _mindre_ enn min Barracuda V 120GB. En mulighet er at "støyen" er i et annet frekvensområde som vi føler mindre sjenerende. Uansett er begge diskene svært støysvake og jeg er godt fornøyd. Barracuda V hadde et deksel over printkortet som 7200.7 ikke har.  Godt mulig at det vanligvis skal være omvendt.

Vel...Min Segate Barracuda 7200.7 120GB støyer i hvertfall merkbart mer enn min Barracuda V 120GB.

Lenke til kommentar

Seagate disker er rimelig stillegående ja, men det er som regel Maxtor sine også.

Et tips:

For å hindre vibrasjon fra HD, ta et par brede strikker og fest rundt HDen. Skru så så godt til at den sitter fast, men ikke for stramt.

Dette fungerer ikke i alle kabinetter, men spesielt i chieftech kabinetter fungerer det helt perfekt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...