Gå til innhold

Hvor skal jeg reise? 3-4 måneder, budsjett på 30-40k.

Asia  

10 stemmer

1. 1. Best mellom India og Sørøst-Asia?

• India
      2
    • Sørøst-Asia
      8

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ut å reise litt nå i vår, men er litt usikker på hvor. Tenkte å forsvinne i 3-4 måneder med et maks budsjett på 40k, men jo mindre jo bedre! Skal være backpack reise på shoestring budsjett!

Mine kriterier er:

- Gjerne litt varmt!

- Mye å se/gjøre, gjerne litt eksotisk!

- Billig!

Jeg har sett en del på India, mye spennende kultur og mye man kan se og gjøre, men er ikke helt sikker. Noen andre forslag? Trenger ikke nødvendigvis være begrenset til et land, men innenfor samme kontinent er alltid fint! og som sagt, jo billigere jo bedre!

Håper på litt god hjelp her! :)

EDIT: Bold teksten.

Endret av agskaali
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jo 40 K veldig lite da. Spesielt hvis du skal være borte i over 3 måneder. Så hvis du har så lavt budsjett, så har du vel egentlig ikke så mange muligheter enn Asia. Men da må du jo sove på dritt hotell i 3 måneder :p Sør amerika regner jeg også med er ganske billig, men tror det er dyrere å fly dit. Tenk på at flyet skal koste 10 000 til for eksempel thailand. Da har du ikke mye igjen.

Men thailand er billig, eksotisk og ganske mye å gjøre :p

Jeg tar en tur selv til USA til sommeren og totalt blir det vel nesten 40 k, men vi er bare borte 2 uker.

Jeg ville enten økt budsjettet eller minsket reise lengden.

;)

Lenke til kommentar

Er dessverre fullstendig klar over at 40k ikke er så mye, men det er det jeg har greid å spare opp på studentbudsjett. Men det jeg har hatt lyst til fra starten av er å bo litt på herberger osv, så det er ikke noe problem, trenger ikke luksus hotell :p

Tror det går veldig fint å leve på 20k på 3 måneder i India, ettersom man tydeligvis fint kan leve for 50-100kr dagen der med mat og bo hvis man er villig til å ofre litt komfort :)

men er fortsatt usikker på om india virkelig er stedet jeg vil dra, så har noen noe andre forslag? :)

Lenke til kommentar

Når på året skal du reise? Alle stedene passer ikke hele året. Sommeren er for eksempel for varm i India og det er for mye regn i sørøst-asia.

Vil anbefale Filipinene som jeg hadde gode erfaringer med for min rundtur der for ett år siden.

10k for fly til Thailand? Det har i2011 vært tilbud om business class dit før mye mindre enn det. Følg litt med på tilbud og ikke betal mer enn du trenger for å komme deg dit.

Lenke til kommentar

Når på året skal du reise? Alle stedene passer ikke hele året. Sommeren er for eksempel for varm i India og det er for mye regn i sørøst-asia.

Vil anbefale Filipinene som jeg hadde gode erfaringer med for min rundtur der for ett år siden.

10k for fly til Thailand? Det har i2011 vært tilbud om business class dit før mye mindre enn det. Følg litt med på tilbud og ikke betal mer enn du trenger for å komme deg dit.

Tenker jeg drar så fort alt er ordnet! :) Mye å gjøre og se i Filipinene? Eneste begrensingen jeg har er penger, så for meg spiller det ingen rolle om man bruke 1 dag eller en uke for å komme seg til reisemålet.

Har også sett litt på Vietnam, Laos, Thailand, Cambodia osv, men hva vil være mest spennende for pengene? De landene eller India?

Lenke til kommentar

India er et litt vanskelig land å reise i, hvis du ikke har vært der før. Ekstremt tydelig fattigdom, mye stress, -veldig- lett å bli syk, skittent over alt osv.

Hvis du er vant med å reise så burde du klare deg, men det er mange som reiser til India for business som sier at de ikke orker å være utenfor hotellet i mer enn et par timer om gangen. Man venner seg til det etter hvert, men du burde i alle fall ha det i bakhodet.

Lenke til kommentar

India er et litt vanskelig land å reise i, hvis du ikke har vært der før. Ekstremt tydelig fattigdom, mye stress, -veldig- lett å bli syk, skittent over alt osv.

Hvis du er vant med å reise så burde du klare deg, men det er mange som reiser til India for business som sier at de ikke orker å være utenfor hotellet i mer enn et par timer om gangen. Man venner seg til det etter hvert, men du burde i alle fall ha det i bakhodet.

Har aldri vært i India før, men jeg er nokså reisevant og er fullstendig klar over at India er et litt vanskelig land å reise i, men det er også utrolig mye spennende å se der!

Jeg har vel kommet frem til at det blir asia, spørsmålet er om det blir India eller "rundreise" i Sørøst-Asia. Noen anbefalinger på hva jeg burde velge?

Lenke til kommentar

Jeg "kjenner" en som reiser rundt i India i 5 uker hvert år. Han reiser gjerne ned dit i Januar for å ikke smelte helt vekk.

Jeg vet lite om hvor i India han pleier å holde seg, men jeg vet i hvert fall at han holder seg så langt unna storbyene som mulig. Tror han pleier å bruke under 10 000 for fly tur-retur. Når det kommer til overnatting er jeg usikker på hva han pleier å betale, men jeg vet han ikke er redd for å sove ute noen netter om det blir nødvendig.

Lenke til kommentar

Nå er jo 40 K veldig lite da.

10k i måneden holder fint, skulle klart meg med det på samtlige kontinenter – inkludert antarktis om vi holder transport inn/ut utenfor.

India er ingen dårlig plan. Det er kaotisk; på den annen side er alt fryktelig enkelt når en reiser i land der folk forstår engelsk. Ta med noen pakker Imodium, ørepropper (for å ignorere alskens selgere) og en god dose tålmodighet. Om du vil kan du ramle videre gjennom Bangladesh, Burma og Thailand – har du fortsatt tid er det mange gode alternativer innenfor rekkevidde. God tur!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...