Gå til innhold

Dekoder fryser

Anbefalte innlegg

Hei.

Har Sagem HD-dekoder for parabol (ikke PVR) fra Canal Digital. Etter den siste oppdateringen som jeg tror var i oktober eller november, har den begynt å fryse.

Den fryser idet jeg bruker TVens fjernkontroll til å feks justere volumet eller skru av TVen. Det virker altså som om dekoderen reagerer på TVens fjernkontroll. Det er bare idet jeg bruker TV-fjernkontrollen den fryser, og da må jeg ut av sofaen og frem og trykke reset på dekoderen.

Har prøvd å stille tilbake til fabrikkinnstillinger, men det hjalp ikke.

Begynner å bli veldig irritert over dette. Hos Canal Digital-kundeservice får jeg bare beskjed om å dra ut på Expert og teste den der. Det har jeg gjort med diverse andre problemer jeg har hatt med dekoderen også, men de mangler hele tiden kabler, fjernkontroller, parabolen deres har blåst ut av stilling etc., så der får jeg aldri noe skikkelig svar...

Lurer på om noen andre har hatt samme problemet med at dekoderen fryser på denne måten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste på CD sine Facebook-sider at hvis man har opptak liggende på dekoderen som er tatt opp før oppgraderingen, kan dette skape problemer, da disse må konverteres om til å støtte den nye programvaren (en prosess som visstnok skal gå automatisk).

Slet med mye det samme etter oppdateringen, så det jeg gjorde var å slette alle opptak fra før oppdateringen. Dette hjalp en del, men dekoderen er fortsatt treig, fryser seg ofte og bråker forferdelig.

Du kan jo prøve å slette tidligere opptak, hvis det ikke ligger noe viktig på den.

EDIT: Jeg forstår ikke "ikke-delen" av "Ikke PVR".

Endret av ChristR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...